• Anonym (Fråge­tecken­...)
    Äldre 25 Jan 22:23
    2516 visningar
    2 svar
    2
    2516

    Snälla hjälp

    Gjorde en medicinsk abort nyligen. Åkte in till sjukhuset på tisdagen och fick ta en tablett. Åkte hem, jobbade på onsdagen och åkte in på torsdagen för inläggning till fredag. Fick slidtabletter och sen tabletter att svälja. Några timmar senare kom fostret ut, utan moderkakan. Sköterska undersökte. Sen efteråt så kom även den ut, de undersökte och bekräftade att den var hel och jag behövde inte göra en skrapning. Fick åka hem på torsdag em och jag hade fått information att jag kunde blöda rikligare än en vanlig mens. Gjorde även det men de trappades av rätt fort, fick vanlig mens för någon dag sedan. MEN! Idag när jag stod i duschen fick jag lite obehag och kände hur jag fick en stor klump i handen. Såg mycket märkligt ut, såg inte ut som koagulerat blod. Var ungefär en 6-7cm lång och 2-3cm bred. Kom sedan efteråt mycket blodigt slem och har som lite mensvärk i ländryggen. Kom gärna inte med några tips att ringa sjukhuset ????

  • Svar på tråden Snälla hjälp
  • Äldre 25 Jan 22:27
    #1

    Varför vill du inte ringa sjukhuset? Det är ju DET som de bland annat är till för! För att hjälpa.

    Ring sjukhuset/sjukvårdsupplysningen (eller vad det heter) och prata med dem. Det är de som är utbildade för sånt här.

  • Anonym (Fråge­tecken­...) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 22:32
    #2
    Bibbidi skrev 2017-01-25 22:27:19 följande:

    Varför vill du inte ringa sjukhuset? Det är ju DET som de bland annat är till för! För att hjälpa.

    Ring sjukhuset/sjukvårdsupplysningen (eller vad det heter) och prata med dem. Det är de som är utbildade för sånt här.


    När jag ringde så fick jag bara, "det kan bli så"
Svar på tråden Snälla hjälp