• Äldre 16 Jan 21:25
    13455 visningar
    14 svar
    14
    13455

    Bröstförstoring

    Ja som rubriken lyder: bröstförstoring! Fick alltid höra som ung tonåring; de växer till sig ska du se!

    Här sitter man, 24 år gammal och "bröst" som en jävla planka. Mår så sjukt dåligt över detta och överväger stenhårt en operation.. har försökt övertalat mig själv flera gånger att vara nöjd med mig själv, men det går fan inte! Nackdelen är väl att det kostar en hel del, men känner att det kan vara värt det för att slippa må så jävla dåligt?!

    Någon som vart med om liknande och vill dela tankar?

  • Svar på tråden Bröstförstoring
  • Äldre 16 Jan 22:03
    #1

    Får du möjligheten så gör en operation. Finns ingen

    anledning att må dåligt om man inte behöver.

    Jag har gjort en och det var bland det bästa jag gjort!

  • Äldre 16 Jan 22:15
    #2

    Jag gjorde själv bröst op för 5 år sen, då 26 år gammal. Va själv missnöjd i många år. Jag läste på ordentligt om allt vad gällde operationen m.m.. Gick på konsultation på kliniken och gjorde även 3D under det besöket för att få en hum om hur mina bröst skulle kunna se ut efter op. Jag är jätte nöjd med resultatet. Jag valde själv dropp formade implantat för det såg mer naturligt ut. Dyrt blev det men helt klart värt varje krona..

  • Äldre 16 Jan 23:37
    #3
    Ivarsson92 skrev 2017-01-16 21:25:50 följande:

    Ja som rubriken lyder: bröstförstoring! Fick alltid höra som ung tonåring; de växer till sig ska du se!

    Här sitter man, 24 år gammal och "bröst" som en jävla planka. Mår så sjukt dåligt över detta och överväger stenhårt en operation.. har försökt övertalat mig själv flera gånger att vara nöjd med mig själv, men det går fan inte! Nackdelen är väl att det kostar en hel del, men känner att det kan vara värt det för att slippa må så jävla dåligt?!

    Någon som vart med om liknande och vill dela tankar?


    Jag var i samma sits som du! Jag var inte bekväm med att visa mig naken framför min dåvarande kille även fast jag visste att han inte brydde sig! Så jag bestämde mig för att göra en operation!
    Jag läste på om allt! Gick med i ett forum som heter plastikoperationsforum - POF, hittade massa information där och kunde ställa dom frågor jag hade till andra som redan gjort operationen. Men tog även med alla frågorna på konsultationen!

    Och finns inte en dag då jag ångrar mitt beslut!! Älskar mina nya bröst och har gjort från dag ett, har haft dom i 6 år nu, är 30 år idag så var lika gammal som du när jag började fundera!

    Du får jättegärna skicka privatmeddelande till mig ifall du har några frågor!
  • Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 17 Jan 00:10
    #4

    Tack för alla svar! Ni som har genomgått OP, vart har ni gjort dem? Har ni någon klinik att rekommendera?

    Min pojkvän tycker att detta är fullständigt onödigt, men orkar inte må dåligt längre.

  • Äldre 17 Jan 14:22
    #5
    Rosa Fluff skrev 2017-01-16 22:03:41 följande:

    Får du möjligheten så gör en operation. Finns ingen

    anledning att må dåligt om man inte behöver.

    Jag har gjort en och det var bland det bästa jag gjort!


    Samma här! Glad
  • Äldre 17 Jan 14:23
    #6

    Jag gjorde på Proforma Clinic i Stockholm, valde Örjan Gribbe.


  • Anonym (S)
    Äldre 17 Jan 14:37
    #7

    Jag gjorde också på Proforma hos Örjan, är väldigt nöjd med mina bröst :) jag kände mig länge missnöjd och mådde dåligt över mina bröst men lyssnade hela tiden på alla runt omkring som sa att jag skulle vara nöjd med mig själv som jag är osv, tills jag kom till en punkt då jag kände att det var dags att börja lyssna på mig själv och vad JAG vill. Att alla andra sa att jag var fin som jag var ändrade ju inte mina känslor. Är så glad att jag gjorde det :)

  • Äldre 17 Jan 14:56
    #8
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-01-17 00:10:39 följande:

    Tack för alla svar! Ni som har genomgått OP, vart har ni gjort dem? Har ni någon klinik att rekommendera?

    Min pojkvän tycker att detta är fullständigt onödigt, men orkar inte må dåligt längre.


    Det är ju gulligt att han tycker det är onödigt! Men samtidigt gör du det för dig själv och hur du mår! :)

    Jag gjorde på proforma clinic, och så nöjd med dom!!! Kommer gå dit igen när/om jag vill göra om mina om dom blir annorlunda efter amning.

    Sen tog jag ett lån på medicalfinance för avbetalning av operationen.
  • Äldre 17 Jan 15:55
    #9

    Jag gjorde mina på Akademikliniken Sthlm. Hade Riikka Veltheim som kirurg.

  • Anonym (Lagom är bäst)
    Äldre 17 Jan 23:10
    #10

    Jag har själv gjort det för 15 år sedan, allt gick jättebra, och ännu inga problem.
    Vad jag dock är emot är när tjejer gör stora "pumpor", det är så fult! Det ska passa kroppen och vara proportionerligt. Tycker också att det är larvigt när de har urringat och ska visa upp sina behag, trots att alla vet att det är fejk.
    Så en lite mindre storlek, som passar din kropp, tycker jag inte alls är fel. Man måste trivas med sig själv!

  • Anonym (Jag med)
    Äldre 18 Jan 00:42
    #11

    Jag vill. Är 29 och har stl 70 B och stl x-small så jag har bröst men dom är strutiga och väldigt rörliga (ej fasta) :(

    Hade gärna bytt med dig och haft mindre som "sitter fast" det är sexigt.

    Skulle vilja förstora till 70C så att dom blir fastare (huden blir fastare) mer utfyllda. Gick upp snabbt i vikt i puberteten och sen ned igen i tonåren och sen dess har jag varit missnöjd. Har även stora vårtgårdar så lite större skulle passa dom bättre.

  • Äldre 18 Jan 15:18
    #12

    Hej,

    Själv tyckte jag riktigt bra om mina bröst när jag var 24, men hade redan som tonåring tankar om att jag säkert kommer att vilja operera dem efter eventuellt barnafödande för att jag inte trodde de skulle vara lika snygga då. Det hade jag helt rätt i. 

    Men jag har inga erfarenheter av att operera från bröst "som en jävla planka". Erfarenheterna av operation är säkert helt individuella, men samtidigt tror jag att du får mest ut av svar från personer i liknande situation. 
    Jag kan varmt rekommendera plastikoperationsforum.se om du vill diskutera olika kliniker, tekniker, erfarenheter mm. Det är ju, föga förvånande kanske, en sida där de flesta är positiva till operationer så diskussioner om "ska jag" och "är det värt det" och liknande kanske du hellre för på andra ställen om inte svaren ska vara väldigt biased, men om du har planer på att operera dig är det en väldigt bra sida för att diskutera erfarenheter.
    Lycka till!


  • Anonym (En man)
    Äldre 18 Jan 21:06
    #13

    Jag förstår att mycket av självförtroendet kan sitta i hur brösten ser ut och storleken är, men som kille o man kan jag bara säga att det finns många killar som gillar killar med små bröst. Det kan vara jättesnyggt o sexigt för en kille.

    Så alla ni tjejer som funderar på det. Tänk för vem ni gör det för. Det är ibland lika skevt som killar tror att man blir mer omtyckt om man har en större längre kuk.

  • Äldre 18 Jan 22:09
    #14

    Har opererat brösten för c 8 år sedan.Är väldigt nöjd och har inte ångrat det.Nu har jag st 75 C,ville inte ha jätte stora bröst,utan ville känna mig kvinnlig.Har gjorde enbart det för min egen skull.

Svar på tråden Bröstförstoring