• Anonym (Cim)

    Få tillbaka livet tillsammans igen

    Har du svikit din man eller kvinna på det vidrigaste sätt man kan göra genom att ha en affär med hans eller hennes kompis i några månader? Ångrat dig när spänningen var över. Hållit tyst om det i flera år av rädsla för att förlora din man eller fru om det kommit fram?

    Sedan kommer det fram och hela livet går sönder. Du ångrar dig så mycket och skulle kunna göra allt i hela ditt liv för att få din otrohet ogjord och få din man eller kvinna att förstå att du är en annan människa nu. Att du aldrig skulle kunna göra likadant igen och aldrig kommer att svika förtroendet igen.

    Då är du i vår sits. Hur ska vi komma vidare? Jag skulle göra allt för att vi kan komma över det här. Är det möjligt? Det har gått över ett år sedan och allt jag kan göra är att hoppas och längta att smärtan försvinner för oss.

  • Svar på tråden Få tillbaka livet tillsammans igen
  • Anonym (m)

    Har inte varit i samma sits, men föreslår ändå parterapi?

  • Anonym (Cim)
    Anonym (m) skrev 2017-01-24 15:44:16 följande:

    Har inte varit i samma sits, men föreslår ändå parterapi?


    vi gick dit kanske 4 -5 gånger när det avslöjades. Fruktansvärt jobbigt att vara ansvarig för så mycket tårar.
  • Anonym (m)
    Anonym (Cim) skrev 2017-01-24 15:51:32 följande:
    vi gick dit kanske 4 -5 gånger när det avslöjades. Fruktansvärt jobbigt att vara ansvarig för så mycket tårar.
    Vad säger den andra personen om det här då? Jobbigt att det var en nära kompis till den andre dessutom. Sen finns det ju andra sätt att söka spänning på.
  • Anonym (tyvärr)

    Livet tillsammans som den var innan kommer ni aldrig få igen... det ni gör om ni lyckas ta er igenom den värsta krisen är att bygga upp ett nytt liv tillsammans.

  • Anonym (medmänsklig)

    Tror jag har sett ett inlägg av din man (?). 

    Det är ju honom/din partner som det handlar om. Du har ljugit så pass länge, och du var otrogen med en av hans vänner dessutom. Du bör nog ställa in dig på att det kanske inte går att fixa. Och om det går så kommer det ta väldigt lång tid. 

    Det kommer ju aldrig bli som det var. Ni kanske kan bygga något nytt, men du har gett er en väldigt dålig start. 

    Hur kom det fram?

  • Anonym (Cim)
    Anonym (medmänsklig) skrev 2017-01-25 12:40:27 följande:

    Tror jag har sett ett inlägg av din man (?). 

    Det är ju honom/din partner som det handlar om. Du har ljugit så pass länge, och du var otrogen med en av hans vänner dessutom. Du bör nog ställa in dig på att det kanske inte går att fixa. Och om det går så kommer det ta väldigt lång tid. 

    Det kommer ju aldrig bli som det var. Ni kanske kan bygga något nytt, men du har gett er en väldigt dålig start. 

    Hur kom det fram?


    Vi bråkade om något som jag inte ens minns nu och den tiden kom upp i vårt gräl. Helt plötsligt så erkände jag vad jag gjort. Jag har väl aldrig egentligen insett, eller tagit in, vad jag gjort och hur jag betett mig innan detta ögonblick. Jag har ingen förklaring till det och har inte heller några ursäkter. Jag vill bara visa att jag är bättre nu och har lärt mig en läxa. Jag vet vad jag gjort och hur hemsk jag varit som person. Jag vill inte heller att det ska bli som innan.
    Jag tror inte att han skriver här på FL.

  • Anonym (medmänsklig)
    Anonym (Cim) skrev 2017-01-25 14:12:19 följande:
    Vi bråkade om något som jag inte ens minns nu och den tiden kom upp i vårt gräl. Helt plötsligt så erkände jag vad jag gjort. Jag har väl aldrig egentligen insett, eller tagit in, vad jag gjort och hur jag betett mig innan detta ögonblick. Jag har ingen förklaring till det och har inte heller några ursäkter. Jag vill bara visa att jag är bättre nu och har lärt mig en läxa. Jag vet vad jag gjort och hur hemsk jag varit som person. Jag vill inte heller att det ska bli som innan.
    Jag tror inte att han skriver här på FL.
    Kanske bara var likheter, men det var en man som bara i dagarna skrev om sin fru som under flera år dolt att hon haft en affär med hans kompis under några månader och att det nu kommit fram för ca ett och ett halvt år sedan. 

    Som sagt är det ju din man som ska hantera det här sveket. Det enda du kan göra är ju att vara den bästa du som du kan vara. Räcker det så räcker det, men det är ju möjligt att det inte räcker. Otroheten var ju för länge sedan men lögnerna har ju också följt med under alla dessa år. För honom är kanske alla dessa åren lite av ett liv i lögn. Han kanske är väldigt osäker på vem du egentligen är. 

    Hur tror du han hade reagerat ifall det hade uppdagats på en gång när affären pågick?
Svar på tråden Få tillbaka livet tillsammans igen