• Filuren89

    Förvirrad kring ägglossning

    Hej!

    Bakgrund: Jag är så förvirrad kring allt som har med ägglossning cyklar och trots googlande blir jag inte klok. Min mens har försvunnit, hade senast den i slutet av oktober(!) mensen har alltid varit lite oregelbunden men det här måste vara nån slags rekord och graviditetstesten visar negativt. Jag ringde gyn och har en tid inbokad i slutet av januari. Dock så började jag med ägglossningstest bara för att se om nåt händer.

    Nuläge: efter ca två veckors användande av ägglossningstest fick jag en stegring i tisdags och onsdags där onsdan var lite starkare. Dock inte lika stark som kontrollstrecket men tänkte att jag kanske testat vid fel tid. Vi hade sex i måndags och natten till torsdag. På torsdag så var teststrecket mycket svagare och så har det blivit svagare och svagare för var dag.

    Då trodde jag alltså att ägglossningen skeddé i torsdags? Eller är det inte så att lh-stegringen går ner så fort ägget släppts?

    Men så började jag få lite ont i tjejmagen igår kväll och idag söndag när vi var ute och gick så blev plötsligt mina bröst ömma och det högg till flera gånger i nedre delen av magen. Så nu blev jag plötsligt osäker på när och om ägglossningen skedde. Var det i torsdags eller var det nu idag eller nån annan dag? Eller har den inte hänt alls? Varför var stegringen så tidig i så fall? Eller kan man få såna hugg och ömma bröst så långt efter?

    Så förvirrad :/

    Dela med er av era erfarenheter kring ägglossning. När börjar brösten ömma? När kommer smärtan och hugg i magen för er? Innan, under eller efter ägglossning?

Svar på tråden Förvirrad kring ägglossning