• Nyfike­n4
    Äldre 21 Jan 20:45
    3955 visningar
    1 svar
    1
    3955

    Slutat med minipiller desogestrel och kanske pco?

    Hej!

    Vill bara skriva av mig lite och kanske få tips från andra.
    Jag slutade med minipiller den 29/12-16 då vi vill starta bebisverkstan, hade då ätit minipiller 2½ år utan någon blödning.
    Nu väntar jag såklart på mensen så jag vet att allt funkar som det ska igen, men man blir ju lite knäpp när man läser runt när folk väntar många månader på att den ska starta igen. 
    Jag tänker nog lite för mycket på det då min mens varit oregelbunden tidigare, för ca 7-8 år sedan fick jag ta hjälp då jag inte fick mens på ett halvår.
    Fick då piller som startade mensen igen, fick göra vul för att kolla äggstockarna, de sa då att min äggblåsor låg som ett pärlband och det var anledningen till den oregelbundna mensen, okey tänkte jag och var glad att mensen startade igen.
    Nu i efterhand, flera år senare har jag läst mer om det och tänker själv att det måste väl handla om pco, inget hon sa på undersökningen. Ni som har pco, har alla behövt hjälp när ni vill skaffa barn eller kan det funka ändå?
    Då kommer ju den stora frågan i mitt huvud, kommer min mens starta igen av sig själv eller behöver jag hjälp igen? ska jag behöva vänta ett halvår innan jag ber om hjälp? När detta snurrar i huvudet så är jag ju nästan inställd redan nu på att det ska bli svårt och skaffa barn och då vill jag ju göra vad jag kan för att göra det lättare.

    Nu är jag ju väl medveten att jag endast väntat några veckor som inte alls är konstigt men pga min historia börjar jag ju självklart tänka lite på det.
    Nu blev det en rörig text men ville skriva av mig lite.

    Mvh Hon med för mkt tankar om det hela

  • Svar på tråden Slutat med minipiller desogestrel och kanske pco?
  • Äldre 30 Aug 11:58
    #1
    Hej! Jag beställer droger på medicineronline.net/ ibland. Glad att hjälpa till.
Svar på tråden Slutat med minipiller desogestrel och kanske pco?