• Oroad make

    Min fru har brutit benet.

    Hej. Skriver här för är undrande.

    Min fru bröt benet innan jul. Fick en märgspik in opererad.

    Jag har ett jobb som man ligger iväg 3 nätter i veckan. Frugan har ju svårt att klara sig själv när jag är borta mycket svårare att ta hand om barnen 7 o 11. Hon kan endast gå från sängen o till WC men gåbock. Hon har ju ingen möjlighet att laga mat eller köra barnen till skolan. Läkningen lär ju ta ett tag.

    Hur gör man. Ska jag vara hemma så får jag ingen lön. Frågade FK, då kan jag få för att lämna och hämta i skolan. 2 Tim om dagen och det blir inte många kroner. Har frågat facket mm men jag måste åka och jobba även om jag inte kommer hem på 3 dagar. Vilken soppa..

  • Svar på tråden Min fru har brutit benet.
  • Bibbidi

    Kan inte barnen gå själva till skolan? Någon klasskamrat som bor i närheten som de kan åka med?

    Förstår inte varför hon inte skulle kunna laga mat? Ni skulle ju kunna göra matlådor som de kan ta fram och tina när du är borta, du kan förbereda dem innan du åker. Frukost kan ju barnen fixa själva, eller iaf borde hon ju klara av att ta fram bröd osv till 7åringen? Man blir ju inte helt handikappad av ett brutet ben? Jobbigt att stå upp längte stunder utan tex kryckor, och jobbigt bära på saker när man ska använda krycka samtidigt, men kommer runt hit och dit gör man väl? Tänker att barnen kan ju bära tex frukostsakerna till bordet, men att din fru kanske kan ta ner sakerna från eventuella höga hyllplan och räcka dem till ungarna ifall det behövs?

  • Charlotte N

    Ni får planera och möblera om lite. Barnen är så stora att de kan göra frukost och mellanmål själva samt värma middag i micron. Bor ni inte jättelångt från skolan måste de ju kunna gå själva? Inte lämnar och hämtar man en elvaåring? Det måste man ju jobba halvtid för att hinna.

  • mammatill6
    Oroad make skrev 2017-01-16 01:52:03 följande:

    Hej. Skriver här för är undrande.

    Min fru bröt benet innan jul. Fick en märgspik in opererad.

    Jag har ett jobb som man ligger iväg 3 nätter i veckan. Frugan har ju svårt att klara sig själv när jag är borta mycket svårare att ta hand om barnen 7 o 11. Hon kan endast gå från sängen o till WC men gåbock. Hon har ju ingen möjlighet att laga mat eller köra barnen till skolan. Läkningen lär ju ta ett tag.

    Hur gör man. Ska jag vara hemma så får jag ingen lön. Frågade FK, då kan jag få för att lämna och hämta i skolan. 2 Tim om dagen och det blir inte många kroner. Har frågat facket mm men jag måste åka och jobba även om jag inte kommer hem på 3 dagar. Vilken soppa..


    Klarar hon sig inte kan hon få hemtjänst.
  • matben

    Detta låter inte riktigt rätt.. Vilket ben är det egentligen hon har brutit? Har hon fått en märgspik som hon får/ska belasta på? Stegmarkera? Har hon fått ett kompletterande gips? Är detta belastningsbart? Har ni någon planerad kontrollröntgen eller återbesökstid snart? Tycker annars ni borde ta kontakt med dem - för hon borde kunna ta sig runt i sitt eget hus hjälpligt. Är det smärtor som begränsar henne så mycket borde de kunna hjälpa med smärtlindringen åtminstone.

Svar på tråden Min fru har brutit benet.