• Äldre 14 Jan 19:15
    2650 visningar
    16 svar
    16
    2650

    Ägglossningen

    Hej! Undrar om det är någon här som känner av sin ägglossning utöver smärtan i äggledare/äggstock? Istället på annorlunda flytningar eller att livmoderhalstappen är öppen och känns annorlunda? Läste att flytningarna kan bli "trådiga", någon som upplever detta i samband med ägglossningen? :)

  • Svar på tråden Ägglossningen
  • Äldre 14 Jan 20:07
    #1

    Jag hade äl häromdagen!

    Började med äggvitesekret,blev trådigt o svårt att torka bort! Detta höll i sig i 2 dagar,sen fick jag fruktansvärt ont i livmodern,speciellt om jag rörde mig för mycket o för hastigt. Samtidigt fick jag ömma bröstvårtor. Livmodern ömmade i ca 3 dagar,har ännu ömma bröstvårtor fortfarande. Så de är väl nån efterskalv eller så har jag ett plus <3

  • Äldre 15 Jan 00:12
    #2

    Hoppas på ett plus för dig x)
    Jag testade ÄL- test i morse och va på en stigning så håll tummarna för mig med :D

  • Äldre 15 Jan 12:50
    #3

    Kände efter livmoderhalstappen nyss, enligt min kalender ska jag ha ägglossning nu och den kändes annorlunda! Det annars slutna hålet va aningen mer öppet och några små "knölar" där i? :S ska det vara så?

  • Äldre 15 Jan 20:20
    #4

    Jag har faktiskt ingen aning om hur de ska kännas,jag kände aldrig själv hur de kändes. Men då låter de som att de är igång :)

  • Äldre 15 Jan 21:56
    #5

    Tog ett ÄL-test idag med, såg likadant ut som igår ;O så antar att imon blir det inget streck alls xD hade sex för mindre än ett dygn sen så håll tummarna :D

  • Äldre 16 Jan 08:30
    #6

    Som sagt,räcker att ha sex dagen innan elr 2 dagar,behövs inte vara just den dagen :)

  • Äldre 16 Jan 13:44
    #7

    Hejsan. Jag var säker att jag hade Äl i lördags. Ont vid äggstockarna och klibbsekret. Ältest ett visade neg. Idag fick jag snabbt posetivt.

    Min man kommer hem i morgon kväll från flera dygn borta.. kan de va kört eller kan man hinna "fånga upp" ägget.

  • Äldre 16 Jan 16:46
    #8

    Ägglossning på g? Haft äggviteflytningar i flera dagar. Molvärk idag.

  • Äldre 16 Jan 17:06
    #9
    Trolltrio skrev 2017-01-16 16:46:09 följande:

    Ägglossning på g? Haft äggviteflytningar i flera dagar. Molvärk idag.


    Hej ser ut som du ska ägglossning, testet är posetivt :) mitt test såg också ut så idag.
  • Äldre 16 Jan 18:26
    #10
    Estor skrev 2017-01-16 17:06:12 följande:

    Hej ser ut som du ska ägglossning, testet är posetivt :) mitt test såg också ut så idag.


    Då ska vi undvika sänghalmen ett tag, vill inte bli gravid nu! Fast hade sex igår, är det risk då?
  • Äldre 16 Jan 21:05
    #11

    Jag känner också av mig ägglossning stark, både värk & sekret. Plus att jag blir så sjukt kåt! Vaknar tillochmed upphetsad! Sexa till det som tusan igår innan läggdags då Äl kändes som starkast!

    Men ser idag på jobbet att jag fått först rosa flytningar, och just nu röda sparsamma när jag torkar mig?

    Allvarligt.. kommer mensen nu? 12 dagar efter "riktiga" mensen? Jag har ju ÄL för tusan :(

  • thule
    Äldre 17 Jan 20:02
    #12
    Trolltrio skrev 2017-01-16 18:26:11 följande:
    Då ska vi undvika sänghalmen ett tag, vill inte bli gravid nu! Fast hade sex igår, är det risk då?
    Ja, då är det risk att du kan bli gravid. Spermierna kan överleva flera dagar i slidan.
  • Äldre 17 Jan 23:19
    #13
    thule skrev 2017-01-17 20:02:41 följande:

    Ja, då är det risk att du kan bli gravid. Spermierna kan överleva flera dagar i slidan.


    Ops, då hoppas jag det inte tar sig nu då, tror kroppen behöver vila.
  • Äldre 17 Jan 23:22
    #14

    I mitten var igår em, de två andra idag. Brösten ömmaidag, molvärk i höger sida igår.När släpper ägget?

  • Äldre 18 Jan 07:24
    #15

    Jag förstår ingenting. Förra månaden stegrade äl stickorna fint, och kvällen innan den "glada gubben" kom på clearblue testet var testlagretstickan jättestark. Jag har superregelbunden mens.

    Enligt beräkningarna skulle glada gubben kommit idag, men igårkväll såg testet ut som på bilden.. och när jag ejectade provstickan så syndens nästan bara kontrollsträcket. Jag hade äl flytningar i måndags, sen varit rätt torr.

    Hade passat så bra idag med en tripp till kliniken eftersom att jag är ledig.. känns som att det inte kommer komma någon ägglossning?

  • Äldre 20 Jan 13:01
    #16


    Är detta positivt?
Svar på tråden Ägglossningen