• Äldre 11 Jan 14:05
    2136 visningar
    6 svar
    6
    2136

    Särbos?Tips!

    Är i desperat behov av hjälp ! Hur kan man lösa denna frågan angående särbo livet?

    Lite bakgrund :

    Jag är separerad sedan ett tag tillbaka och har barn ,3 st som bor hos mig varannan vecka!

    Jag lever det kaotiska livet man kan tänka sig men har dock koll på både barn,vardag och ekonomi. Jag står helt och hållet på egna ben .

    Jag trivs i min vardag och jag trivs med mig själv.

    Han är en ensam man som jag föll oerhört hårt för! Lärleken gentemot varandra är ömsesidig och vi känner oerhört starkt för varandra .

    Han då är ensam, jobbar och sköter sin egna ekonomi. Som ensam lever han ett fritt liv vilket är motsatsen till vad jag lever. Vi diskuterar oftast alla hinder men sällan vad vi kan göra för att lösa det. Lösa frågan om att kunna vara med varandra. Jag är i behov av tips ?! Har någon varit med om detta ?? Finns det någon form av lösning? Skall jag ge upp och låta han gå eller vad kan man göra?

    Tacksam för svar ?

  • Svar på tråden Särbos?Tips!
  • Äldre 11 Jan 14:45
    #1

    Här handlar det om kompromissa och gå halva vägen var.

    Vill ni träffas måste ni också prioritera det.

    Kanske ni måste byta fokus och leva mer vardagsliv tillsammans och planera romantisk tid på längre sikt.

    Allt behöver inte heller utgå ifrån att dela säng och ha sex varje gång. Ät middag tillsammans allihop mitt i veckan, låt han följa med på barnens aktiviteter, träffas hos honom och käka och se film , åk hem till läggdags. Följ varandra i småsaker i vardagen, hämta och lämna barnen, följ med och fika hos vänner och familjen.

    Och båda får ju också träna på att göra plats för varandra i era liv. Vill du ha honom i ditt liv är du tvingad att GE honom den platsen , bjud in honom i familjens vardag och hjälps åt med den och sortera dina egna intressen så han ryms där.

    Samma med honom, det krävs att han lägger sitt eget liv åt sidan på vissa plan och lär sig att inkludera dig och barnen. Det är inte okej att planera att meka bil och se fotboll en helg själv bara för att du har barnen .

  • Äldre 11 Jan 15:00
    #2

    Tack så himla mycket för bra svar!!

    Jag är oerhört tacksam för alla tips!

  • Anonym (KurtS­ture)
    Äldre 11 Jan 16:01
    #3

    Håller med Fjärilen, fokusera på lösningar istället för att låsa er vid allt ni inte kan.

    Romantisk egotid får ni helt enkelt planera långsiktigt

    För mig är särbo samma sak som sambo. Skillnaden är att man inte alltid sover tillsammans.

    Ni måste helt enkelt synka ihop era liv och leva gemensamt liv. Byt nycklar med varandra, låt era hem vara bådas gemensamma. Kom och gå som ni vill. Dela vardagen , familj och vänner.

  • Anonym et
    Äldre 11 Jan 18:35
    #4

    Ursäkta, men vad är problemet ? Låter ju som att ni har jättebra förutsättningar.

  • Äldre 12 Jan 06:45
    #5

    Jag tar till mig allt ni skriver!

    Alla tips är guld värda !

    Tusen tack !

    Anonym et ,hur menar du?

  • Anonym (da)
    Äldre 12 Jan 06:51
    #6

    Håller med Anonym et. Det du beskriver låter som rätt bra förutsättningar för att ni ska lyckas. Du har inte riktigt beskrivit något "problem" i din text, bara att ni lever lite på olika vis. 
    Om du mellan raderna menar att just detta är ett problem framkom det inte så tydligt i TS. Ni ses på barnfria veckor antar jag? Du skriver inte hur länge ni känt varann men om det fungerat hittills så är det väl bara att fortsätta?

    Om du mellan raderna menar att ni vill olika saker, tex att han inte har lust/tid att ses när du har tid för att han är så van vara ensam och bara planerar in saker hej vilt utan att kolla med dig, ja då har ni givetvis ett problem. 

Svar på tråden Särbos?Tips!