• Guppyanka

    Sova med bh, vilken sort?

    Ni som gjort en bröstförstoring och blivit rekommenderade att sova i bh livet ut, vad sover ni i för bh?

    Jag la in 450cc i varje bröst för snart två år sedan, blev rekommenderad att sova med bh resten av livet för att undvika hängbröst, har hittills sovit i sportbh men letar nu efter en lite sexigare bh med bra stöd, bygelfri att sova i. Har letat på internet men många det lite för "damiga" ut för mig, har ni några tips på någon passande bh?

  • Svar på tråden Sova med bh, vilken sort?
  • Dumbledore

    Jag har inte förstorat brösten, men jag blev nyfiken, varför skulle bh på natten minska risken för hängbröst?

  • Tow2Mater
    Anonym (A) skrev 2017-01-16 23:42:36 följande:

    Du vet sova med bh ökar risken för bröstcancer?


    Sluta sprid såna myter och dynga!
  • Guppyanka

    Det var min kirurg som rekommenderade det, han pratade om tyngdlagen osv, förstog inte allt mer ÖB att det självklart tar lång tid innan det faktiskt blir hängbröst.

    Vissa blir frågande när jag säger att jag ska sova med bh, därför undrar jag hur andra med 450cc eller mer blivit rekommenderade att göra under natten, helst skulle jag ju sova utan bh.

  • Dumbledore
    Guppyanka skrev 2017-01-17 10:16:32 följande:

    Det var min kirurg som rekommenderade det, han pratade om tyngdlagen osv, förstog inte allt mer ÖB att det självklart tar lång tid innan det faktiskt blir hängbröst.

    Vissa blir frågande när jag säger att jag ska sova med bh, därför undrar jag hur andra med 450cc eller mer blivit rekommenderade att göra under natten, helst skulle jag ju sova utan bh.


    Jag vet inte om det är skillnad på opererade bröst och "naturella", men forskning visar att användande av bh faktiskt inte hindrar brösten från att börja hänga, det kan däremot orsaka hängbröst.
Svar på tråden Sova med bh, vilken sort?