• 26anonym2326

    Otrolig smärta i brösten

    Hej!

    Jag har varit utan preventivmedel i 4 månader nu. Jag har nu en otrolig smärta i båda brösten, som startade en vecka efter ÄL. Det har pågått i 4 dagar och det blir mer för varje dag som går. Jag har tidigare inte upplevt smärta innan mens. Och när smärtan började hade jag ju en vecka kvar till mens. Vid ÄL har jag smärta i bröstvårtor som håller i 2-3 dagar. Nu är det en brännande och molande värk i hela brösten, mycket på sidorna och under bröstvårtorna. Är det någon som vet vad detta kan vara?

    Jag har mått illa av och till under dessa dagar också, men mer när jag gjort något. Såsom åka buss/bil och båt..

    Mycket tacksam för svar och funderingar. :)

  • Svar på tråden Otrolig smärta i brösten
  • 26anonym2326

    Gjorde test idag på bim -4 negativt.

    Är det normalt att ha såhär ont i brösten 8 dagar innan bim? Aldrig haft innan.. vill tillägga att jag är 24 år.

    Har molande värk i magen, och smått illamående och mycket åksjuka nyligen..

  • Cecilah
    26anonym2326 skrev 2017-01-25 15:52:45 följande:

    Gjorde test idag på bim -4 negativt.

    Är det normalt att ha såhär ont i brösten 8 dagar innan bim? Aldrig haft innan.. vill tillägga att jag är 24 år.

    Har molande värk i magen, och smått illamående och mycket åksjuka nyligen..


    Det kan fortfarande vara för tidigt. Vänta och se hur det känns till och efter BIM :)
  • 26anonym2326

    Tack för svar :)

    Jag får väl göra det.. men det är ju så svårt.

    Har fått mycket tydliga blodådror på både bröst och vårtor.. spännande

  • Min tur

    Hade det precis så i 1.5 år. Svinont och stenhårda bröst i 1-2 veckor. Vad jag har förstått så är det östrogenet som drastiskt ökar och sedan lika drastiskt sjunker. Testade något som heter Borago. Började vid förra mensen och vid denna mensen kändes det nästan ingenting i brösten. Ett riktigt mirakel piller.

  • Hallonfrossa
    26anonym2326 skrev 2017-01-26 14:15:32 följande:

    Tack för svar :)

    Jag får väl göra det.. men det är ju så svårt.

    Har fått mycket tydliga blodådror på både bröst och vårtor.. spännande


    Så brukar mina bröst bete sig när jag är gravid, första riktiga tecknet är brösten, när vårtor blir mörka och lixom sväller, brösten molar och värker samt blir åriga på ett speciellt sätt :)

    Hoppas det är positivt tecken för dig :)
  • 26anonym2326

    Jag var inte gravid!

    Så tyvärr innebär väl det att det kommer vata såhär framöver för mig vid PMS, tråkigt!!

    Får prova det där pillret som nämndes :)

Svar på tråden Otrolig smärta i brösten