• Anonym (Trött)

    Är det försent att träna nu?

    Skulle behöva ut och springa. Är det försent? Jobbar klockan 8 på morgonen imorgon. Man ska inte träna sent? Varför? Jag vill träna, minst 45 minuter.

  • Svar på tråden Är det försent att träna nu?
  • ungbrunett

    Varför måste du springa just precis nu? Kan det vänta till imorgon i en mer lämplig tid? Att träna på bekostnad av sömnen brukar inte rekommenderas, åtminstone från det jag hört.

  • Annha

    Jag har alltid varit en sådan person som tränar sent på kvällarna, dels för jag har tid och dels för jag presterar bättre vid den tiden. Kvällsträningar rekommenderas inte för att man kan få svårt att sova. När jag tränat sent brukar jag äta direkt när jag kommer hem, sedan dusch och tandborstning. Efter det somnar jag som en klubbad säl och sover gott natten igenom ????

  • Fnollet

    Precis som andra skrivit rekommenderas det inte att träna nära läggdags då det kan ha negativ inverkan på sömnen. Kroppen går upp i varv av träningen, viljet gör det svårare att slappna av och somna. Det är lite som att dricka kaffe på kvällen, vissa klarar det medans andra inte kan somna.

  • Anonym (Trött)
    Fnollet skrev 2017-01-18 22:10:40 följande:

    Precis som andra skrivit rekommenderas det inte att träna nära läggdags då det kan ha negativ inverkan på sömnen. Kroppen går upp i varv av träningen, viljet gör det svårare att slappna av och somna. Det är lite som att dricka kaffe på kvällen, vissa klarar det medans andra inte kan somna.


    Ah ok, jag testar. Tränar aldrig sent annars men har aldrig testat. Dags att se hur sömnen blir, om man tillhör normen. Kaffe klarar jag definitivt inte men jag har stress i kroppen o det ska väl inte vara bra för sömnen heller.
  • i-o

    Att träna sent försätter kroppen i ett mer vaket stadie ett par timmar efteråt. Vill du somna i tid är det således inte rekommenderat. En kortare promenad och friskluft kan dock främja sömnen istället

  • Anonym (Trött)

    Om man vänder på det, då jag hade en del arbete att stå i här hemma, och väljer att gå upp extra tidigt? Fem timmars sömn?

  • Akira Öken

    TS, vad får dig att känna att du inte kan ta ett sådant beslut själv? Vill du träna så tränar du. Blir det mindre sömn en natt är det inget du kommer att ta skada av, såvida du inte har sömnproblem och då borde du i så fall själv redan ha svaret på din fråga.


  • Aniiee

    Få saker är så skönt som ett träningspass/löprunda, orgasm-het dusch och sedan sängen. Aldrig att jag sover så gott som när jag tränar efter 22.....

    Men att sova mindre för att man vill träna är ingen hit.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 17. Bara 83 kvar.
Svar på tråden Är det försent att träna nu?