• Anonym (Förvi­rrad)
    Äldre 13 Jan 02:29
    2466 visningar
    7 svar
    7
    2466

    VUL vad är det jag sett?

    Jag på gyn igår för att ta upp lite besvär jag har efter förlossningen. Fick ha ett långt samtal med en bm först och sedan kom det in en stressad läkare som gjorde en undersökning och VUL på min livmoder.

    I min livmoder ser jag något vitt, som ser ut som en boll? Befruktat ägg?

    Det gick absolut inte att missa den..

    Hon mätte även den där bollen men sa inget och sprang sedan iväg till nästa patient.

    Vad kan det ha varit? Hon borde väl ändå sagt till om jag är gravid?!

  • Svar på tråden VUL vad är det jag sett?
  • Anonym (Inte gravid­)
    Äldre 13 Jan 04:43
    #1

    Tror inte du är gravid. Kan ha varit DN cysta, vätska i livmodern som hon mätte.

  • Äldre 13 Jan 06:06
    #2

    Jag har ingen aning om vad det kan ha varit, men när jag gjort vul i tidig graviditet har aldrig embryot varit vitt utan mörkt.

  • Äldre 13 Jan 08:48
    #3

    Hej. Jag var hos gyn i måndags o gjorde vul. Jag hade samma som du , 1cm stor vit polyp. En vit Boll.

    Han sa att det var väldigt vanligt men att man bör operera bort den om man vill ha barn inom en snar framtid eller om man har mycket blödningar .

    Nu behöver det ju inte va samma för dig men de lät precis som så bara fråga om du undrar nått

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 11:39
    #4
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-13 08:48:26 följande:

    Hej. Jag var hos gyn i måndags o gjorde vul. Jag hade samma som du , 1cm stor vit polyp. En vit Boll.

    Han sa att det var väldigt vanligt men att man bör operera bort den om man vill ha barn inom en snar framtid eller om man har mycket blödningar .

    Nu behöver det ju inte va samma för dig men de lät precis som så bara fråga om du undrar nått


    Fick du någon remiss efter besöket? Jag fick en remiss till sjukhuset för cellprovtagning, jag har inte gjort det än så det har nog inte med VUL att göra.

    Men de borde väl säga på en gång om det är något som är avvikande därinne?

    Jag blir lite nojig då min mormor för flera år sedan fick en cysta i livmodern och den slutade på 15 kg.
  • Äldre 13 Jan 15:26
    #5

    Nej igen remiss.. gyn sa : kom tillbaka om du får blödningar... så ringde tillbaka o bad om en läkartid , för ja vill ta bort den då den minskar chansen för att kunna bli gravid.. så har tid om 1 månad o dp får ja veta om ja ska opereras el ej.. men ja vill INTE HA kvar den... mycket cancer i släkten o mamma som har extremt mycket cellförändringar både utvändigt o invändigt..

    Mitt cellprov ja tog i september var U.a så konstigt att dom inte märkte av polypen då ?! Den är ju ändå 1 cm så den måste ju funnit ett tag. Men ja hoppas de löser sig tillslut

  • Äldre 13 Jan 18:29
    #6

    Eftersom du numera kan gå in och läsa din journal på 1177.se med e-legitimation så är det ju bara att gå in och kolla vad han skrivit!

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 03:21
    #7
    villblifler88 skrev 2017-01-13 18:29:57 följande:

    Eftersom du numera kan gå in och läsa din journal på 1177.se med e-legitimation så är det ju bara att gå in och kolla vad han skrivit!


    Det går tyvärr inte i vårat län ännu..
Svar på tråden VUL vad är det jag sett?