• Jessy01

    Ivf över 40! (Jag är 42 år)

    Med risk för att det redan finns en tråd om detta....

    Jag är 42 år, vill så gärna ha ett syskon till mi dotter. Har nu genomgått

    ett IVF försök som misslyckats

    Någon som vill följad åt för pepp, råd, om det finns nåt för att förbättra

    chanser etc....

    Kramar

  • Svar på tråden Ivf över 40! (Jag är 42 år)
  • UndrandeSökare

    Hej ! Gör du ivf i Sverige eller utomlands?

    Kolla med din klinik om de kan erbjuda dig kompletterande mediciner som Trombyl och Fragmin (blodförtunnande) och/eller immundämpande som Prednisolon (kortisontabletter). Det kan förbättra chanserna. Mer info hittar du på fertilitetsguiden.com

    Lycka till.

  • Jessy01

    Tack för svar!

    Jag gör min beh. i Sverige. Jag tar dessa tre l-m. Vet du ngt om antibiotika och isådanafall vilket och när ska det tas i samband med IVF beh?

    Tacksam för svar!

  • UndrandeSökare

    Hej ! Ja, jag har gjort Mensblodtest för att kolla efter dolda infektioner hos en klinik som heter Serum i Aten (man skickar mensblodet utspätt med lite koksalt i provrör på Posten så man behöver inte besöka kliniken) och då sa de att jag hade inga infektioner, men om jag skulle göra ivf i framtiden så rekommenderar de att man tar Vibramycin 100mg 2 tabletter dagligen i 20 dagar innan ivf. Jag har inte gjort ivf så jag har inte testat. Alla mediciner säljs receptfritt på apoteken i Aten (även penicillin). Tänk bara på att äta probiotika samtidigt, så du inte riskerar risig mage eller svamp. I Aten behandlar de också förutom med Trombyl, Fragmin och kortison även med intralipid, som tas i droppform. Gå in på www.fertilitetsguiden.com eller så är du välkommen till Atentråden här på Familjeliv "vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

  • Fru Justitia

    Hej,

    Vi försöker också få till ett syskon.

    Har passerat 40 men min man är lite yngre.

    Vi gjorde ett FET i februari 2016 som dessvärre misslyckades.

    Hade ätit en mkt stark medicin innan som tar död på celler men slutade äta i september 2015 då vi bestämde oss för att börja försöka ca 6 månader senare för att inte riskera att det fanns spår kvar av medicinen.

    Tyvärr misslyckades vi ju som jag skrev och det var kämpigt. Kanske fanns det spår kvar har jag tänkt eller så var det bara inte det guldägg vi väntat på....

    Vi bestämde oss för att göra ett nytt IVF försök i april 2016.

    Fick tillbaka 2 ägg men det tog sig inte denna gången heller!!

    Ännu mer besviken och ledsen.

    Försökte gå vidare och njuta av sommar och semester samt spara ihop till ett sista försök och nu är vi där.

    Började att nedreglera med Synarela i januari. Efter blodprov och UL fick jag sedan börja med injektioner. Fick Menopur + en ny medicin vid namn Bemfola.

    Nytt blodprov + UL efter ca 7 dgr.

    Tog sedan Ovitrell i sön efter att ha tagit injektioner sista gången på lör.

    Vi hade ÄP i tis och vi har återförande nu på sön.

    Så nu gäller det!

    Håller alla tummar och tår som går. ?????

    Ber till Gud. ????????

    Gör gärna det ni med - tacksam! ????

    Hoppas så innerligt att vi ska lyckas då alla i familjen längtar och hoppas. ??

    Hur går det för er andra?

    Kram på er

  • Jessy01

    Åååhhhh lycka till verkligen!!! Upodatera hur det har gått! Hur gammal är du?

    Kram!! Håller alla tummar och tår

  • Fru Justitia
    Jessy01 skrev 2017-02-05 21:19:07 följande:

    Åååhhhh lycka till verkligen!!! Upodatera hur det har gått! Hur gammal är du?

    Kram!! Håller alla tummar och tår


    Hej och tack!

    Var faktiskt inte alls nervös denna gång då vi gjort detta ett par ggr nu men jag var lite spänd över att få höra resultatet. Åtta ägg blev befruktade fick vi veta i ons. Idag fick vi veta att alla utom två slutat dela sig på dag 2-3. Så fördelen med att vänta sim jag ser det är ju att man slipper få upp hoppet av att få ett el två ägg insatta sim sedan ändå "dör".

    Nu efter fem dgr så var det ju tydligt att endast två fortsatte dela sig och bli en blastocyst.

    Så enligt läkarna så såg det väldigt bra ut med det ägg vi fick tillbaka idag.

    Det andra ville de ta till frysen om det fortsatte se lovande ut.

    Så nu är ruvartiden här och den är värst.

    Man längtar ju och hoppas så mkt och besvikelsen blir så stor om det inte tar sig om mensen kommer. Men man kan inte göra så mkt mer än att äta Folsyra och ta Lutinus.

    Sen leva på hoppet!

    Tack för att ni finns!
  • Nykär15
    Fru Justitia skrev 2017-02-05 23:26:20 följande:
    Hej och tack!

    Var faktiskt inte alls nervös denna gång då vi gjort detta ett par ggr nu men jag var lite spänd över att få höra resultatet. Åtta ägg blev befruktade fick vi veta i ons. Idag fick vi veta att alla utom två slutat dela sig på dag 2-3. Så fördelen med att vänta sim jag ser det är ju att man slipper få upp hoppet av att få ett el två ägg insatta sim sedan ändå "dör".

    Nu efter fem dgr så var det ju tydligt att endast två fortsatte dela sig och bli en blastocyst.

    Så enligt läkarna så såg det väldigt bra ut med det ägg vi fick tillbaka idag.

    Det andra ville de ta till frysen om det fortsatte se lovande ut.

    Så nu är ruvartiden här och den är värst.

    Man längtar ju och hoppas så mkt och besvikelsen blir så stor om det inte tar sig om mensen kommer. Men man kan inte göra så mkt mer än att äta Folsyra och ta Lutinus.

    Sen leva på hoppet!

    Tack för att ni finns!

    Följt tråden lite då vi kommer börja med IVF privat i mars/april, första möte 14/3. 


    Undrar så hur det har gått för dig?


    Jag går på Bemfola just nu, ska ta Ovitrelle ikväll, vi har ju kört på lägsta dosen 75IE eftersom vi bara stimulerar min cykel i väntan på IVF. Har innan kört dubbelkur med Letrozol och Ovitrelle utan framgång (3 försök). 


    Hade i förrgår ett fint ägg på 20 mm som nu fått mogna två dagar till, så hoppas hoppas det är vårt guldägg Hjärta

  • Fru Justitia
    Nykär15 skrev 2017-02-22 12:53:53 följande:

    Följt tråden lite då vi kommer börja med IVF privat i mars/april, första möte 14/3. 

    Undrar så hur det har gått för dig?

    Jag går på Bemfola just nu, ska ta Ovitrelle ikväll, vi har ju kört på lägsta dosen 75IE eftersom vi bara stimulerar min cykel i väntan på IVF. Har innan kört dubbelkur med Letrozol och Ovitrelle utan framgång (3 försök). 

    Hade i förrgår ett fint ägg på 20 mm som nu fått mogna två dagar till, så hoppas hoppas det är vårt guldägg 


    Hej på er,

    Tyvärr gick det inte vägen trots att förutsättningarna både såg och kändes bra.

    Lagom många ägg (13st) varav 8 st befruktande på naturlig väg, alltså inte ICSE.

    Två fina blastocyster och ett som vi trodde var vårt GULD-ägg återfört.

    Åt Folsyra som jag gjort under hela processen. Fortsatt medLutinus 3 ggr per dag.

    Levt på hoppet så länge inget blod syntes till, MEN den 15/2 började jag blöda.

    Jag kände av mina vanliga menssmärtor så gick på toa vid lunch för attkontrollera och det var klarött blod. Blödde i ca 4 dgr som jag brukar.

    Så vi är såklart väldigt ledsna och besvikna.

    Vet inte hur vi går vidare nu...?!?

    LÄNGTAN, VILJAN och HOPPET finns, men ekonomi och ålder begränsar oss.

    Håller tummarna för er andra!!

    För mig fungerande Bemfola bra - lättare att ta än Menopur. Tog båda under hela processen.

    Lycka till!!!

    Kram
  • Nykär15
    Fru Justitia skrev 2017-02-23 03:00:42 följande:
    Hej på er,

    Tyvärr gick det inte vägen trots att förutsättningarna både såg och kändes bra.

    Lagom många ägg (13st) varav 8 st befruktande på naturlig väg, alltså inte ICSE.

    Två fina blastocyster och ett som vi trodde var vårt GULD-ägg återfört.

    Åt Folsyra som jag gjort under hela processen. Fortsatt medLutinus 3 ggr per dag.

    Levt på hoppet så länge inget blod syntes till, MEN den 15/2 började jag blöda.

    Jag kände av mina vanliga menssmärtor så gick på toa vid lunch för attkontrollera och det var klarött blod. Blödde i ca 4 dgr som jag brukar.

    Så vi är såklart väldigt ledsna och besvikna.

    Vet inte hur vi går vidare nu...?!?

    LÄNGTAN, VILJAN och HOPPET finns, men ekonomi och ålder begränsar oss.

    Håller tummarna för er andra!!

    För mig fungerande Bemfola bra - lättare att ta än Menopur. Tog båda under hela processen.

    Lycka till!!!

    Kram

    Åh nej.... hoppades ju på positivt besked om att det var just ert guldägg! 


    Det är det som är så skrämmande...att man kan lägga otroliga mängder pengar på detta men kanske utan någon bra utgång...det skrämmer mig. Försöker tänka att det bara är pengar...men det finns verkligen inte obegränsat av dem heller...och åldern på det emot sig. Undrar ibland om man är korkad som ens jobbar på detta så hårt..men min längtan att få dela detta med sambon är för stor. Vi väntade ju en liten ihop, vi var så lyckliga Hjärta sen togs allt det ifrån oss...så det går inte släppa hoppet förrän vi försökt mer. 


    Igår tog jag Ovitrellen...bara vänta två veckor nu då och se om man får börja på en ny omgång eller inte...har så svårt att tro att jag nånsin kommer se ett plus igen. Att det var det lilla vi fick tillsammans och kanske aldrig får uppleva det igen. 


    Kram...har inga bra råd på hur ni ska gå vidare, förstår att ekonomin kan sätta stopp, helst som det inte finns några garantier. Ni kunde inte frysa den andra blaston?

  • mlcmlc
    Nykär15 skrev 2017-02-23 08:34:01 följande:

    Åh nej.... hoppades ju på positivt besked om att det var just ert guldägg! 


    Det är det som är så skrämmande...att man kan lägga otroliga mängder pengar på detta men kanske utan någon bra utgång...det skrämmer mig. Försöker tänka att det bara är pengar...men det finns verkligen inte obegränsat av dem heller...och åldern på det emot sig. Undrar ibland om man är korkad som ens jobbar på detta så hårt..men min längtan att få dela detta med sambon är för stor. Vi väntade ju en liten ihop, vi var så lyckliga Hjärta sen togs allt det ifrån oss...så det går inte släppa hoppet förrän vi försökt mer. 


    Igår tog jag Ovitrellen...bara vänta två veckor nu då och se om man får börja på en ny omgång eller inte...har så svårt att tro att jag nånsin kommer se ett plus igen. Att det var det lilla vi fick tillsammans och kanske aldrig får uppleva det igen. 


    Kram...har inga bra råd på hur ni ska gå vidare, förstår att ekonomin kan sätta stopp, helst som det inte finns några garantier. Ni kunde inte frysa den andra blaston?


    hej, lever dena tråd? :)
    är 40, snart dags för stoppspruta
Svar på tråden Ivf över 40! (Jag är 42 år)