• Anonym (Preggo)

    Är det verkligen bindande?

    Fattar att detta kommer låta sjukt, men jag var naiv antar jag. Tänkte inte något djupare över detta.

    Jag har en affär så att säga med en högt uppsatt man, vill inte skriva mer detaljer så det inte kommer fram vem. Han är gift och har vuxna barn.

    När vi inledde vår affär fick jag skriva på papper om att jag dels skulle förneka vår relation om det skulle komma fram, jag får alltså ej berätta om den och skulle jag bli gravid så måste jag göra abort. Får heller inte vara med någon annan.

    Där och då tyckte jag inte att det var några problem.

    Nu har det visat sig att jag är gravid. Han är inte den enda jag haft sex med (även om jag egentligen inte får det) så jag är ju ej hundra, men jag tror han är pappan.

    Jag vill inte göra abort, så har inte vågat berätta nåt än.

    Kommer det fram så kommer jag ju bryta kontraktet oavsett hur, antingen kommer affären fram eller så får han veta att jag inte varit trogen.

    Vad tror ni händer? Det kan väl ändå inte vara bindande?

  • Svar på tråden Är det verkligen bindande?
  • Anonym (Preggo)
    Tofflans skrev 2017-01-17 10:02:58 följande:

    Var det en advokat som formulerade underlaget som du skrev på?


    Jag vet faktiskt inte, jag tror det var han som skrivit det.

    Men det spelar väl ingen roll? Tom muntliga avtal är ju bindande så vitt jag vet?
  • Anonym (Mfmfn)

    Har ni sett för mycket på 50 shades?

    Nej man kan inte tvinga en människa till abort. Vad ska han göra, stämma dig? Detta är inte USA

  • Kjell2
    Anonym (Preggo) skrev 2017-01-17 10:01:35 följande:

    Fattar att detta kommer låta sjukt, men jag var naiv antar jag. Tänkte inte något djupare över detta.

    Jag har en affär så att säga med en högt uppsatt man, vill inte skriva mer detaljer så det inte kommer fram vem. Han är gift och har vuxna barn.

    När vi inledde vår affär fick jag skriva på papper om att jag dels skulle förneka vår relation om det skulle komma fram, jag får alltså ej berätta om den och skulle jag bli gravid så måste jag göra abort. Får heller inte vara med någon annan.

    Där och då tyckte jag inte att det var några problem.

    Nu har det visat sig att jag är gravid. Han är inte den enda jag haft sex med (även om jag egentligen inte får det) så jag är ju ej hundra, men jag tror han är pappan.

    Jag vill inte göra abort, så har inte vågat berätta nåt än.

    Kommer det fram så kommer jag ju bryta kontraktet oavsett hur, antingen kommer affären fram eller så får han veta att jag inte varit trogen.

    Vad tror ni händer? Det kan väl ändå inte vara bindande?


    Finns det någon vitesklausul i ert avtal?
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (Mfmfn) skrev 2017-01-17 10:08:01 följande:

    Har ni sett för mycket på 50 shades?

    Nej man kan inte tvinga en människa till abort. Vad ska han göra, stämma dig? Detta är inte USA


    Har de kontrakt där? Faktiskt inte sett den.
  • MagiskMamma

    För att det ska vara ett avtal som ska vara bindande måste det ju också ha stöd i lagen. Som någon skrev, man kan inte avtala sig till trohet eller att inte bli gravid. Han kan aldrig dra det här vidare till rätten. Du gör nog klokt i att berätta för honom men han kan inget göra mer än att vägra att betala underhåll. Gör du dock ett faderskapstest och han visar sig vara pappan så kommer han inte undan underhåll ändå, då har du laglig rätt att få det från honom. Men det är nog en annan diskussion.


    Det här är saker h a n borde ha tänkt på innan han vänstrade. Det ni har att göra med är moral, inte lagen.

  • Anonym (Preggo)
    Kjell2 skrev 2017-01-17 10:08:35 följande:

    Finns det någon vitesklausul i ert avtal?


    Bara nåt om att jag lovar att hålla mig till reglerna osv. Han har bilder på mig däremot som jag är rädd att han inte skulle vara så försiktig med om det kom ut.
  • Lfbm1048

    Haha! Nä det är inte bindande och hur har han tänkt straffa dig för att du bryter mot hans bullshitkontrakt? Han kan ju knappast stämma dig och det enda som händer är att både hans otrohet och försök att dölja detta kommer fram. Sen kan man ju undra varför du skrev på ett kontrakt men det är ju en annan femma...

  • Anonym (Preggo)
    Lfbm1048 skrev 2017-01-17 10:19:23 följande:

    Haha! Nä det är inte bindande och hur har han tänkt straffa dig för att du bryter mot hans bullshitkontrakt? Han kan ju knappast stämma dig och det enda som händer är att både hans otrohet och försök att dölja detta kommer fram. Sen kan man ju undra varför du skrev på ett kontrakt men det är ju en annan femma...


    Det har du rätt i, skulle nog vara ganska obekvämt om kontraktet kom fram..
Svar på tråden Är det verkligen bindande?