• Sara11

    Vattenavgång v 19 tvillingar

    Hej. Jag har fått tidig Vattenavgång på tvilling 2 i v 19. Någon som vart med om liknande? Vår läkare säger att det inte finns något att göra och vi kommer antagligen få missfall på båda tvillingarna? Någon som har vart med om liknande? Vad hände? Och vad sa läkarna till er?

    /Sara.

  • Svar på tråden Vattenavgång v 19 tvillingar
  • viseversa

    Ja det ser ju tyvärr inte ljust ut. Beklagar ts. Det som ev skulle kunna hjälpa är att vara 100% sängliggande från och med nu.

  • Sara11

    Ja vi har ju förberett oss på det värsta. Läkaren säger att det spelar ingen roll om jag är sängliggande eller lever vanligt. Rekommendationen från läkaren va att leva vanligt.

    /Sara.

  • Orkide
    Sara11 skrev 2017-01-23 15:52:51 följande:

    Ja vi har ju förberett oss på det värsta. Läkaren säger att det spelar ingen roll om jag är sängliggande eller lever vanligt. Rekommendationen från läkaren va att leva vanligt.

    /Sara.


    Vad hemskt. Beklagar verkligen. Håller tummarna för att de kan stanna kvar ett par veckor i magen så att de får en chans.
  • viseversa
    Sara11 skrev 2017-01-23 15:52:51 följande:

    Ja vi har ju förberett oss på det värsta. Läkaren säger att det spelar ingen roll om jag är sängliggande eller lever vanligt. Rekommendationen från läkaren va att leva vanligt.

    /Sara.


    Tråkigt att höra. Ledsen för er skull.
  • Sara11

    Ja läkaren sa att ifall jag klarar mig til v 22+0 kommer dem att försöka göra så dem överlever, så länge allt ser bra ut då. Men har inte fått några värkar än och väldigt lite fostervatten har kommit ut sen det stora läckaget va. Så kanske ett litet hopp finns. /Sara.

  • happylife

    Usch vad hemskt

    Antar att det inte är enäggs eftersom vattnet gått för den ena som du skriver?

    Varför kan då inte den andra klara sig?

    Har själv förlorat tvillingar, i vecka 17, men de var enäggs..

  • LeyasMamma

    Åh va hemskt, jag beklagar men tyvärr finns det inte mycket att göra. Jag vet precis hur det känns, hur hjälplös och liten man känner sig.

    Jag fick vattenavgång 16+3 min förra graviditet och tyvärr så klarade sig inte bebisen. I mitt fall berodde vattenavgången på en infektion i livmodern och jag fick bestämma om jag skulle åka hem eller stanna kvar på sjukhuset. Jag valde att åka hem då de inte gör något för att försöka rädda barnet så "tidigt" i graviditeten. Fick åka in 2 dagar senare 16+5 då jag fick väldigt otrevliga flytningar och då hade bebisen dött. Fick stanna kvar på sjukhuset och få antibiotika intravenöst i 3 dagar och blev skrapad då allt inte ville släppa av sig självt. Sen fick jag åka hem.

    Hoppas verkligen att den ena tvillingen kan klara sig, men visste läkarna vad vattenavgången berodde på? Tex infektion som i mitt fall, tänker att då hade man ju kunnat behandla redan nu för att eventuellt kunna få den andra tvillingen att klara sig?

  • Sara11

    Happylife: det är 2 äggstvillingar. Ja det är lite det jag undrar med. Men läkaren säger att det är för att det är 2:an vattnet gått på. Och den ligger över 1:an. Och om den dör måste dem ta ut den, och då ligger 1:an ivägen och måste ut först. /Sara

  • Sara11

    Leyasmamma: vad tråkigt att höra. Jag tyckte väl att dem skulle göra mer ön vad dem gjorde på sjukhuset, tex ha kvar mig å kanske kunna rädda den ena. Men doktorn sa att innan v 22 gör dem inget alls. Och dem tittade inte ens upp vad som skulle kunna vara orsaken till vattenavgången ????????. Men har fått en tid nu på onsdag för ett ul så skall dem se hur det ser ut då. Och då kommer dem nog göra en ny bedömning.

    /Sara

Svar på tråden Vattenavgång v 19 tvillingar