• Äldre 23 Jan 15:42
    18410 visningar
    24 svar
    24
    18410

    Hjälp mig tolka kön från ultraljud med nub-teorin

    Hej!

    Bilden nedan är från kubtest i vecka 12+4. Är så nyfiken på kön och har försökt mig på nub-teorin. Men då har jag förstått det som att "nubben" är rak på tjejer och pekar uppåt på killar? Vårans lilla "nubbe" pekar nedåt, vad ska detta betyda?? :) Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hjälp mig tolka kön från ultraljud med nub-teorin
  • Mikael­ayasar
    Äldre 23 Jan 16:38
    #1
    +1

    Tror att det är en pojke! :)

  • Äldre 23 Jan 16:43
    #2

    Går du efter den lilla nubben som pekar nedåt då eller någon annan teori? :) 

  • Äldre 23 Jan 16:44
    #3
    Mikaelayasar skrev 2017-01-23 16:38:55 följande:

    Tror att det är en pojke! :)


    Går du efter den lilla nubben som pekar nedåt då eller någon annan teori? :) 
  • Mikael­ayasar
    Äldre 23 Jan 16:52
    #4

    Dels nubben och att jag inte ser fler än en prick på magen. :) Men du får nog ett ordentligt svar på UL snart. (Förstår att man inte har tålamodet!) Vad önskar du själv? Flicka eller pojke?

  • Äldre 23 Jan 18:27
    #5
    Mikaelayasar skrev 2017-01-23 16:52:52 följande:

    Dels nubben och att jag inte ser fler än en prick på magen. :) Men du får nog ett ordentligt svar på UL snart. (Förstår att man inte har tålamodet!) Vad önskar du själv? Flicka eller pojke?


    Okej, spännande med prickarna på magen. Det har jag aldrig hört, vad är det för något? jag tycker mig se 2-3 prickar på magen (en ganska högt upp visserligen, kan va synvillor). Ja om några veckor är det dags, ska bli så kul. Vi önskar oss inget speciellt, skulle vara kul med vilket som, men är så nyfiken på den lilla krabaten där inne. Första barnet :)
  • Mikael­ayasar
    Äldre 23 Jan 22:10
    #6

    Ja men visst. Kön spelar absolut ingen roll egentligen. Åh vad roligt! Hoppas att allt går bra! Nu blev jag också smått nyfiken bara för att. Uppdaterar du sen när du kollat kön? :)

  • Äldre 24 Jan 12:51
    #7
    Mikaelayasar skrev 2017-01-23 22:10:17 följande:

    Ja men visst. Kön spelar absolut ingen roll egentligen. Åh vad roligt! Hoppas att allt går bra! Nu blev jag också smått nyfiken bara för att. Uppdaterar du sen när du kollat kön? :)


    Nej men precis, verkligen inte. Tack så mycket, hoppas det också :) Absolut, jag uppdaterar när jag vet vad det är som gömmer sig där inne! :)
  • Lia4
    Äldre 24 Jan 12:56
    #8

    Tycker nuben pekar nedåt =tjej

  • Äldre 24 Jan 13:16
    #9

    Hej! Vad skulle ni gissa på våran älskling?

  • Äldre 24 Jan 13:57
    #10
    Lia4 skrev 2017-01-24 12:56:40 följande:

    Tycker nuben pekar nedåt =tjej


    Ja efter att ha googlat vidare lite på engelska så står det att det är en tjej om nubben pekar nedåt. Verkar som att många läkare i USA faktiskt använder sig av den metoden och säger det till de gravida :)
Svar på tråden Hjälp mig tolka kön från ultraljud med nub-teorin