• Anonym (Kaffedraken)

    Planerad fet i jan/feb

    Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

  • Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • Anonym (Kaffedraken)

    Pratade med min klinik idag och här blir det förhoppningvis FET 6,7 elr 8 feb beroende på när den glada gubben dyker upp!

    Vi har fyra tvådagars kvar i frysen från färskomgången som gav oss vår dotter som precis blivit tre år.

    Vi är oförklarligt infertila och har från perioden sep-15 till aug-16 faktiskt blivit gravida tre ggr på naturlig väg. Tyvärr mf alla gångerna i v 8, 7 och nu sist v 6. Däremellan hann vi med en FET i juni -16 som inte ledde till något.

    Mf-utredning visade inte på något särskilt men käkar numera Levaxin (hade tsh på 2,6) och trombyl. Skulle även kunna få lutinus nu vid fet:en så hoppas på ett plus som vill stanna denna gång! Mitt mål med detta år är verkligen att få en graviditet som går i mål!

    Vilken klinik har du? Jag går på Ackis i Uppsala!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej

    Jag vet inte om jag platsar i tråden eftersom jag redan fått tillbaka mina ägg. Gör nu den jobbigaste delen av behandlingen, ruvar!

    Vi har fått tillbaka två ägg så då försöker jag tänka, dubbel chans att lyckas ????????

  • Anonym (Kaffedraken)
    CML skrev 2017-01-25 23:32:19 följande:

    Hej

    Jag vet inte om jag platsar i tråden eftersom jag redan fått tillbaka mina ägg. Gör nu den jobbigaste delen av behandlingen, ruvar!

    Vi har fått tillbaka två ägg så då försöker jag tänka, dubbel chans att lyckas ????????


    Klart du gör!

    Hur många dagar är äggen odlade och varför fick du två?

    Klarade de upptiningen bra?

    Ja, ruvning är olidligt! Snacka om att pendla mellan hopp och förtvivlan hela tiden!

    Ändå längtar jag tills jag är där igen så man åtminstone har en bättre chans än vid hemma-försök så att säga! :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej KattenH81! Vilken jobbig upp och ner resa ni har haft med alla dessa MF ! :( Vad är trombyl? Alltså vad hjälper det till med?

    Vi har hittills gått landstingsfinansierat i Linköping men efter vi har använt vår sista blastocyst nu snart så får vi välja en ny klinik, vet inte vilken det blir. Gissar på att vi kommer få föra återföring om en vecka ungefär på torsdag-fredag

  • Anonym (Kaffedraken)

    :CML Åh den jobbiga tiden när man ruvar har jag nästan glömt bort hur påfrestande det är!

    Är det era två sista ägg ni har fått tillbaka? Klart man hoppas lite extra, att de ska ge skjuts till varandra på något vis! Vi kommer göra återföring om en vecka ungefär, då med en femdagars odlad och i ostimulerad cykel. Snacka om att man känner efter noga noga då eftersom ägget fäster typ första eller andra dagen om det nu gör det vill säga!

  • Anonym (Kaffedraken)

    ????????

    Man man väl säga att vår historia är lite speciell och inte följer normerna riktigt.

    Vi gjorde våra landstingsförsök 2012 pga manlig faktor, första försöket ledde till ett ägg tillbaka och ett i frysen, det tog sig inte. I nästa cykel skulle de återföra det frysta men det klarade sig tyvärr inte MEN det var ändå tur i oturen då jag då blivit spontangravid???? Allt gick bra och idag har vi en underbar 4-åring.

    Under denna tiden har vi inte skyddat oss och vi förstod att chanserna är små för att lyckas själva så vi bestämde oss för IVF. Denna gången visade sig att spermierna mådde bra MEN jsg hade sky-höga NK-Celler 26% tror jag det var.

    Vårt första försök ledde till ett ET och ett FET, inget tog. Nu är vi inne på vårt sista försök och jag fick inte göra ET pga överstimulering så vi fick 2 till frysen. När vi sen kommer för FET hade de tydligen bestämt sig för att återföra båda, de hade bara missat detaljen med att informera oss, så det blev lite chockartat. Men alternativet var att kassera det andra och det ville vi inte!

    Mina ägg är odlade 6 dagar tror jag och de hade kläcks. Båda var av toppen kvalitet så chansen ska vara bra att ett fastnar.

    Anledningen till att vi fick två är att de vill lura min kropp, jag stöter alltså bort allt okänt som kommer in i kroppen och om det nu kommer två samtidigt då kanske den andra får fastna i lugn och ro???? Jag får väldigt mycket mediciner! Intralipiddropp, kortison, lutinus, progynon, fragmin och massor med omega 3! Känner mig som en riktig narkoman

    Har ni andra gjort många försök?

    Jag känner att jag fått dålig utdelning i varje behandling 1-2 återförings per behandling. Är det normalt?

    Jag är på ruvardag 6 idag! Håller på att bli tokig, just nu är jag gravid och lm en kvart är jag det inte. Jag försöker jobba och hålla på med saker hela tiden men man kan inte stänga av totalt ändå.

  • Anonym (Kaffedraken)
    KattenH81 skrev 2017-01-25 22:39:59 följande:

    Pratade med min klinik idag och här blir det förhoppningvis FET 6,7 elr 8 feb beroende på när den glada gubben dyker upp!

    Vi har fyra tvådagars kvar i frysen från färskomgången som gav oss vår dotter som precis blivit tre år.

    Vi är oförklarligt infertila och har från perioden sep-15 till aug-16 faktiskt blivit gravida tre ggr på naturlig väg. Tyvärr mf alla gångerna i v 8, 7 och nu sist v 6. Däremellan hann vi med en FET i juni -16 som inte ledde till något.

    Mf-utredning visade inte på något särskilt men käkar numera Levaxin (hade tsh på 2,6) och trombyl. Skulle även kunna få lutinus nu vid fet:en så hoppas på ett plus som vill stanna denna gång! Mitt mål med detta år är verkligen att få en graviditet som går i mål!

    Vilken klinik har du? Jag går på Ackis i Uppsala!


    Har du fått kolla NK-celler?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej vad är NK-celler?

    Trombyl skulle kunna hjälpa vid upprepade mf för att förbättra blodgenomströmningen. Finns vissa teorier om att det bildas små blodproppar som gör att mf uppstår. Jag fick testa det då frågade om det o läkaren inte tyckte att det skadade!

    Jag ska oxå få Lutinus vid nästa FET men även där för att jag ber om det.

    Har gjort en ET i april/maj 2016 som blev dottern. Mf okt-15, mf apr-16, misslyckad FET jun/juli -16 och mf sep-16.

    Helt sjukt egentligen att kunna bli gravid spontant på en 12-månperiod när man innan dottern aldrig sett ett plus på stickan trots två års försök.

  • Anonym (Kaffedraken)
    KattenH81 skrev 2017-01-26 13:35:15 följande:

    Nej vad är NK-celler?

    Trombyl skulle kunna hjälpa vid upprepade mf för att förbättra blodgenomströmningen. Finns vissa teorier om att det bildas små blodproppar som gör att mf uppstår. Jag fick testa det då frågade om det o läkaren inte tyckte att det skadade!

    Jag ska oxå få Lutinus vid nästa FET men även där för att jag ber om det.

    Har gjort en ET i april/maj 2016 som blev dottern. Mf okt-15, mf apr-16, misslyckad FET jun/juli -16 och mf sep-16.

    Helt sjukt egentligen att kunna bli gravid spontant på en 12-månperiod när man innan dottern aldrig sett ett plus på stickan trots två års försök.


    NK- celler står för naturalkillercells eller mördarceller på svenska. På min klinik håller de på med forsking om NK-celler och om man kan rubba dem med intralipid och andra läkemedel.

    NK-cellerna finns i vårt immunförsvar och är bra men i för stor mängd då ställer de till med problem som tex när man vill bli gravid.

    Jag är ytterst sällan sjuk och det har jag NK-cellerna att tacka för. De dödar alltså sådant som inte hör hemma i kroppen men de dödar även eventuella bebisar.

    Jag får som sagt intralipiddropp för att ev sänka dessa, vidare har man sett att omega3 kan sänka dem och kortison, därför kör vi ALLT. (Även progestoron men de tror jag inte har med NK att göra)

    Jag tog trombyl vid min första IVF, denna perioden men sen gick vi över på fragminsprutor, samma effekt men starkare tror jag.

    Jag tycker det låter som om vi haft det lite lika, jag tror att min 1:a IVF störde ut NK-cellerna och det kanske är något liknande för dig?

    Jag hade heller ALDRIG sett ett plus trots flera års försök innan IVF
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb