• Äldre 15 Jan 16:23
    6829 visningar
    4 svar
    4
    6829

    Roligt säsongsarbete?

    Hejsan! Funderar på att söka något roligt säsongsarbete nu till sommaren. Vill att det ska vara lite på samma sätt som det är att jobba på skidorter, där man bor med massa andra ungdomar, där det är liv och man helt enkelt har det så jävla kul! Har hört strand hotell på Öland kan vara något, eller langosboden på grebbestad. Någon som vet något ställe? Förövrigt är jag en tjej på 18 år som tar studenten i år :)

    Ber om ursäkt om tråden inte är i rätt kategori, vet inte vad jag skulle välja.

  • Svar på tråden Roligt säsongsarbete?
  • Äldre 15 Jan 16:53
    #1

    Jag läste för ett tag sedan att restaurangerna på västkusten samarbetar med skidorterna. Vet ingen om jag personligen skulle kalla restaurangjobb för kul iofs.

    Annars behövs alltid personal till alla skärgårdsbåtar. Har du skepparexamen är det roligaste jobbet att skeppa en båt i Medelhavet under sommaren. DET tycker jag räknas som ett roligt säsongsarbete.

  • Äldre 15 Jan 17:59
    #2

    Klart det inte hade varit en dålig upplevelse, men nu har inte jag en skepparexamen! Vill som sagt helst bo med andra ungdomar så man kan få lära känna massa människor. 

  • Äldre 15 Jan 18:34
    #3
    nattisfnattis skrev 2017-01-15 17:59:22 följande:

    Klart det inte hade varit en dålig upplevelse, men nu har inte jag en skepparexamen! Vill som sagt helst bo med andra ungdomar så man kan få lära känna massa människor. 


    Att inte ha någon skepparexamen innebär bara att man inte får vara kapten. Man kan jobba som värdinna också och då behövs ingen examen. Googla på yacht week, kan hända att de redan haft sin rekrytering inför sommaren dock. Där får man verkligen träffa massor med folk och bara bo med andra ungdomar. Tänk typ magaluf bartenderjobb fast 100 gånger roligare för du umgås med roligt folk som inte beter sig som svin.
  • Äldre 18 Jan 19:02
    #4

    Jag har sommar säsongat samt vinter säsongat när jag var yngre.

    På sommaren jobbade jag på Strand hotell i Borgholm som diskplockare inne i nattklubben men även som servitris i restaurangen som är i samma hus.

    Vi bodde även tillsammans i ett lgh hus i närheten.

    Ett utav de bästa somrarna jag haft!! Rekommenderar det verkligen!

    Sedan vintern åkte jag och säsongade i Stöten i Sälen också ett minne för livet! Och det bästa var att de folk jag hade jobbat med på sommaren kom även till Stöten så vi blev samma glada gäng ingen! Skit kul!!

Svar på tråden Roligt säsongsarbete?