• Äldre 8 Jan 19:44
    112956 visningar
    453 svar
    453
    112956

    Farmen

    Hej alla "Farmen" tittare! Nu börjar det efterlängtade programmet om 15 minuter.

    Här kan vi diskutera om deltagarna och farmen livet.
    Hoppas vi får lika trevligt som vi hade när vi diskuterade BFS.

  • Svar på tråden Farmen
  • Äldre 9 Jan 20:17
    #21
    Johannus skrev 2017-01-09 20:03:28 följande:

    Håller med dig att Botox och smink inte hör till lantliv, men kanske innan programmet är slut så har svulnaden lagt sig och lösögonfransarna lossnat :)


    Haha jag har så svårt för henne x) och han Alexander är en sniken jäkel...
  • Äldre 9 Jan 20:26
    #22

    Åh jag älskar hon prutt-tanten!

  • Äldre 9 Jan 21:30
    #23
    Linnis92 skrev 2017-01-09 20:26:18 följande:
    Åh jag älskar hon prutt-tanten!
    Ja hon är bra, men jag är lite rädd att det unga tjejerna kommer att vela ha ut henne snabbt. Dock hoppas jag att hon får vara kvar länge.

    Däremot kan jag inte med James /Sahara eller vad han nu egentligen heter,
  • Klicke­rträna
    Äldre 10 Jan 16:56
    #24

    Då har även jag sett ikapp.

    VART SKA MAN BÖRJA?
    Jösses vilka typer. Som alltid.

    Linnea verkar ha brist på hjärnceller och överflöd av "PP"-tänk. Hade nog hellre sovit på höskullen än tillsammans med henne. Bara det att hon tror att det är en god idé att inleda med att bossa omkring på övriga deltagare som första storbonde får mig att vilja banka lite vett i henne. Och hennes taktik med lien??!?!?!!?? HERREGUD. Och så satt hon och sa att hon var så tävlingsinriktad och ville komma först osv, för att sen göra en kovändning (pun intended) när killen blev först. Då plötsligt handlade det inte om att komma först utan att vara noggrann! LÄR DIG ATT INTE TALA SÅ VITT OCH BRETT I FÖÖÖRVÄÄÄÄG. Jag avskyr henne redan alltså. Bara den där "jag är stark som en björn" fick mig att vända taggarna ut Henne finns det INGET som helst hopp för.

    Och Sahara/James saknar ju fullkomligt självinsikt. INGEN gillar hans "tjejtjusar"-stil. Han är ju läbbig och obehaglig. Och socialt efterbliven. Han kan inte tolka de andra för fem öre, och det är a och o i farmen att förstå sociala relationer och tolka folks åsikter/utsagor/intentioner. Han är körd redan.

    Hon den där tatuerade som "syns och hörs" kan det nog finnas hopp för.
    Gillade även den skäggiga killen som sa att han kommer behöva jobba på det sociala. Han verkar tänka vettigt. Alexander tycks fundera mycket, men han tror nog för gott om sig själv, så det kommer ligga honom i fatet. Han överskattar sin förmåga.

    Fis-gumman (sagt i all välmening) är nog trevlig, men kommer inte vinna. Hon kan nog bidra med god stämning men utöver det tvivlar jag på hennes färdigheter.

    Tycker inte alla fått synas än, och ingen har riktigt visat sina styrkor.
    Men den som verkar äldst av männen finns det hopp för, som nån tidigare sa. Och kanske den "mörka" unga tjejen. Fast att hon uttalad sig om allergi och ska bo på en farm verkar ju inte jätteklipskt...

    Skåningen hoppas jag lite på eftersom det är mina trakter. Men han har ännu inte visat på nån direkt fördel eller styrka.

    Den unga blonda tjejen i rosa verkar det väl inte vara fel på heller.

    Blir kul när Gutta testar dem lite! Älskar Gutta! Jättekul i mitt tycke att bondepraktikan ersätts med Guttas information! Då måste de visa framfötterna och va uppmärksamma. Det är inte mer än rätt.

    Blir säkert en händelserik säsong!

  • Klicke­rträna
    Äldre 10 Jan 17:01
    #25
    Linnis92 skrev 2017-01-09 09:13:06 följande:

    Vi som tyckt det varit mycket drama i BSF.

    HÄR kommer det bli drama!

    Har svårt för hon Linnea, storvinsten, men det kanske lättar. Hon Maria som också är tatuerad kommer nog bli min favorit! Killarna såg man ju inte så mycket av, men han som var storbonde (Alex?) han verkar väldigt självgod.

    Är det en timme varje kväll eller hur är det upplagt?


    Har förut varit 30 min Mån-Tors, 60min och tvekamp på Sön.

    Antar att det fortsätter så?
  • Klicke­rträna
    Äldre 10 Jan 17:08
    #26

    Jag saknar f.ö. deras ålder. Har det inte förut stått typ "Bertil, 42" nere i kanten när personen är i bild och "intervjuas"?

    Här har vi inte fått veta ett skit om dem?

    Vad jag minns har de tidigare fått berätta kortfattat om sig. Typ "Jag heter Gunbritt, är 54 år och kommer ifrån Floda. Jag jobbar som sjuksköterska och har tre barn." + nån värdelös fakta som att de samlar på glasspinnar eller talar rövarspråket flytande.

    Har det inte varit så förut? Att man fått lite mer info i första programmet? Eller? Det skulle jag vilja ha.

  • Äldre 10 Jan 17:29
    #27
    Klickerträna skrev 2017-01-10 17:08:22 följande:

    Jag saknar f.ö. deras ålder. Har det inte förut stått typ "Bertil, 42" nere i kanten när personen är i bild och "intervjuas"?

    Här har vi inte fått veta ett skit om dem?

    Vad jag minns har de tidigare fått berätta kortfattat om sig. Typ "Jag heter Gunbritt, är 54 år och kommer ifrån Floda. Jag jobbar som sjuksköterska och har tre barn." + nån värdelös fakta som att de samlar på glasspinnar eller talar rövarspråket flytande.

    Har det inte varit så förut? Att man fått lite mer info i första programmet? Eller? Det skulle jag vilja ha.


    Åldern saknar jag också. Men små korta presentationer av alla deltagare finns på tv4play.
  • Klicke­rträna
    Äldre 10 Jan 17:37
    #28
    gubbens gumma skrev 2017-01-10 17:29:13 följande:
    Åldern saknar jag också. Men små korta presentationer av alla deltagare finns på tv4play.
    Ah! Men har det tidigare inte sänts i tv också? Min sambo håller med mig om att det gjorde förra året, men han är ju partisk .
  • Äldre 10 Jan 17:50
    #29
    Klickerträna skrev 2017-01-10 17:37:36 följande:

    Ah! Men har det tidigare inte sänts i tv också? Min sambo håller med mig om att det gjorde förra året, men han är ju partisk .


    Fast jag kollar igenom förra året på webben just nu, då står bara namn och vad de jobbar med ;)
  • Äldre 10 Jan 17:50
    #30
    Klickerträna skrev 2017-01-10 16:56:48 följande:

    Då har även jag sett ikapp.

    VART SKA MAN BÖRJA?

    Jösses vilka typer. Som alltid.

    Linnea verkar ha brist på hjärnceller och överflöd av "PP"-tänk. Hade nog hellre sovit på höskullen än tillsammans med henne. Bara det att hon tror att det är en god idé att inleda med att bossa omkring på övriga deltagare som första storbonde får mig att vilja banka lite vett i henne. Och hennes taktik med lien??!?!?!!?? HERREGUD. Och så satt hon och sa att hon var så tävlingsinriktad och ville komma först osv, för att sen göra en kovändning (pun intended) när killen blev först. Då plötsligt handlade det inte om att komma först utan att vara noggrann! LÄR DIG ATT INTE TALA SÅ VITT OCH BRETT I FÖÖÖRVÄÄÄÄG. Jag avskyr henne redan alltså. Bara den där "jag är stark som en björn" fick mig att vända taggarna ut Henne finns det INGET som helst hopp för.

    Och Sahara/James saknar ju fullkomligt självinsikt. INGEN gillar hans "tjejtjusar"-stil. Han är ju läbbig och obehaglig. Och socialt efterbliven. Han kan inte tolka de andra för fem öre, och det är a och o i farmen att förstå sociala relationer och tolka folks åsikter/utsagor/intentioner. Han är körd redan.

    Hon den där tatuerade som "syns och hörs" kan det nog finnas hopp för.

    Gillade även den skäggiga killen som sa att han kommer behöva jobba på det sociala. Han verkar tänka vettigt. Alexander tycks fundera mycket, men han tror nog för gott om sig själv, så det kommer ligga honom i fatet. Han överskattar sin förmåga.

    Fis-gumman (sagt i all välmening) är nog trevlig, men kommer inte vinna. Hon kan nog bidra med god stämning men utöver det tvivlar jag på hennes färdigheter.

    Tycker inte alla fått synas än, och ingen har riktigt visat sina styrkor.

    Men den som verkar äldst av männen finns det hopp för, som nån tidigare sa. Och kanske den "mörka" unga tjejen. Fast att hon uttalad sig om allergi och ska bo på en farm verkar ju inte jätteklipskt...

    Skåningen hoppas jag lite på eftersom det är mina trakter. Men han har ännu inte visat på nån direkt fördel eller styrka.

    Den unga blonda tjejen i rosa verkar det väl inte vara fel på heller.

    Blir kul när Gutta testar dem lite! Älskar Gutta! Jättekul i mitt tycke att bondepraktikan ersätts med Guttas information! Då måste de visa framfötterna och va uppmärksamma. Det är inte mer än rätt.

    Blir säkert en händelserik säsong!


    Riktigt bra analys!
Svar på tråden Farmen