Fixade filmvisning för tusen tjejer
Forum Spel - Fritid & hobby
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips

Ons 11 jan 14:35 Läst 2266 gånger Totalt 19 svar
    Ons 11 jan 14:35

Min son vill så gärna spela CS:GO han är 12 år, skulle ni låtit en 12-åring spela Counter Strike

• Ons 11 jan 14:51 #1

Vet att flera professionella spelar som har börjat spela cs:go i den åldern, t.o.m. tidigare, de spelar i team som rankas bland de bästa i världen. Inget tips direkt, de är trevliga justa killar.

• Ons 11 jan 14:59 #2
    Nandez skrev 2017-01-11 14:51:50 följande:

Vet att flera professionella spelar som har börjat spela cs:go i den åldern, t.o.m. tidigare, de spelar i team som rankas bland de bästa i världen. Inget tips direkt, de är trevliga justa killar.

Min var 9 när han började.

Han är riiiiktigt duktig på det nu. Och pratar jätte bra engelska.
  • Ons 11 jan 15:02 #3

Tack! Har hittat en bra pdf oxå! www.sverok.se/wp-content/uploads/2016/08/Föräldrar-och-E-sport-digital.pdf

• Ons 11 jan 15:02 #4
    Fiiee skrev 2017-01-11 14:59:26 följande:
    Min var 9 när han började.
    Han är riiiiktigt duktig på det nu. Och pratar jätte bra engelska.
    Ja, de är väldigt duktiga på engelska. Han kanske kan spela som ett pro. sen.
  • Ons 11 jan 15:02 #5

Vi har dragit gränsen för CS GO vid 13 år, högstadiet får han ha kommit till i alla fall. Men vet att det finns 12-åringar som spelar i hans skola, det är ju därför vår son tjatar om det.

Bra engelska kan man lära sig på så många andra sätt (och spel) så det är väl knappast ett argument tycker jag.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Ons 11 jan 15:11 #6

Absolut, så länge det görs med måtta och kommer med en genomgång av vilka sorters individer man kan stöta på när man lirar över internet.

• Ons 11 jan 15:19 #7

Slöseri med tid och ambition.

• Ons 11 jan 15:28 #8
    i-o skrev 2017-01-11 15:19:19 följande:

Alla har olika intressen. Inget konstigt med det tycker jag. Sonen spelar innebandy och fotboll också.
  • Tor 12 jan 14:10 #9
    i-o skrev 2017-01-11 15:19:19 följande:
    Inget slöseri med vare sig det ena eller det andra när CS:Go pro. tjänar ca. 85 000 - 90 000 i lön efter skatt. Lägg sedan till premier, tävlingsvinster m.m.
  • Tor 12 jan 14:19 #10
    Nandez skrev 2017-01-12 14:10:40 följande:
    Inget slöseri med vare sig det ena eller det andra när CS:Go pro. tjänar ca. 85 000 - 90 000 i lön efter skatt. Lägg sedan till premier, tävlingsvinster m.m.
    Hej, är det du som tjänar det eller är det generellt vad man kan tjäna?
    Jag frågar för att min son ville ha det (CS- go) och till slut sa vi ja, så vi skaffade det åt honom. Vi har begränsat hans spelande ganska mkt, det är för att han har problem i skolan med vissa ämnen men det börjar bli bättre nu. Dock så har jag funderat om jag inte ska låta honom få spela mer? Jag vet att han älskar att spela, det verkar vara den största passionen och jag vill inte vara "den där" föräldern som är hindrande men samtidigt vill jag inte att det spårar iväg och blir 24/7 och att han inte fixar skolan igen. 
    Det finns en folkhögskola i Umeå som är E-sports program där spelar de cs go men läser även kost och hälsa och har idrott med mer. Tror han skulle älska att få gå där hehe.

De som blir proffs, hur ofta spelar dom?
  • Tor 12 jan 14:33 #11
    alice1 skrev 2017-01-12 14:19:49 följande:
    Hej, är det du som tjänar det eller är det generellt vad man kan tjäna?
    Jag frågar för att min son ville ha det (CS- go) och till slut sa vi ja, så vi skaffade det åt honom. Vi har begränsat hans spelande ganska mkt, det är för att han har problem i skolan med vissa ämnen men det börjar bli bättre nu. Dock så har jag funderat om jag inte ska låta honom få spela mer? Jag vet att han älskar att spela, det verkar vara den största passionen och jag vill inte vara "den där" föräldern som är hindrande men samtidigt vill jag inte att det spårar iväg och blir 24/7 och att han inte fixar skolan igen. 
    Det finns en folkhögskola i Umeå som är E-sports program där spelar de cs go men läser även kost och hälsa och har idrott med mer. Tror han skulle älska att få gå där hehe.

Nej, jag spelar inte men känner en pro. spelare i ett team som är bland de högst rankade i världen. Vet inte hur andra tjänar men lönerna är troligen höga i de bäst rankade teamen. Hur ofta de spelar beror på vilka turneringar de själva i regel väljer att delta i. E-sport växer fort just nu. Den jag känner spelar inte i ett svenskt team. Men Sverige har två bra lag NIP (Ninjas In Pyjamas) och Godsent.

Kolla siten hltv så hittar du mycket info där, de har alla turneringar som är på g. Där finns allt möjligt smått och gott som handlar om CS:GO. Spelaren jag känner ska spela i den största av alla turneringar som finns, majorn i Atlanta USA:
  • Tor 12 jan 14:38 #12
    Nandez skrev 2017-01-12 14:33:09 följande:
    Nej, jag spelar inte men känner en pro. spelare i ett team som är bland de högst rankade i världen. Vet inte hur andra tjänar men lönerna är troligen höga i de bäst rankade teamen. Hur ofta de spelar beror på vilka turneringar de själva i regel väljer att delta i. E-sport växer fort just nu. Den jag känner spelar inte i ett svenskt team. Men Sverige har två bra lag NIP (Ninjas In Pyjamas) och Godsent.

Kolla siten hltv så hittar du mycket info där, de har alla turneringar som är på g. Där finns allt möjligt smått och gott som handlar om CS:GO. Spelaren jag känner ska spela i den största av alla turneringar som finns, majorn i Atlanta USA:
    Wow ok, jo jag har också förstått det som att det bara blir större & större och mer populärt att spela cs go. Jag själv spelar det inte men däremot är jag såld xbox (tv spel)
  • Tor 12 jan 14:55 #13

Glömde det svenska teanet  fnatic.

• Tor 12 jan 15:01 #14

En sak att ha i åtanke om man vill bli bra på esport är just att det är viktigt att vara i bra fysisk kondition också, man spelar bättre då än om man inte är det. Så det kan ju vara en bra grej att ta upp om han vill spela all ledig tid.

• Tor 12 jan 15:05 #15
    Meriall skrev 2017-01-12 15:01:04 följande:

En sak att ha i åtanke om man vill bli bra på esport är just att det är viktigt att vara i bra fysisk kondition också, man spelar bättre då än om man inte är det. Så det kan ju vara en bra grej att ta upp om han vill spela all ledig tid.

Jo precis, han har sportaktivitet 1-2 ggr i veckan, men vi skulle vilja att han gjorde lite mer så det är nog en bra idé, eftersom han inte är ute så mkt.
  • Tor 12 jan 20:52 #16
    Fiiee skrev 2017-01-11 15:28:00 följande:
    Alla har olika intressen. Inget konstigt med det tycker jag. Sonen spelar innebandy och fotboll också.
    Nandez skrev 2017-01-12 14:10:40 följande:

Önsketänkande. Inkomsten är snefördelad det är en minoritet av flera miljoner spelare som kan leva på det.
    Barn spelar datorspel för att de tycker de är kul och inte speciellt ansträngande något som inte kan sägas om "riktiga" sporter. Att föräldrar blir itutade av barnen och media visar bara hur rubbat det hela är.

Jag avråder bestämt från att sanktionera sådana aktiviteter och utgår då från att jag själv spelade bort merparten av min tid i skolan. Nu som är jag inte heller speciellt stolt över mina 10000 timmar på DOTA2. Det är en dålig vana som har väldigt låg sannolikhet att bli vinstdrivande eller skapa långsiktig glädje hos utövaren. Snarare stänger den karriärsvägar. Speciellt i ung ålder.

Därtill är det skrämmande att föräldrar blivit slappa vad gäller grafiskt våld. Jag frågar mig om någon kommer reagera den dagen barn lär sig spela med digitaliserade replikor av riktiga vapen och VR-headset. Då kanske vi kan avskaffa värnplikten också? Eller drar jag det för långt eller för nära en potentiell verklighet?

• Tor 12 jan 20:55 #17
    alice1 skrev 2017-01-12 14:19:49 följande:
    Hur ofta spelade Zlatan fotboll innan han blev proffs? Förmodligen 24/7. Räkna med att försaka skolgång rejält.
  • Tor 12 jan 20:57 #18
    i-o skrev 2017-01-12 20:55:52 följande:
    Hur ofta spelade Zlatan fotboll innan han blev proffs? Förmodligen 24/7. Räkna med att försaka skolgång rejält.
    Du, det finns CS:GO pro. som går i skolan.
  • Tor 12 jan 21:03 #19
    Nandez skrev 2017-01-12 20:57:31 följande:
    Du, det finns CS:GO pro. som går i skolan.
    Ja. Det finns atleter som sitter i rullstol också.
Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips
Följ oss på Facebook:
    Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips
Svara i tråden: Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Fritid & hobby
Svara i tråden...

Innehåll