• ExitSong

    Handla med binära optioner med robot?

    Hejsan!

    Jag undrar om det är någon där ute som handlar med binära optioner med hjälp av robot? Hittade en sådan tjänst som enligt recensioner verkar vara seriös, och testade en demoversion. På en timme "tjänade" jag ca 10 000 kr! Eftersom den hela tiden bara tradar med 20 Euro i taget behöver man heller inte sätta in så mycket i taget och därför inte riskera så mycket. Men det känns ju bara för bra för att vara sant??! Varför gör inte alla detta om det är så bra? Men enligt seriösa affärstidningar och recensioner är det ingen bluff...

    Någon där ute som har erfarenhet av detta och hur mycket tjänar du i så fall på det osv? 

    Tacksam för svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 09:21
    Nu har jag testat det lite. Det minsta beloppet man kunde sätta in var 250 Euro, och ja, jag kan konstatera att det var en dålig idé.

    Dock, om man gör det strategiskt så kan man säkert få ihop sisådär en 5-8 tusen i månaden med lite meckande. Men det är inte den revolution jag först trodde, och som någon sa, när något verkar för bra för att vara sant är det ofta det. Men det var värt ett försök, även om jag skäms över att ha kastat bort så mycket pengar på ingenting...blä.

  • Svar på tråden Handla med binära optioner med robot?
  • ExitSong
    freja231 skrev 2017-01-07 21:40:11 följande:

    Länk till dessa seriösa recensioner och affärstidningar? 


    Jag ska ta tag i att länka till det när jag har lite mer tid och ork. Men googla annars på det om du är nyfiken, så dyker det upp en hel del, det finns både seriösa och mindre seriösa företag inom detta så man får sålla lite. 

    Jag kan återkomma i tråden när jag sett hur det går :)
  • KarlssonsKalle

    Att handla med binära optioner är det svåraste man kan göra och lätt att förlora stora pengar fort.

  • ExitSong
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-09 16:42:40 följande:

    Att handla med binära optioner är det svåraste man kan göra och lätt att förlora stora pengar fort.


    Ja, men det finns robotar som handlar åt en med en träffsäkerhet på upp till 90 %. Själv är ju nästan helt omöjligt dock, och som du säger svänger det fort så man kan förlora mycket.
  • Kjell2
    ExitSong skrev 2017-01-10 09:19:53 följande:
    Ja, men det finns robotar som handlar åt en med en träffsäkerhet på upp till 90 %. Själv är ju nästan helt omöjligt dock, och som du säger svänger det fort så man kan förlora mycket.
    Så någon har utvecklat en robot som gör att det går riskfritt och enkelt går att tjäna massor med pengar?

    Om det låter för bra så.................

  • freja231
    ExitSong skrev 2017-01-10 09:19:53 följande:
    Ja, men det finns robotar som handlar åt en med en träffsäkerhet på upp till 90 %. Själv är ju nästan helt omöjligt dock, och som du säger svänger det fort så man kan förlora mycket.
    Hade du några länkar till de seriösa tidningsartiklarna och recensionerna? Jag har googlat men har inte hittat någonting.
  • ExitSong
    Kjell2 skrev 2017-01-10 09:23:20 följande:
    Så någon har utvecklat en robot som gör att det går riskfritt och enkelt går att tjäna massor med pengar?

    Om det låter för bra så.................
    Ja, jag vet, det var jättepuckat...Skäms
  • ExitSong

    Googla på SuperSimpleBot och binära optioner. Men tidningsartiklar var det kanske inte utan mer omdömen och allmän info kring fenomenet.


    freja231 skrev 2017-01-10 10:34:40 följande:
    Hade du några länkar till de seriösa tidningsartiklarna och recensionerna? Jag har googlat men har inte hittat någonting.
  • Kjell2
    ExitSong skrev 2017-01-10 10:45:05 följande:

    Googla på SuperSimpleBot och binära optioner. Men tidningsartiklar var det kanske inte utan mer omdömen och allmän info kring fenomenet.


    Så lite sprida internetinlägg verifierar en produkt man ska inverstera pengar i?


  • KarlssonsKalle
    ExitSong skrev 2017-01-10 10:45:05 följande:

    Googla på SuperSimpleBot och binära optioner. Men tidningsartiklar var det kanske inte utan mer omdömen och allmän info kring fenomenet.


    Vad kostar roboten?
    Kan man styra hur mycket den ska investera per dag/vecka tex?
  • freja231
    ExitSong skrev 2017-01-10 10:45:05 följande:

    Googla på SuperSimpleBot och binära optioner. Men tidningsartiklar var det kanske inte utan mer omdömen och allmän info kring fenomenet.


    Så när du skrev att det enligt seriösa affärstidningar inte är en bluff så var det bara något du hittade på?
  • ExitSong
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-10 10:57:45 följande:
    Vad kostar roboten?
    Kan man styra hur mycket den ska investera per dag/vecka tex?
    Det är gratis. Nja, man sätter in pengar själv och sen kan man ställa in att den t ex ska satsa 10 Euro i taget. Det finns lite olika inställningar man gör på sidan. Men som sagt inget jag rekommenderar. Men det är lite kul att köra demoversionen för att se hur det fungerar. Om man är nyfiken kan man provköra där och se själv.
  • sarah80
    Anonymtttt6666 skrev 2017-09-11 10:30:33 följande:

    SVTs Plus har undersökt handeln med binära optioner under våren. Tex > https://www.svt.se/nyheter/konsument/investeringsbluffen-tomas-forlorade-400-000-pa-ett-ar Det absolut mesta verkar bara och uteslutande vara lur som marknadsförs som trovärdigt genom tex fake-användare som ger positiva omdömen online. Sen får man gå med lite vinst innan allt försvinner osv.


    Ja, jag håller med i att det förekommer massor av bluffare inom binära optioner. Jag har tom sett Finansinspektionen varna för investeringsformen: http://www.fi.se/contentassets/4835d2aae077404591f447b5d13fec7b/kons2017.pdf 
    Däremot håller jag inte med om att allt är en bluff. Det finns flera seriösa aktörer som är bra att handla med och som inte luras: https://www.binaryguider.com/sv/binary-option-robot/

    En annan sida av diskussionen kan vara att de som förlorat pengar hävdar att det är mäklaren eller robotens "fel". Det kan och är ofta själva investerarens fel och något ansvar får man väl själv ta, eller hur?! 
Svar på tråden Handla med binära optioner med robot?