• Skutt80

    färdknäppen

    Hej

    Är i vecka 33, så undrar om förlossningen kan starta med hjälp av färdknäppen, kan tillägga att bebis är fixerad.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden färdknäppen
  • Tecum

    Det funkade för oss, vill vi tro iaf... Om inte annat är det kul att försöka!

  • The one in Blue

    Skulle inte tro det. Effekten är tveksam även med en fullgången graviditet och du är ju inte ens mogen att föda än. Det barn behöver vara kvar tills ben är fullgången så jag föreslår att du släpper tankarna på att få igång fl.

  • Randig

    Om kroppen är startklar och på G att börja själv typ så kan färdknäppen hjälpa, annars inte:)

    Med första barnet gick jag 8 dagar över tiden, slemproppen släppte på morgonen men det hände lixom inget mer, så på eftermiddagen färdknäppte vi och direkt efteråt startade värkarna.

    Med andra barnet gick jag över 2 veckor (blev igångsatt till slut) och vi färdknäppte typ varje dag där i hopp om att få igång det, men det enda som hände då var att det gav smärtsamma förvärkar som aldrig ledde någon vart:/

  • Sara H

    Med andra barnet färdknäppade vi vid kl 03.30 (var jämt vaken vid den tiden under hela graviditeten och hade fått NOG!), direkt efteråt fick jag regelbundna sammandragningar, första värken kom vid 06.30 och dottern född 10.21. Detta var i v 39+1, första barnet kom i v 37+3 utan färdknäpp.

Svar på tråden färdknäppen