• Anonym44

    Min pappa kommer dö snart och behöver verkligen min kille som väntar på att bli utvisad

    Min kille har varit i Sverige illegalt i 1 år sedan han fick avslag på uppehållstillsånd, nu sitter han på Migrationsverket och väntar på att skickas tillbaka till sitt hemland.. vi hade tänkt att jag skulle åka dit med honom och gifta oss så att han kunde få komma och bo med mej här. Men nu är de så att min pappa är allvarligt sjuk och kommer snart att dö, och jag kommer aldrig att klara de utan min kille, och jag kan inte resa dit just nu då jag måste vara kvar med pappa. Min kille har sagt till polisen och Migrationsverket att han inte tänker åka tillbaka just nu, för att han inte vill eller kan lämna mej ensam i de här.. Jag behöver verkligen honom mer än någonsin just nu, har ingen annan.. tror ni att de finns någon chans att han kan komma och vara med mej hemma under den här tiden, och gå och visa upp sej hos polisen 2 gånger/vecka, och att han åker tillbaka efter att de här är över?

    Kan även tillägga att jag är 21 år

  • Svar på tråden Min pappa kommer dö snart och behöver verkligen min kille som väntar på att bli utvisad
  • Anonym (K)

    Kan ni inte gifta er formellt här och nu och ta själva ceremonin senare när det passar?

  • Anonym44

    Går de att göra så när han har varit här illegalt? Och måste man inte söka ifrån sitt hemland?

  • Anonym44

    Läste på Migrationsverkets sida att man måste ansöka om uppehållstillstånd från sitt hemland, om man inte har barn, väntar barn eller vill förlänga sitt nuvarande uppehållstillstånd

  • Ellie

    Det är troligtvis så att han måste ansöka från sitt hemland, men ni måste inte vara gifta för det. Det är ingen skillnad i handläggning om ni är gifta, eller om ni planerar att bli sambos.
    Han har redan fått avslag på uppehållstillstånd, men då var det väl inte pga anknytning till dig han sökte? Eller var avslaget för att han redan befann sig i Sverige när han ansökte pga anknytning?
    Det är tyvärr negativt att han varit här illegalt, men kan bli godkänt ändå om ni verkar trovärdiga som par, och han har en bra anledning till den illegala vistelsen.

    Huruvida han får lov att vara med dig i väntan på utvisning eller ej är omöjligt att svara på. Beror antagligen på om de bedömer det som hög risk att han skall hålla sig gömd eller inte.

  • Anonym44

    Nej avslaget var inte i anknytning till mej, vi hade inte träffat varandra då. Och hans anledning till att han stannade illegalt är för att han inte ville lämna mej

  • Anonym44

    Nej avslaget var inte i anknytning till mej, Och hans anledning till att han stannade illegalt är för att han inte ville lämna mej

  • Anonym (H)
    Anonym44 skrev 2017-01-14 23:47:15 följande:

    Nej avslaget var inte i anknytning till mej, Och hans anledning till att han stannade illegalt är för att han inte ville lämna mej


    Inte för att vara elak... men du kände inte honom när han fick avslag och sedan ville han stanna för att han träffat dig.
    Har du aldrig tänkt tanken att han kanske kanske utnyttjar dig för att få stanna?
  • Anonym44

    Jo den tanken har kommit, men är 100% säker att han inte är med mej för att kunna stanna i Sverige, vi älskar verkligen varandra

  • Anonym (H)
    Anonym44 skrev 2017-01-15 00:00:19 följande:

    Jo den tanken har kommit, men är 100% säker att han inte är med mej för att kunna stanna i Sverige, vi älskar verkligen varandra


    Hur gammal är han?
Svar på tråden Min pappa kommer dö snart och behöver verkligen min kille som väntar på att bli utvisad