• Drummelfjollan

    Skild Xet å jag tänker olika!!

    Hej!! Skilde oss för 3 årsen. Vi har en bra relation idag där vi kan prata om det mesta! Dock ser vi så olika på barnuppfostran, vilket var en anledning till att jag ville flytta! Han säger alltid nej till främst vår stora dotter som är 9 år!! Å vi har liksom bestämt att vi ska försöka va överens!! Men så svårt å eftersom han alltid säger nej är det ju jag som får rätta mig efter detta! Han har till exempel bara bestämt att hål optiken får man ta när man är nio! Ingen mer förklaring hon vill verkligen många kompisar har redan hål! Han har bestämt att "krigsleksaker" får hon inte ha! Pga läget i världen. Alltså jag är ingen förespråkare av dessa leksaker men kan inte riktigt se skadan som tydligen kan ske. Så även här blir det ju inget.

    Jag vet liksom inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Men är ju så tråkigt när allt är ett nej därifrån. Vet inte om jag kan få tips här! Men tack ändå

  • Svar på tråden Skild Xet å jag tänker olika!!
  • Tow2Mater

    Att vara överens betyder inte att en bestämmer och den andra rättar sig. Strunta i honom och gör som du anser bäst, speciellt saker som rör ditt och ditt barns hem (leksaker etc), så kan han göra som han anser hos sig.

Svar på tråden Skild Xet å jag tänker olika!!