• VictoriaJ02

    Män/killar! Lär er behandla kvinnor med respekt, så är mycket vunnet.

    Jag förstår verkligen att vissa män/killar som är ensamma förblir ensamma och desperata. Ni har inte förstått en del saker som egentligen borde vara självklara, men som ni failar på iom att ni ser på kvinnor som endast objekt och inte som människor.

    Under min tid på FL har jag fått en hel del meddelanden av män/killar som förmodligen sitter med kuken i handen och tror att jag är intresserad av att ha sex med dem. Bara sådär.

    Allvarligt talat. Tror ni att kvinnor överlag är så billiga att de nappar på endast sexsnack? Vilken värld lever ni i? Eller är det så att det är det enda ni har att komma med? Tror ni att ni fångar kvinnors intresse genom att säga att eran kuk står och att ni kan spruta litervis med sperma?

    Jag kan inte tala för alla kvinnor, men själv blir jag oerhört äcklad och känner mig kränkt av att bara bli sedd som sexobjekt. Precis som om jag inte har något människovärde utöver min kropp och dess utseende. Har ni (som eventuellt känner er träffade av detta) tänkt tanken att kvinnor är människor precis som ni och vill bli behandlade som sådana? Kan ni föra ett enda samtal med en kvinna utan att det går ut på att ni ska få ligga/ ha sex?

    Och varför är det så svårt för er att anstränga er lite och försöka vara mer personliga? Varför kan ni inte prata med en kvinna precis som ni pratar med andra män (era manliga vänner)?

    Vad är det som är så svårt?

  • Svar på tråden Män/killar! Lär er behandla kvinnor med respekt, så är mycket vunnet.
  • VictoriaJ02
    Aikido skrev 2017-01-12 19:34:11 följande:

    Ligga?


    Precis sådär. Ett ord och ni tror att ni har henne..

  • Tecum

    Kanske därför de är så respektlösa?

    "Lite aggressiv rubrik men undrar vad det är för fel på tjejer?
    Varför går ni alltid efter de dåliga killarna? Varför gillar ni att bli "mindfucked" som man så fint säger? 
    Finns så många bra killar men ni väljer alltid den där som bara vill knulla runt, som är otrogen, ja vad ni kallar "en fuckboy".

    Har själv varit en så kallad "fuckboy" och har aldrig fått så mycket tjejer som när jag sket i att ringa dem, ringde dem på fyllan och bad dem komma över, de kom direkt.
    Var med kanske 4-5 tjejer samtidigt, helt oseriös med alla.
    Hände att jag åkte hem till dem på fyllan, knullade och tog taxi hem direkt efter jag var klar, dvs inget "efter sex mys" eller dylikt.
    Var med random tjejer från krogen så gott som varje helg.
    Notera att jag aldrig var den där killen som sa att jag älskade tjejen, som gav överdrivet mycket komplimanger (nästan aldrig) eller gav henne förhoppningar för ett riktigt förhållande, var bara ett svin (tänker jag såhär i efterhand).

    Nu pratade jag med en jämngammal tjejkompis över en fika som börjat träffa en kille och ville ha lite råd, hon förklarade hur han var och jag sa direkt att han är en sån som bara vill knulla och lämna henne, man märkte direkt, på sättet han skrev, hur han manipulerade, ljög osv.
    Nu till saken, hon blir ARG på mig för att jag pratar klarspråk och säger att hon kommer fortsätta träffa honom (han sa att han var kär i henne) haha.

    Som ni förstår har jag blivit "snällare" de senare åren - Har dock lett till att jag får mycket mindre tjejer, ska man återgå till att bli en så kallad "fuckboy" eller vad är grejen? Varför vill ni inte ha snälla killar?"

  • VictoriaJ02
    Tecum skrev 2017-01-12 19:56:15 följande:

    Kanske därför de är så respektlösa?

    "Lite aggressiv rubrik men undrar vad det är för fel på tjejer?
    Varför går ni alltid efter de dåliga killarna? Varför gillar ni att bli "mindfucked" som man så fint säger? 
    Finns så många bra killar men ni väljer alltid den där som bara vill knulla runt, som är otrogen, ja vad ni kallar "en fuckboy".

    Har själv varit en så kallad "fuckboy" och har aldrig fått så mycket tjejer som när jag sket i att ringa dem, ringde dem på fyllan och bad dem komma över, de kom direkt.
    Var med kanske 4-5 tjejer samtidigt, helt oseriös med alla.
    Hände att jag åkte hem till dem på fyllan, knullade och tog taxi hem direkt efter jag var klar, dvs inget "efter sex mys" eller dylikt.
    Var med random tjejer från krogen så gott som varje helg.
    Notera att jag aldrig var den där killen som sa att jag älskade tjejen, som gav överdrivet mycket komplimanger (nästan aldrig) eller gav henne förhoppningar för ett riktigt förhållande, var bara ett svin (tänker jag såhär i efterhand).

    Nu pratade jag med en jämngammal tjejkompis över en fika som börjat träffa en kille och ville ha lite råd, hon förklarade hur han var och jag sa direkt att han är en sån som bara vill knulla och lämna henne, man märkte direkt, på sättet han skrev, hur han manipulerade, ljög osv.
    Nu till saken, hon blir ARG på mig för att jag pratar klarspråk och säger att hon kommer fortsätta träffa honom (han sa att han var kär i henne) haha.

    Som ni förstår har jag blivit "snällare" de senare åren - Har dock lett till att jag får mycket mindre tjejer, ska man återgå till att bli en så kallad "fuckboy" eller vad är grejen? Varför vill ni inte ha snälla killar?"


    Ser för mig ut som fabricerade "erfarenheter". men det kan likaväl vara sant. Främst yngre tjejer söker kroppslig bekräftelse, för att de inte upplevt äkta kärlek kanske. Den stora skara av män som endast tänker med könsorganet förstör för de killar som vill ha något mer seriöst. Är nog därför även sådana killar blir dissade, för som kvinna kan en ju inte veta om de bara försöker manipulera en eller om de är ärliga.

  • Anonym (Truth)
    VictoriaJ02 skrev 2017-01-12 20:20:48 följande:
    Ser för mig ut som fabricerade "erfarenheter". men det kan likaväl vara sant. Främst yngre tjejer söker kroppslig bekräftelse, för att de inte upplevt äkta kärlek kanske. Den stora skara av män som endast tänker med könsorganet förstör för de killar som vill ha något mer seriöst. Är nog därför även sådana killar blir dissade, för som kvinna kan en ju inte veta om de bara försöker manipulera en eller om de är ärliga.
    Nej det handlar inte bara om yngre tjejer utan detta "fenomen" är tydligt utbrett i olika åldrar och det slår nästan aldrig fel. Kvinnor är så jävla ambivalenta. Dom vill ha världens snällaste man för han är "familjematerial" samtidigt som dom vill ha spänning och fart med "the badboy."  
  • Steven01

    Man ska behandla alla människor med respekt.
    Tyvärr är min erfarenhet att man kommer längre med kvinnor om man "dissar" dom. Vet inte varför det är så men att det stämmer är glasklart, om man behandlar en tjej med respekt blir det oftast inget men svinar man sig blir det oftast ett helt annat gensvar.

  • VictoriaJ02
    Anonym (Truth) skrev 2017-01-12 20:29:22 följande:
    Nej det handlar inte bara om yngre tjejer utan detta "fenomen" är tydligt utbrett i olika åldrar och det slår nästan aldrig fel. Kvinnor är så jävla ambivalenta. Dom vill ha världens snällaste man för han är "familjematerial" samtidigt som dom vill ha spänning och fart med "the badboy."  
    Det där är en "sanning" med modifikation. Visst finns det tjejer som tänder på värstingar och våldsverkare. Men kvinnor som vet vad de vill och inte agerar efter reptilhjärnan, vill inte ha sådana killar. Jag har själv varit tillsammans med ett par killar i mina yngre år som kan klassas som "bad boys". Men det var för att jag själv var osäker och vilsen och inte visste vad jag egentligen ville. Idag skulle jag inte ens tänka tanken att bli tillsammans med en sådan. Man utvecklas med åren (såväl kvinnor som män) och blir mognare och får andra, sundare ideal och värderingar.

    Idag är jag tillsammans med en "snäll kille" och jag vill inte byta ut honom mot något i världen. Han ser mig som människa och älskar mig för den jag är, och han känner sällan för att ha sex. Men det spelar ingen roll för mig, eftersom jag kommit förbi fasen där kroppslig bekräftelse betyder mest. De ambivalenta tjejer du snackar om kommer säkert mogna även de med tiden. Jag tror på att det finns någon för alla, även för dig :)

  • VictoriaJ02
    Steven01 skrev 2017-01-12 20:52:56 följande:

    Man ska behandla alla människor med respekt.
    Tyvärr är min erfarenhet att man kommer längre med kvinnor om man "dissar" dom. Vet inte varför det är så men att det stämmer är glasklart, om man behandlar en tjej med respekt blir det oftast inget men svinar man sig blir det oftast ett helt annat gensvar.


    Det är absolut inte min erfarenhet! Visst, jag antar att du syftar på det fåtal kvinnor som "spelar spel" och försöker linda killen runt sitt finger, för att sedan släppa taget. Jo, jag känner allt för väl till den sorten, då jag har en yngre syster som är precis sådan. Hon är ungefär lika flyktig och opålitlig som ett löv som blåser iväg i vinden.

    Jag kan lova dig att det finns många kvinnor som älskar män som visar respekt, men pga att många män inte är att lita på, vad gäller deras egentliga avsikter, så är kvinnor idag misstänksamma och släpper inte vem som helst inpå livet. Vi har ett mycket hårdare samhällsklimat idag än för 30 år sedan, och det får man ta med i beräkningen!


  • Anonym (Linda)
    Steven01 skrev 2017-01-12 20:52:56 följande:

    Man ska behandla alla människor med respekt.
    Tyvärr är min erfarenhet att man kommer längre med kvinnor om man "dissar" dom. Vet inte varför det är så men att det stämmer är glasklart, om man behandlar en tjej med respekt blir det oftast inget men svinar man sig blir det oftast ett helt annat gensvar.


    Kanske om man går på högstadiet eller gymnasiet, ja jag drar det till universitetet/högskolan också. Människor som inte kommit nånstans utan fortfarande sitter kvar med beteenden man har i skolan typiska tonårsmanér, man skvallrar om vad Anna sa och vad Nettan gjorde och vad Frida inte gjorde och alla tjejer jagar skolans fräckaste kille som ligger med varenda tjej som särar på benen medan horder av tonårspojkar står bredvid i korridoren på måndag morgon och vill höra hans erövringar och bara önskar de var den här idolen som får varenda brud. Om tio, femton år sitter de där med dessa tjejer som knullat deras idol och har dom som en trofé. Haha.... jag har Jossan nu som fru som Mackan tryckte på i nian Hahaha..... som om det vore en bedrift. Tragiskt!
Svar på tråden Män/killar! Lär er behandla kvinnor med respekt, så är mycket vunnet.