• Lillaknytet2017

    Ni som hade blödningar under tidig graviditet som inte slutade i missfall, hur var det?

    Som rubruiken lyder, jag är så rädd att jag ska få missfall eller har ett pågående. Är i v. 5 och har sedan jag plussade förra onsdagen (dvs 5 dagar sedan) haft brunröda flytningar. ibland lite mer, ibland lite mindre. Idag däremot, kom det 2 st RÖDA droppar i trosorna precis efter jag hade haft "mensvärk" i ungefär 1 timma. Blev livrädd att det var missfall, eller kan det varit något annat som hände? Denna ovissheten mellan att veta och inte veta är fruktansvärd. Gjorde ett nytt Clearblue digital idag och fick samma som för 4 dagar sen, alltså 1-2 veckor. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men denna ovissheten plågar mig Gråter

  • Svar på tråden Ni som hade blödningar under tidig graviditet som inte slutade i missfall, hur var det?
  • anas998

    Jag är i vecka 16 nu och jag har haft störtblödningar flera gånger och allt är bra.

    I v.8-v.12 hade jag 3 blödningar med färskt blod, inga klumpar och ingen smärta men blödde typ 1dl förutom en gång runt v.12 då blödde jag genom byxor och allt! Hade en likadan störtblödning i förra veckan! Allt är okej.

    Jag blödde i förra graviditeten också men tidigt var det bara gammalt blod och mörka flytningar.

    Håller tummarna för dig!

  • gruvan

    Hade som du min andra graviditet och efter tre veckor med brun/röda flytningar började jag blöda som en vanlig mens. Åkte till gynakuten dagen efter där det kunde konstateras att det var mf. Då var jag i v 7.

    Min tredje graviditet var det samma visa igen. Brun/röda flytningar från v 5 och i v 7 kom det färskt blod. Fick såklart smått panik men på gynakuten fick jag se ett tickande hjärta! <3 Flytningarna fortsatte ett par veckor till sedan slutade de helt. Nu är han 7 månader så allt gick bra den gången.

    Tyvärr är det omöjligt att veta om det slutar med mf eller inte för din del men jag håller tummar och tår för att allt går bra för dig!

  • Lillaknytet2017
    anas998 skrev 2017-01-09 19:23:57 följande:

    Jag är i vecka 16 nu och jag har haft störtblödningar flera gånger och allt är bra.

    I v.8-v.12 hade jag 3 blödningar med färskt blod, inga klumpar och ingen smärta men blödde typ 1dl förutom en gång runt v.12 då blödde jag genom byxor och allt! Hade en likadan störtblödning i förra veckan! Allt är okej.

    Jag blödde i förra graviditeten också men tidigt var det bara gammalt blod och mörka flytningar.

    Håller tummarna för dig!


    Vad härligt att höra att det har gått bra för dig. Man blir ju sååå nojig. Jag hoppas innerligt att jag och sambon får bebislycka denna graviditeten.. Visste de var det var som gjorde att du blödde så mycket?  

    Tack, håller tummarna att allt går hela vägen för dig med GravidHjärta
  • Lillaknytet2017
    gruvan skrev 2017-01-09 20:08:54 följande:

    Hade som du min andra graviditet och efter tre veckor med brun/röda flytningar började jag blöda som en vanlig mens. Åkte till gynakuten dagen efter där det kunde konstateras att det var mf. Då var jag i v 7.

    Min tredje graviditet var det samma visa igen. Brun/röda flytningar från v 5 och i v 7 kom det färskt blod. Fick såklart smått panik men på gynakuten fick jag se ett tickande hjärta! <3 Flytningarna fortsatte ett par veckor till sedan slutade de helt. Nu är han 7 månader så allt gick bra den gången.

    Tyvärr är det omöjligt att veta om det slutar med mf eller inte för din del men jag håller tummar och tår för att allt går bra för dig!


    Åh denna ovisshet. Försöker nog googla mig till ett svar varför jag blöder, men som du skriver så är det ju helt omöjligt att veta... Ska nog begära ett tidigt vul om 1,5 vecka när jag förhoppningsvis går in i v.6 om inget händer som verkligen skulle tyda på mf. Efter ditt mf, hade du symtomen kvar ett tag eller försvann de ganska direkt? 

    Tack snälla och grattis till bebislyckan Hjärta
  • anas998
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-09 20:30:12 följande:
    Vad härligt att höra att det har gått bra för dig. Man blir ju sååå nojig. Jag hoppas innerligt att jag och sambon får bebislycka denna graviditeten.. Visste de var det var som gjorde att du blödde så mycket?  

    Tack, håller tummarna att allt går hela vägen för dig med GravidHjärta
    Nej var på gynakuten i vecka 8 men de sa bara att allt såg bra ut och att bebis hjärta slog så fint.
    I vecka 12 var jag på ul och hade haft en rejäl blödning veckan innan men samma sak här allt såg jättefint ut och bebis levde loppan där inte. Hon sa bara att hon kunde se en blödning utanför livmodern och det var förmodligen den som kom i förra veckan.
    Jag själv tror att det är ett blodkärl som går sönder när livmodern växer.
  • gruvan
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-09 20:32:21 följande:

    Åh denna ovisshet. Försöker nog googla mig till ett svar varför jag blöder, men som du skriver så är det ju helt omöjligt att veta... Ska nog begära ett tidigt vul om 1,5 vecka när jag förhoppningsvis går in i v.6 om inget händer som verkligen skulle tyda på mf. Efter ditt mf, hade du symtomen kvar ett tag eller försvann de ganska direkt? 

    Tack snälla och grattis till bebislyckan 


    Tack! :)

    Nja, illamåendet gav sakta med sig så även om det inte försvann direkt så var det en tydlig förändring. I min senaste graviditet misstänkte de att jag blödde för att moderkakan höll på att bildas över/väldigt nära öppningen. Eftersom öppningen är rörlig eller vad man ska säga, gjorde det att blodkärl gick sönder lättare då. När livmodern växte följde moderkakan med uppåt och la sig tillslut mitt fram på magen. Då blödde jag inget mer heller.
  • Summerchild
    anas998 skrev 2017-01-09 19:23:57 följande:

    Jag är i vecka 16 nu och jag har haft störtblödningar flera gånger och allt är bra.

    I v.8-v.12 hade jag 3 blödningar med färskt blod, inga klumpar och ingen smärta men blödde typ 1dl förutom en gång runt v.12 då blödde jag genom byxor och allt! Hade en likadan störtblödning i förra veckan! Allt är okej.

    Jag blödde i förra graviditeten också men tidigt var det bara gammalt blod och mörka flytningar.

    Håller tummarna för dig!


    Jag hade som dig med störtblödning i v 9 och annars lite sparsamt rosa... men störtblödde pga sex.... kanske samma som hänt med TS
  • Jag är bara jag

    Hade en färsk blödning v.7 och trodde absolut det var kört grundat på tidigare erfarenheter och 4 missfall! Men det gick vägen! Glad Blödde inte så mycket, krävdes binda 1 dag, sen trosskydd, höll på en vecka. Blödde brunt v.18 också flera dar.

  • Lillaknytet2017

    Tack för era svar. Känner mig lite lugnare idag. 
    Gjorde ett nytt test när jag kom hem från jobbet idag. Fick ett plus, men är det ett starkt plus? sedan undrar jag också om någon vet ifall clearclues test bleknar. Dvs ifall plusset efter en viss tid blir svagare? För när jag jämför med tidigare test så är det jag fick idag definitivt det starkaste, men jag kan inte komma ihåg att de andra jag gjort varit så svaga? 

  • Summerchild
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-10 19:27:16 följande:

    Tack för era svar. Känner mig lite lugnare idag. 

    Gjorde ett nytt test när jag kom hem från jobbet idag. Fick ett plus, men är det ett starkt plus? sedan undrar jag också om någon vet ifall clearclues test bleknar. Dvs ifall plusset efter en viss tid blir svagare? För när jag jämför med tidigare test så är det jag fick idag definitivt det starkaste, men jag kan inte komma ihåg att de andra jag gjort varit så svaga? 


    Om du har stickor så bleknar dom det gör inte clearblue
  • MammaG

    Jag plussade för en vecka sen och två dagar efter plusset började mina bruna/rosa flytningar. Har haft ett MF i oktober 2016 och då hade jag bruna flytningar i 7 dagar och därefter blödning (färskt blod) i 10 dagar, är väldigt orolig att samma sak upprepar sig nu. UL är bokat till 6:e feb, men det känns långt.
    Är i vecka 7 nu, tror ni de kan se nu om bebben är kvar? Eller ska jag vänta på min UL tid?

  • risenta
    MammaG skrev 2017-01-18 23:54:50 följande:

    Jag plussade för en vecka sen och två dagar efter plusset började mina bruna/rosa flytningar. Har haft ett MF i oktober 2016 och då hade jag bruna flytningar i 7 dagar och därefter blödning (färskt blod) i 10 dagar, är väldigt orolig att samma sak upprepar sig nu. UL är bokat till 6:e feb, men det känns långt.

    Är i vecka 7 nu, tror ni de kan se nu om bebben är kvar? Eller ska jag vänta på min UL tid?


    Dom kan se redan nu om bebben lever. Jag gjorde mitt första vill när jag var i vecka 7+5 och jag såg ett fint hjärta tuöicks :). Jag fick dock boka ett privat Vul och bekosta det själv. Men det är det ju verkligen värt om man är orolig.
Svar på tråden Ni som hade blödningar under tidig graviditet som inte slutade i missfall, hur var det?