• Aniiee

    Jag är FL-kändis, fråga vad du vill

    Ask me anything. Läs gärna min profil också, så har ni kanske något att fråga om. Och, ja, den är inte uppfaterad sen 2 år, kanske borde göra det. Ja, och om jag är seg med att svara så är det för att jag även gör följande samtidigt som jag sitter på FL:
    Leker med Filter Forge
    Spelar WoW
    Planerar månadsteman och veckomenyer till mina "kunder" för 2017
    Skrver på min stora bok
    Läser mail
    Ser på Ffstv
    Handbreakar videoklipp till ett filmprojekt

    Anything at all!


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Svar på tråden Jag är FL-kändis, fråga vad du vill
  • Carambolan

    Är familjeliv en inspirationskälla till din stora bok och i så fall på vilket sätt?

  • Aniiee
    Carambolan skrev 2017-01-16 17:50:08 följande:

    Är familjeliv en inspirationskälla till din stora bok och i så fall på vilket sätt?


    Nja, inte direkt, men ett par personer i boken är lätt baserade/starkt influerade av några på FL.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee

    Happ, nu kommer jag bli ännu segare i att svara, för nu ska jag gå till coop och handla. I'll be back.

    Under tiden kan nu ju klura på vad de här bilderna föreställer. Det lär vara ganska lätt:


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Purplecat12

    Har du sett Danny Boyles Frankenstein uppsättning i London?





  • Tecum

    Vad handlar din stora bok om, är det en relationsroman, fantasy, deckare eller vad?
    Har du blivit publicerad tidigare?
    Du skriver att du är blyg, du verkar inte blyg...?

    Vilken är bäst, boken eller filmen?

  • Aniiee
    Purplecat12 skrev 2017-01-16 18:50:57 följande:

    Har du sett Danny Boyles Frankenstein uppsättning i London?


    Nej, men jag vill verkligen se den. Vi får se om jag hinner.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Tecum skrev 2017-01-16 19:25:57 följande:

    Vad handlar din stora bok om, är det en relationsroman, fantasy, deckare eller vad?
    Har du blivit publicerad tidigare?
    Du skriver att du är blyg, du verkar inte blyg...?

    Vilken är bäst, boken eller filmen?


    Den stora boken (har faktiskt 2.... så den jag ägnar mig åt idag) är en... nutidsroman med nordisk mytologi, folktro och magi, kan man kanske säga. Eller så är det en nordisk fantasyroman i nutidsmiljö. något av det. Handlar om en tjej som lär sig att förflytta sig mellan skuggorna, där man kan se oknytt, gudaväsen och sånt, och den vanliga världen, där man bara kan se och höra effekterna av dem.

    Nej, jag har aldrig blivit publicerad/publicerat en roman. Kanske en dag =) Förmodligen egenpublicerad, isf....

    Jag är blyg. Det märks bara inte på internet =)

    Beror på boken och filmen, och huruvida man ser på dem som sina egna eller som adaptioner. Det finns en del "in name only" som är bra filmer, ibland bättre än boken de.... har knyckt namnet ifrån.... men så där vansinnigt vanligt är det ju inte. En sådan jag kan nämna på rak arm är "Who Framed Roger Rabbit" som kanske inte är en bättre film per se, men som är så bra att till och med författaren inte bara erkände det, utan baserade hela resterande bokserien på filmen, och avskrev den första boken som "en mardröm som [Jessica eller Roger] drömde". 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    nevermind skrev 2017-01-16 19:44:14 följande:

    Vadå FL-kändis?


    Folk på Fl känner igen mitt nick och kan tala om att jag skriver en massa dynga jämt. Du är förmodligen också en FL-kändis =)
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (Nyyyyfiken!)
    Aniiee skrev 2017-01-16 17:54:43 följande:

    Nja, inte direkt, men ett par personer i boken är lätt baserade/starkt influerade av några på FL.


    Kom igen, berätta vilka! :D
Svar på tråden Jag är FL-kändis, fråga vad du vill