• Anonym (Ina52170)

    lämna eller vänta?

    Mitt ex gjorde slut med mig för fyra månader sedan och vi flyttade isär för två månader sedan. Vi var tillsammans i sex år och har två barn som bor hos mig på heltid, hos honom varannan helg.

    Jag ville ha tillbaks honom efteråt men det ville inte han, inte förrän det gått ca en månad efter att vi flyttade isär. Han säger nu att han vill bli tillsammans med mig igen men att vi inte behöver ha så bråttom. Och att han vill ha sina barnlediga helger för att han behöver space men på pappahelgerna får jag gärna vara med.

    Vi pratar i telefon varje dag och jag vet inte vad jag ska göra. Det känns som att han vill leva singelliv utan krav men ändå ha familj på samma gång. Jag säger att jag inte vill ha nån sån relation men han säger bara att det är så nu.

    Flera dagar i veckan känner jag att nu skiter jag i det här, att jag inte har nån lust att hänga upp mitt liv på att vänta på att någon ska känna om den vill bli tillsammans eller inte. Och vid ett par tillfällen har jag sagt till honom att jag funderar på att skita i det för att det känns som att jag slösar min tid och då blir han plötsligt väldigt på men så fort han känner att han har mig igen så slutar han visa intresse.

    Jag undrar så vad han tänker och vad han väntar på? Han säger som sagt att han vill bli tillsammans men inte nu. Han gjorde slut för att vi tjafsade om precis allt och gick varandra på nerverna men sedan vi gick isär så bråkar vi ingenting, förmodligen för att vi inte har samma krav på varandra och ses inte jämt osv,

    En del säger åt mig att lämna, först då kommer han känna om han saknar mig eller inte. Medan andra säger åt mig att låta honom ta sin tid. Men jag vill inte träffa/dejta någon som inte vet vad den vill. Särskilt inte när det är mitt ex som jag har barn med och som gjorde slut med mig.

    Vad ska jag göra? Jag försöker prata med honom om det varje dag för jag blir galen av att inte veta..

  • Svar på tråden lämna eller vänta?
  • Anonym (alena)
    Lena skrev 2017-01-10 07:04:43 följande:
    Sluta dejta honom. Ta det lugnt. Njut av att vara singel.
    singel? Varannan helg menar du??...tycker att det kan vara värt ett försök OM hon vill. Men skynda inte och se till att han har barnen själv den helgen han skall ha dem. 
  • Lena

    Singel är hon hela tiden.

    I framtiden kan de hitta tillbaka till varandra men hon ska inte leva i framtiden tycker jag

  • Anonym (alena)
    Lena skrev 2017-01-10 07:27:39 följande:
    Singel är hon hela tiden.

    I framtiden kan de hitta tillbaka till varandra men hon ska inte leva i framtiden tycker jag
    jo förvisso, men du förstår säkert vad jag menar där. Varannan vecka hade gett lite mer utrymme till att leva ut som singel, inte sant :)
  • Öfjfb1047

    Förstår att det är jobbigt att vänta men samtidigt blir jag lite förvånad över att han vill ha sina lediga helger men dina ska du ställa upp och vara med honom så att du inte får något ledigt på dina helger. Jäkligt respektlöst beteende av honom. Han vill ha kvar hela kakan och äta den samtidigt. Förstår att du inte vill vänta på honom. Sätt ner foten och säg att antingen är det ni eller inte. Velar han fortfarande får du gå vidare utan honom.

  • Anonym (alena)
    Öfjfb1047 skrev 2017-01-10 07:50:35 följande:
    Förstår att det är jobbigt att vänta men samtidigt blir jag lite förvånad över att han vill ha sina lediga helger men dina ska du ställa upp och vara med honom så att du inte får något ledigt på dina helger. Jäkligt respektlöst beteende av honom. Han vill ha kvar hela kakan och äta den samtidigt. Förstår att du inte vill vänta på honom. Sätt ner foten och säg att antingen är det ni eller inte. Velar han fortfarande får du gå vidare utan honom.
    Behöver det verkligen vara och bli så svart och vitt? Vem gynnas/vinner på det? Han eller hon eller relationen? Tycker ändå att en varsam gång framåt där båda respekterar varandra är lite bättre. Men absolut skall hon inte finnas där när hon har sin "lediga" helg.
  • Lfb104749

    @Alena, man får tycka precis vad man vill och man kan ju bara utgå från sig själv. Personligen hade jag inte klarat av sådant velande fram och tillbaka som TS får stå ut med och som TS själv mår jättedåligt av. Hade ställt ultimatum att antingen satsar vi eller är det slut. Nej, allt är inte svart eller vitt men här kan ju TS faktiskt själv bestämma om hon vill kliva ut gråzonen eller vara kvar

  • Anonym (alena)
    Lfb104749 skrev 2017-01-10 08:51:17 följande:
    @Alena, man får tycka precis vad man vill och man kan ju bara utgå från sig själv. Personligen hade jag inte klarat av sådant velande fram och tillbaka som TS får stå ut med och som TS själv mår jättedåligt av. Hade ställt ultimatum att antingen satsar vi eller är det slut. Nej, allt är inte svart eller vitt men här kan ju TS faktiskt själv bestämma om hon vill kliva ut gråzonen eller vara kvar
    Håller med dig...tycker dock att antingen eller konceptet inte per auto är applicerbart i alla lägen, även om det KAN vara och bli rätt här. Ytterligare en tid isär, men tillsammans kan även det visa sig vara en väg framåt..eller senare mer definitivt isär. 
  • holidodi

    Inget konstigt, jag har haft evighets gräl med min sambo om exakt samma sak. Att man måste få ha egentid. vissa behöver mer vissa behöver mindre tid. Din man kanske behöver mycket egentid får att må bra. Det är kanske det som fick honom att göra slut. Bara för att han kände sig kvävd. Det är så många gånger som jag varit sååå nära att be mig sambo fara och flyga bara för hon inte ger mig tid för mig själv när jag behöver det.

  • Anonym (Kille)

    Jag hade nog ställt ett ultimatum och sedan lämnat. Jag hade inte varit intresserad av ett särboförhållande (kk), man vill ju ha nån att dela vardagen med. Jag vet inte vad du väntar på heller. Mannen verkar ju nöjd med att få gott om egentid, och kan leka familj lite då o då.

    Jag är kille och förstår behovet av egentid. Men min sambo har ju exakt samma problem med brist på egentid, det blir ju så med barn. Om det nu är egentid som är problemet skulle en kompromiss kanske vara att mannen behåller en lägenheten o "slipper" barnen någon kväll eller två i veckan? Men kvinnan måste ju kunna få ett par kvällar då o då med samma möjligheter att träffa vänner eller något annat.

Svar på tråden lämna eller vänta?