• Äldre 14 Jan 20:58
    5512 visningar
    6 svar
    6
    5512

    Får ni som har vårdbidrag restskatt?

    Surfade av en slump in på vårdbidrag och restskatt och blev lite orolig. Har beviljat halvt vårdbidrag för sonen och har haft det i ett år. Såg nu att det verkar som det är vanligt att man får en skattesmäll om man ej har bett FK att dra mer vilket jag inte har gjort. Hur är det för er någon som ej anmält att de ska dra mer men som ändå "klarat sig"?

  • Svar på tråden Får ni som har vårdbidrag restskatt?
  • Äldre 14 Jan 23:43
    #1

    Man kan även be arbetsgivaren att dra extra. En skattesmäll får du nog annars räkna med ja.

  • Äldre 15 Jan 07:31
    #2
    längtande skrev 2017-01-14 20:58:28 följande:

    Surfade av en slump in på vårdbidrag och restskatt och blev lite orolig. Har beviljat halvt vårdbidrag för sonen och har haft det i ett år. Såg nu att det verkar som det är vanligt att man får en skattesmäll om man ej har bett FK att dra mer vilket jag inte har gjort. Hur är det för er någon som ej anmält att de ska dra mer men som ändå "klarat sig"?


    Ja. Vi har helt plus en fjärdedel och jag har gått från några tusen tillbaka till tusenlapp rest.
  • Äldre 15 Jan 15:12
    #3

    Jag har redan att jobbet drar 500 extra varje månad just så att jag ska slippa restskatt brukar få tillbaka 6000 då vet jag att jag ej kan räkna med dom i år då????

  • Äldre 15 Jan 15:19
    #4
    längtande skrev 2017-01-15 15:12:05 följande:

    Jag har redan att jobbet drar 500 extra varje månad just så att jag ska slippa restskatt brukar få tillbaka 6000 då vet jag att jag ej kan räkna med dom i år då????


    Antagligen blir det så.
  • Äldre 15 Jan 21:49
    #5

    Ja mest troligt är att du får det , man betalar för lite skatt på bidrag helt enkelt .

  • Äldre 17 Jan 17:59
    #6

    Ringde försäkringskassan och dom sa att de hade uppgifter att jag hade annan huvudsaklik inkomst. De sa att det kan vara att det blir för lite skatt om de ej har uppgifter om att man jobbar och får lön från annat håll så hoppas jag klarar mig men bad ändå dom dra extra varje månad nu

Svar på tråden Får ni som har vårdbidrag restskatt?