• wizard19

    1000 kcal om dagen

    Hej, 

    Jag vill veta om det är någon som har ätit 1000kcal om dagen, hur mycket gick du ner och på hur lång tid?

    Började äta enligt mitt kostschema för några dagar sedan och har inte vägt mig än, men känner att jag har mycket mer energi och är inte hungrig.

    Väger all mat och blippar in det i en app på telefonen. 

    Kost

    Frukost- Kvarg 200g och lite funlight för smaksättning
    Lunch- Kvarg 250g och lite funlight
    Middag- Vitt kött omkring 225-250 kcal, grönsaker och en klick turkisk yoghurt
    Mellanmål- Kvarg 150kcal och funlight
    Dryck- Kaffe och vatten

    Kommer att börja variera lite mer när jag känner mig varm i kläderna. 

    Vet att 1000kcal är väldigt lite, men mår bra av det och slutar självklart om jag börjar må dåligt. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-01 23:30
    Update

    1/2 17 dagar

    Mår super bra och äter inte riktigt strikt, men får i mig ca 1000 kcal om dagen. Äter mycket kvarg och kött (väger såklart), äter grönsaker då jag har det hemma.

    Vågen visar -8kg efter 17 dagars dietande och har inte rört på mig speciellt mycket förutom någon promenad när jag har varit tvungen.

    Får på mig jeans som jag tidigare inte fått igen. Känns superbra!
    Har ännu inte haft en cheat-day, men kommer att ha det den 15/2 :)

  • Svar på tråden 1000 kcal om dagen
  • Treansresa

    Kan inte svara för 1000 men ca 1200-1300. Då rörde jag mig inget speciellt, inge träning eller något och gick ner ca 1 kilo i veckan.

  • Eri89
    Anx123456 skrev 2017-01-16 06:00:40 följande:

    Varför funlight?

    Är inte det jättemycket socker, eller iallafall väldigt ohälsosamt?


    Inte socker men en massa sötningsmedel. Inte särskilt hälsosamt men lätt att föredra när man dietar Glad
  • feliciaka

    Åt rätt så likt din kost och bara 1000kcal om dagen och tappade 14 kg på bara några månader, unnade mig godsaker på lördagar och även på vardagarna om jag ville fika med vänner, då bytte jag bara ut lunchen mot kanelbullen typ

  • Anx123456

    Alltså är ni medvetna om att om ni äter så för att rasa i vikt så måste ni fortsätta äta 1000 kalorier om dagen?

    Äter ni mer än det i typ 1-2 veckor så kommer ni gå upp flera kilon

    Säkrast är ju att gå ner långsamt så är du också säker på att du behåller siffran

  • wizard19
    Eri89 skrev 2017-01-16 07:17:23 följande:

    Jag äter ca 600 kcal om dagen (vlcd) och jag går ner 1-3 kg i veckan.


    Grattis! Hur länge har du hållt igång? 
  • wizard19

    Efter 4 dagars dietande visar vågen nu -5kg. Vet att det är mycket vatten och dylikt, blev ännu mer motiverad till att fortsätta såhär 

  • wizard19
    feliciaka skrev 2017-01-16 13:46:02 följande:

    Åt rätt så likt din kost och bara 1000kcal om dagen och tappade 14 kg på bara några månader, unnade mig godsaker på lördagar och även på vardagarna om jag ville fika med vänner, då bytte jag bara ut lunchen mot kanelbullen typ


    Tränade du något?
    Har också planer på att kunna unna mig, men ska köra strikt fram till den 15/2 för att se hur mycket kroppen kan förändras under ca en månad 
Svar på tråden 1000 kcal om dagen