• Anonym (Vera vetenskap)

    Sorry men du är inte hälsosam

    Jag måste få säga det här. Du är inte hälsosam som käkar kött varje dag och helst varje måltid. Inte heller när du hoppar över att äta olika sorters fett utan inbillar dig att du kan äta enbart mättat fett och det i obegränsade mängder. Din kropp mår inte bra av att du hoppar över en massa grönsaker och ratar all frukt. Det är okej att du inte vet bättre men ta inte ihjäl dina barn eller gör dem sjuka som vuxna för att du tror att det är hälsosamt att äta som du gör. Skärpning på dig.

  • Svar på tråden Sorry men du är inte hälsosam
  • Påven Johanna II

    Vad har vegetarianer och veganer för medellivslängd?

  • Nyfikna72

    Varför vill vegetarianer ha mat som ser ut som köttprodukter? Låtsassill, låtsasskinka, korv, veganbullar och you name it.

  • Palestrina
    Nyfikna72 skrev 2017-01-11 16:08:57 följande:

    Varför vill vegetarianer ha mat som ser ut som köttprodukter? Låtsassill, låtsasskinka, korv, veganbullar och you name it.


    Men det är väl inte alla vegetarianer som vill ha låtsasköttprodukter? Det måste ju vara vegetarianer som ljuger för sig själva. Personligen gillar jag riktig vegetarisk mat, med grönsaker som står för vad de är, låtsaskött och låtsasfisk är bara äckligt.
  • Aniiee

    Var skrev TS någonting om veganer och vegetarianer?


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Palestrina
    Aniiee skrev 2017-01-11 16:13:51 följande:

    Var skrev TS någonting om veganer och vegetarianer?


    Nåt ska man ju diskutera i alla fall.
  • Påven Johanna II
    Aniiee skrev 2017-01-11 16:13:51 följande:

    Var skrev TS någonting om veganer och vegetarianer?


    Jag undrade bara om ts visste hur det ligger till med dem. Jag är en nyfiken själ, tur att Google gärna hjälper till.
  • Anonym (--)

    Förutom att veganer allt som oftast har blodbrist/ dåligt med röda blodkroppar för att de inte får i sig tillräckligt med protein, så har du väll helt rätt. Om alla överlag utgick från en varierad kost med mycket frukt och grönt så skulle majoriteten må betydligt bättre MEN då skulle ju inte alla hälsosamma människor ha någon att gnälla på. Sundt förnuft kommer man långt med, och alla "substitut" dvs corn och soya produkter är väll ett bra alternativ för sådana som har svårt att hålla sig borta från kött iaf 1-2 dagar/ vecka.

  • Anonym (Jenny)
    Anonym (--) skrev 2017-01-11 16:25:04 följande:
    Förutom att veganer allt som oftast har blodbrist/ dåligt med röda blodkroppar för att de inte får i sig tillräckligt med protein

    Nu blandar du ihop saker! Kött innehåller inte bara protein utan även järn, vitamin b12 och en hel del annat. En slarvig vegetarian riskerar att få blodbrist, men ser hen till att äta järnrika grönsaker så är det inga problem. Veganer kan få brist på b12, vilket även det kan leda till blodbrist. Protein brukar man få i sig tillräckligt oavsett, så länge man inte vill bli värsta muskelbergetet.
  • Aniiee
    Palestrina skrev 2017-01-11 16:15:47 följande:
    Nåt ska man ju diskutera i alla fall.
    sant =P
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • MissNastrax
    Nyfikna72 skrev 2017-01-11 16:08:57 följande:

    Varför vill vegetarianer ha mat som ser ut som köttprodukter? Låtsassill, låtsasskinka, korv, veganbullar och you name it.


    Under alla de år jag inte åt kött ville jag aldrig äta de där sakerna, de är äckliga.
Svar på tråden Sorry men du är inte hälsosam