• Hime

    Laserhårborttagning under amning

    Hej alla! Vet inte riktigt vart jag ska vända så hoppas tråden går bra här.

    Jag har en tre månaders som jag ammar (och har planerat att göra det ett tag till ) . Jag har bokat in Laser sessioner nu efter förlossningen eftersom man inte skulle göra laser behandlingar när man är gravid. Kom ju sen på att man har en massa hormoner i kroppen fortfarande och under amningstiden. Har försökt googla ang amning och laser och kan inte riktigt hitta nåt. Man vill ju inte betala så mycket för att håret ska växa tillbaka när man slutat amma.... ????

    Är det nån som vet något om det?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Laserhårborttagning under amning
  • Dumbledore

    Kan inte se varför det skulle vara farligt, men ring stället som ska utföra behandlingen så får du ju ett korrekt svar.

  • elyse

    Ja, situationen är ungefär densamma med hormoner som under graviditet. Berättade du för den du bokade tiden hos att du ammar?

  • Hime

    Hon som gör behandlingen sa att det inte var farligt med amning men jag tänker mer på hur hormonerna påverkar.... det sa hon inget om...????

    Laser behandling avrådes ju mest eftersom man inte vet hur det påverkar barnet...

  • elyse
    Hime skrev 2017-01-19 10:23:38 följande:

    Hon som gör behandlingen sa att det inte var farligt med amning men jag tänker mer på hur hormonerna påverkar.... det sa hon inget om...????

    Laser behandling avrådes ju mest eftersom man inte vet hur det påverkar barnet...


    Nej, men hårväxten ska inte vara hormonellt påverkad. Den växer annars i cykler på 6-8 veckor och det är den tiden du ska ha mellan behandlingarna för att det ska vara mest effektivt. Den som säger annat/inte informerar om det är inte ett dugg intresserad av ditt resultat utan vill bara tjäna pengar på dig.
Svar på tråden Laserhårborttagning under amning