• Nannaan

    Amningsrum, hjälp

    Hej! 
    Jag vet inte om det här är rätt kategori att lägga det här i, men hoppas det. 
    Admin får gärna flytta på det annars.
    Jag är inte förälder och väntar heller inte barn, jag håller på med en ansökan till en skola där jag ska göra ett rum att äta i och har bestämt mig för att göra ett amningsrum. 
    Vad jag då hoppas kunna få av er är lite hjälp. 
    Vad vill ni ha i ett amningsrum? Vart vill ni ha det?
    Jag vill inte heller framstå som någon som är emot offentlig amning, för det första är det absurt att amning ska ses som något äckligt och för det andra så tycker jag att kvinnobröst har lika mycket rätt att vara ute i friska luften som mäns.
    Vad jag vill är att göra ett amningsrum där mammor kan känna sig trygga att sitta och amma om de vill komma undan idioter och creeps, kunna välja att gå undan.
    Jag tänker mig att det ska vara som med offentliga toaletter(fast mycket mysigare), stå lite här och där, i parker, torg, osv. 
    Så, om någon snäll själv vill hjälpa mig lite så är jag väldigt tacksam.
    Kram

  • Svar på tråden Amningsrum, hjälp
  • Carambolan

    Bekväma soffor eller fåtäljer av ett material som är lätt att hålla rent och fräscht. Att det känns rent och fräscht är verkligen det viktigaste för mig. Nåt att titta på, typ tv eller en hög tidningar. Skötbord och toalett. Tänk ungefär som ett väntrum hos tandläkaren helt enkelt. Kan tänka mig att många uppskattar om det finns micro för att kunna värma ersättning till barn som inte ammas också.

  • Let it Rain

    Jag hade gärna sett att micron inte är i samma rum som där man sitter och ammar eftersom det annars blir en massa spring med män där också (varit med om det när jag ammat på t ex NK).

  • Anonym (Ammar)

    Att det finns plats där man kan amma ostörd - gardin eller annan skynke som man gömma sig bakom, ser ut som provrum i butik. Finns i t ex Kungens Kurva shopping center. Jätte smidigt. Ja och Micron inte så nära, det stör ju både mamman och barnet. Samt att andra inte ska byta bajsblöjor i näsan på den som ammar.

Svar på tråden Amningsrum, hjälp