• Anonym (Örfil)

    Har du örfilat en kille/man någon gång?

    Har du örfilat en kille/man någon gång? Berätta gärna om händelsen.

    Jag kan börja. Jag var ute på stan när en främmande man greppade mitt underliv med sin näve. Jag har aldrig blivit så förnedrad i hela mitt liv öppet på stan! I reflex fick han en rejäl örfil varpå han kastade ur sig ett glåpord efter mig.

  • Svar på tråden Har du örfilat en kille/man någon gång?
  • Stårschan

    Ja, flera gånger. Rena ryggmärgsreflexer när någon "busat" med mig. Minst en gång som svar på en grov oförskämdhet. Men det har inte hänt det här årtusendet.

  • Anonym (Hmm)

    På en klubb en sen natt greppade en främmande man mina bröst, jag blev chockad och kastade in honom i väggen. Ingen örfil.

  • Anonym (Ove55)

    Jag var ute när en man greppade min bak, vände mig i en rörelse och gav honom en rejäl örfil. Han blev helt förstummad och stod bara länge och stirrade på mig. Underbar känsla när jag sakta gick därifrån, min flickvän var rätt häpen eftersom jag normalt är en rätt stillsam kille.

  • Anonym (Örfil)
    Anonym (Ove55) skrev 2017-01-24 14:55:20 följande:

    Jag var ute när en man greppade min bak, vände mig i en rörelse och gav honom en rejäl örfil. Han blev helt förstummad och stod bara länge och stirrade på mig. Underbar känsla när jag sakta gick därifrån, min flickvän var rätt häpen eftersom jag normalt är en rätt stillsam kille.


    Du är man, och en annan man greppade dig i rumpan...när du gick med din flickvän? Vilka konstiga typer det finns.

    Inte för att något tafsande är okej, men tyckte detta va et mystiskt beteende.
  • Påven Johanna II

    Nej aldrig. Jag vare sig slåss eller blir slagen.

  • Anonym (Örfil)
    Påven Johanna II skrev 2017-01-24 15:18:03 följande:

    Nej aldrig. Jag vare sig slåss eller blir slagen.


    Vilket helgon. Grattis
  • Påven Johanna II
    Anonym (Örfil) skrev 2017-01-24 15:23:23 följande:
    Vilket helgon. Grattis
    Jag tvivlar på att det skulle få mig kanoniserad, men tack.
  • Anonym (Örfil)
    Påven Johanna II skrev 2017-01-24 15:25:18 följande:

    Jag tvivlar på att det skulle få mig kanoniserad, men tack.


    Du är kanon.
  • Anonym (Omega)

    Inte sedan jag blev vuxen, det vill säga över typ 21 år. Osäker på om jag slagit någon med öppen hand däremot.

    Har ingen lust att berätta om detaljer men man kan väl säga att jag inte hade någon vidare självbevarelsedrift förr.

  • Abegayle70

    Ja. Menfärre gånger än fingrarna på ena handen. Det har varit välförtjänt varje gång.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Ldbdbå193an

    Nä, men önskar att jag hade örfilat mitt ex ganska många gånger. Har däremot använt min röda överfallsspray i ansiktet på en snubbe som tyckte det var ok att tafsa mig på brösten när jag tog en löprunda. Färgen sitter kvar i en vecka, han hade säkert jättekul att förklara det för sin omgivning. Mohaha!

  • Anonym (q)

    Nej jag har aldrig gjort det. Minns ett tillfälle på en fest då jag var typ 16 och dansade med en kille som hela tiden skulle ta mig på rumpan och sen in under mina kläder. Kände honom inte, han hade bjudit upp mig för att dansa. Som tur var reagerade vakterna och de slängde ut honom för han var rejält full och sen visade det sig att han hade sprit på sig och det fick man inte ta med, detta var ett ungdomsdisco. Tror dock att hade de inte hjälpt mig hade jag kanske inte örfilat, men slitit mig loss, skällt på honom och sen gått därifrån och hoppas att alla såg vilken idiot han var. 

    Men annars nej, jag har kanske varit förskonad från tillfällen där det hade kunnat hända Skrattande

Svar på tråden Har du örfilat en kille/man någon gång?