• vinterbebis12

    Någon mer närmare 40 som fått eller försöker få andra eller tredje barnet via IVF

    Vi har två fantastiska barn via IVF och vill nu ha ett tredje. Vårt första barn är fem och tog fem försök att få till. Vårt andra barn blev till via FET för fyra år sedan. M

    Skulle vilja ha några i samma sits att prata med. Finns det fler där ute som är 38 + som gör IVF för att få tredje (eller andra) barnet? Hur går det för er? Hur mycket svårare är det att bli gravid närmare 40?

    Vill även höra erfarenheter och råd från er som redan fått eller försökt få tredje barnet.

  • Svar på tråden Någon mer närmare 40 som fått eller försöker få andra eller tredje barnet via IVF
  • FruHolmli
    vinterbebis12 skrev 2017-01-14 10:27:19 följande:

    Vi har två fantastiska barn via IVF och vill nu ha ett tredje. Vårt första barn är fem och tog fem försök att få till. Vårt andra barn blev till via FET för fyra år sedan. M

    Skulle vilja ha några i samma sits att prata med. Finns det fler där ute som är 38 + som gör IVF för att få tredje (eller andra) barnet? Hur går det för er? Hur mycket svårare är det att bli gravid närmare 40?

    Vill även höra erfarenheter och råd från er som redan fått eller försökt få tredje barnet.


    Har 3 barn men ej via ivf!
    Jag har inga fungerade äggledare så fick därför genomgå ivf.

    Jag är 39 och hade "fantastiskt" höga värden för min ålder på mina prover. Min man är 38 och hade toppkvalitet på spermier.

    Vi gjorde 1 uttag, 6 ägg, 4 var kvar på dag 3.
    ET blev misslyckat.
    1 ägg hade vi kvar dag 5 som frystes och vi gjorde FET.

    Är idag gravid V.27 :)

    Vad är orsak till ivf för dig?

    Mina prover var så höga i värden så ivf kliniken trodde på 1 plock för oss.
  • vinterbebis12
    FruHolmli skrev 2017-01-24 11:21:06 följande:
    Har 3 barn men ej via ivf!
    Jag har inga fungerade äggledare så fick därför genomgå ivf.

    Jag är 39 och hade "fantastiskt" höga värden för min ålder på mina prover. Min man är 38 och hade toppkvalitet på spermier.

    Vi gjorde 1 uttag, 6 ägg, 4 var kvar på dag 3.
    ET blev misslyckat.
    1 ägg hade vi kvar dag 5 som frystes och vi gjorde FET.

    Är idag gravid V.27 :)

    Vad är orsak till ivf för dig?

    Mina prover var så höga i värden så ivf kliniken trodde på 1 plock för oss.
    Hej, såg ditt svar först nu! Grattis! Din bebis måste redan vara född? Jag har nyligen plussat och om allt går bra blir det en bebis i maj. Går det inte bra har vi tre blastocyster i frysen så jag är hoppfull.
  • FruHolmli
    vinterbebis12 skrev 2017-09-21 22:51:17 följande:
    Hej, såg ditt svar först nu! Grattis! Din bebis måste redan vara född? Jag har nyligen plussat och om allt går bra blir det en bebis i maj. Går det inte bra har vi tre blastocyster i frysen så jag är hoppfull.
    Japp. Vår lilla är 4 månader! Föddes 13 dagar över tid :) 13 maj. Jag har nu 40 års kris.. endast för jag vet att jag inte får fler barn! Jag önskar jag var 25 och hade barnafödandet framför mig.
    Det är verkligen magiskt!!
  • vinterbebis12
    FruHolmli skrev 2017-09-26 18:02:30 följande:
    Japp. Vår lilla är 4 månader! Föddes 13 dagar över tid :) 13 maj. Jag har nu 40 års kris.. endast för jag vet att jag inte får fler barn! Jag önskar jag var 25 och hade barnafödandet framför mig.
    Det är verkligen magiskt!!
    Va kul, stort grattis! Jag är beräknad 13/5 ????Trodde inte man fick gå över så mycket med ivf-bebisar?! Förstår att det måste vara speciellt när man inser att det är ens sista. Hoppas du kan njuta mycket!
Svar på tråden Någon mer närmare 40 som fått eller försöker få andra eller tredje barnet via IVF