• Mattenörd

    Konstig butikspersonal?

    Fick så konstigt bemötande idag när jag skulle byta kläder till vår lilla 1-åring (med betoning på lilla). Hon fick kläder i 86 när hon fyllde år men eftersom hon bara har stl 74 så kommer det förmodligen inte vara läge för tjocka mjukiskläder när hon vuxit i. Jag frågade i butiken om det plagg jag ville byta fanns i 74. Då tittade hon på min dotter som springer omkring runt benen på mig.

    - Men hur gammal är hon?

    - 1 år

    - Men då är 74 alldeles för lite

    - Fast hon har 74 eftersom hon är ganska liten

    - Nä. 74 kan hon inte ha. Då måste ni mata henne mer

    Sen vänder hon sig till en annan kund och anser sig tydligen klar med mig.

    Överreagerar jag eller var det här väldigt konstigt bemötande?

  • Svar på tråden Konstig butikspersonal?
  • Domesticgoddess

    Enormt konstigt och väldigt långt ifrån ok! Jag hade blivit så provocerad att jag kontaktat deras huvudkontor, om det är en kedja, för att påtala hur illa du blev bemött.

    Hur slutade det, fick du hjälp av någon annan?

  • viseversa

    Absolut inte okej. Hon har ingen rätt att ifrågasätta och vara dömande mot dig. Skicka ett mail och klaga. Samt stå på dig. Du har såklart rätt att byta kläder utan att bli ifrågasatt.

  • rox

    Inte rätt agerat av butikspersonalen någonstans! Jag skulle ha kontaktat kundservice/hq och påtalat detta! Men i mitt fall hade även butikspersonalen fått sig en avhyvling där och då, jag är inte känd för att vara finkänslig i såna situationer om man säger så..

  • Mikaelayasar

    Är det här ett skämt?!?? Absolut INTE ok!!!! Åh herrejisses, hade det varit jag så skulle det tända till ordentligt! Skulle se till där och då på plats att hon ALDRIG någonsin bemöter en kund på det sättet. Jag skulle gapa tills tårarna skulle tjuta och se till att en personalchef kommer till platsen med detsamma. Idiot!

  • Teddis
    Mikaelayasar skrev 2017-01-21 10:36:38 följande:

    Är det här ett skämt?!?? Absolut INTE ok!!!! Åh herrejisses, hade det varit jag så skulle det tända till ordentligt! Skulle se till där och då på plats att hon ALDRIG någonsin bemöter en kund på det sättet. Jag skulle gapa tills tårarna skulle tjuta och se till att en personalchef kommer till platsen med detsamma. Idiot!


    Moget. Det är väl bara att ge konstruktiv kritik.
  • Froken Lokens
    Mikaelayasar skrev 2017-01-21 10:36:38 följande:

    Är det här ett skämt?!?? Absolut INTE ok!!!! Åh herrejisses, hade det varit jag så skulle det tända till ordentligt! Skulle se till där och då på plats att hon ALDRIG någonsin bemöter en kund på det sättet. Jag skulle gapa tills tårarna skulle tjuta och se till att en personalchef kommer till platsen med detsamma. Idiot!


    Och vips har du sjunkit till samma låga nivå...
  • Froken Lokens
    Mattenörd skrev 2017-01-21 08:07:01 följande:

    Fick så konstigt bemötande idag när jag skulle byta kläder till vår lilla 1-åring (med betoning på lilla). Hon fick kläder i 86 när hon fyllde år men eftersom hon bara har stl 74 så kommer det förmodligen inte vara läge för tjocka mjukiskläder när hon vuxit i. Jag frågade i butiken om det plagg jag ville byta fanns i 74. Då tittade hon på min dotter som springer omkring runt benen på mig.

    - Men hur gammal är hon?

    - 1 år

    - Men då är 74 alldeles för lite

    - Fast hon har 74 eftersom hon är ganska liten

    - Nä. 74 kan hon inte ha. Då måste ni mata henne mer

    Sen vänder hon sig till en annan kund och anser sig tydligen klar med mig.

    Överreagerar jag eller var det här väldigt konstigt bemötande?


    Och till dig TS. Affärerna har inte öppnat än...
  • Aikido
    Froken Lokens skrev 2017-01-21 10:45:04 följande:
    Och till dig TS. Affärerna har inte öppnat än...
    Kan ju ha varit på klädavdelningen på någon stormarknad typ Ica Maxi eller Coop vad-de-nu-heter motsvarande. Många av dem öppnar så pass tidigt som 6 eller 7 alla dagar i veckan.
  • Mikaelayasar
    Teddis skrev 2017-01-21 10:40:24 följande:

    Moget. Det är väl bara att ge konstruktiv kritik.


    Sån jag är. Håller inte truten för minsta lilla. Alla vi är olika. Jag har adhd och tänder till lätt. Krävs inte mycket för att jag ska vara riktigt jävla otrevlig!
  • Froken Lokens
    Aikido skrev 2017-01-21 10:51:42 följande:

    Kan ju ha varit på klädavdelningen på någon stormarknad typ Ica Maxi eller Coop vad-de-nu-heter motsvarande. Många av dem öppnar så pass tidigt som 6 eller 7 alla dagar i veckan.


    Sant!
  • Froken Lokens
    Mikaelayasar skrev 2017-01-21 10:51:55 följande:

    Sån jag är. Håller inte truten för minsta lilla. Alla vi är olika. Jag har adhd och tänder till lätt. Krävs inte mycket för att jag ska vara riktigt jävla otrevlig!


    Det kanske butiksbiträdet har också. Om det är en acceptabel ursäkt för dig borde det vara det för henne.
  • Mattenörd
    Aikido skrev 2017-01-21 10:51:42 följande:

    Kan ju ha varit på klädavdelningen på någon stormarknad typ Ica Maxi eller Coop vad-de-nu-heter motsvarande. Många av dem öppnar så pass tidigt som 6 eller 7 alla dagar i veckan.


    Nä, det var igår. Började skriva på telefonen när jag nattade barnen men skrev färdigt och postade imorse. Tänkte inte på att gå tillbaka och korr. läsa.

    Jag sa inget alls när hon gått vidare. Blev mest paff och visste inte vad jag skulle säga men gick sen och letade reda på rätt vara själv. När jag gick till kassan för att göra bytet var det helt "normal" personal. Vet inte ombjagctycker det är värt att göra nån grej av det. Dottern är ju bara 1 år och förstår inget så det är ju ingen som blivit kränkt eller så. Blev bara så konstigt och jag funderade på om det var jag som var överkänslig..
  • äldreochklokare

    det konstiga här var att hon lämnade dig och inte behandlade ärendet färdigt. Det skulle du kunnat ha sagt till när du gick till kassan. 

Svar på tråden Konstig butikspersonal?