• Anonym (Trött)

    Är jag orimlig?

    Jag har för ett halvår sedan fött tvillingar, det ät mina första barn och jag är helt upp i himlen förälskad i dem!

    Jag bor med min sambo som har en 7-åring som sedan tre år tillbaka bor permanent hos oss! Jag har från början när han flyttade hit tagit fullt ansvar för allt som har med barnet att göra, detta var tufft då han var (och är) ett ganska krävande barn! Jag har jobbat heltid och tagit barnet till och från dagis, fixat mat, kvättat kläder badat mm Detta på grund av att min sambo arbetat mycket och detta stöttar jag fullt!

    Jag börjar däremot nu bli väldigt trött då jag inte bara ska ta hand om 7-åringen utan även våra tvillingar! Min sambo har ej varit hemma med oss förutom dagen efter vi kom hem från BB och jag har från första dagen gått med stora barnet till skolan på morgonen!

    Jag önskar nu att bonusbarnet kan åka till sin farmor några veckor, dels för miljöombyte dels för att jag ska få lite lugn och ro! Men känner mig som en häxa som begär detta?! Är jag orimlig?

    Vill tillägga att min sambo tar barnet till aktiviteter två kvällar i veckan, men det innebär ju även mer ensamtid med tvillingarna, vilket inte är lätt alla gånger!

    Måste man "köpa" bonusbarn i alla situationer?

  • Svar på tråden Är jag orimlig?
  • Isola747

    Tycker du ska kräva att pappan är hemma mer och hjälper till istället för att köra ut barnet ur sitt hem. Sedan kan den stora säkert ha barnvakt någon helg eller så men att storasyskonet ska flytta i "några veckor" hade jag sett som orimligt.

  • Anonym (?)

    Din man får ändra sitt liv så att han kan göra sin del.

  • Anonym (Kille)

    Oavsett om det äldre barnet hade varit ditt eller ej, så hade det inte varit orimligt att pappan ställer upp mer. Pappan i första hand, och mot o farföräldrar i andra hand.

    Herregud, jag minns hur jobbigt det var med 1litet barn o ett äldre barn. Vi fick hjälpas åt massor och det var i alla fall jobbigt.

    Så ställ krav du. Man blir ju knäckt av att inte få lite egentid. Typ ta en dusch i lugn o ro, när fick du det senast?

  • Queennr1

    Ja det är orimligt att skicka bort barnet. Fullständigt orimligt. Däremot är det rimligt att begära att pappan är hemme ett tag med dig och tvillingarna plus att han under en period tar fullt ansvar för 7 åringen så som hämtning, lämning se till att gympapåsen är packad, läxan blir gjord etc.

  • Anonym (Trött)
    Isola747 skrev 2017-01-15 09:43:54 följande:

    Tycker du ska kräva att pappan är hemma mer och hjälper till istället för att köra ut barnet ur sitt hem. Sedan kan den stora säkert ha barnvakt någon helg eller så men att storasyskonet ska flytta i "några veckor" hade jag sett som orimligt.


    Jag kör absolut inte ut något, barnet har varit mycket hos sin farmor som liten då de bodde nära varandra! Nu när barnet bor hos oss måste hen flyga därav har de inte setts så mycket! Detta är för allas skull framför allt för det stora barnet som upplever det "tråkigt" hemma med bebisar och vuxna som inte hinner med!

    Pappan behöver fokusera på jobbet få familjens ekonomi hänger på detta!
  • Queennr1
    Anonym (Trött) skrev 2017-01-15 10:02:25 följande:

    Jag kör absolut inte ut något, barnet har varit mycket hos sin farmor som liten då de bodde nära varandra! Nu när barnet bor hos oss måste hen flyga därav har de inte setts så mycket! Detta är för allas skull framför allt för det stora barnet som upplever det "tråkigt" hemma med bebisar och vuxna som inte hinner med!

    Pappan behöver fokusera på jobbet få familjens ekonomi hänger på detta!


    Hur mycket insyn har du i er ekonomi? Inkomster, utgifter, sparkonton etc?

    Jag misstänker att det nog finns en månads utrymme att ta av men att pappan skyller på att han måste jobba..
  • Isola747

    Låter konstigt om pappan måste jobba så mycket att han inte hinner ha familj och ta hand om sina barn. De flesta föräldrar måste jobba men klarar ändå att dela föräldraansvaret.

  • Anonym (Milja)

    Menar inte att vara elak men hur tänker man när man skaffar barn med någon som inte tar ansvar för sitt första barn?

    En man som hade lämpat över allt på mig hade jag aldrig skaffat barn med.
    Du har ju redan sett hans beteende, vad får dig att tro att det skulle vara skillnad på era barn och det tidigare ?

  • Anonym (hh)
    Isola747 skrev 2017-01-15 10:10:56 följande:

    Låter konstigt om pappan måste jobba så mycket att han inte hinner ha familj och ta hand om sina barn. De flesta föräldrar måste jobba men klarar ändå att dela föräldraansvaret.


    Ja, eller hur. Och TS har gjort fel som har vant honom vid att hon tar fullt ansvar för hans barn, han tycker förstås att det är jättebra att ha nån att dumpa över sitt barn på (var finns mamman?).

    Han har fixat gratis barnvakt! Och han verkar ju inte ta nåt ansvar för de nya barnen heller direkt. 
  • Carambolan

    Jag tycker också att det låter helt orimligt att pappan jobbar så mycket. Om hela familjens ekonomi är beroende av det så kan ni kanske prioritera om lite i den änden?

Svar på tråden Är jag orimlig?