• Anonym (Orolig)

    Göra abort pga medicin?

    Är såå orolig över att man skulle behöva göra abort pga min sambos mediciner. Min sambo får i dagsläget cellgifter pga reumatism och rekommendationen är att man inte får skaffa barn under 6 månader från det att han har slutat med medicinerna. Han har nu varit utan medicinerna i 2 månader.

    Jag har tidigare haft hormonspiral men den hade hamnat fel så jag fick akut ta ut den och gyn sa att den inte hade någon verkan alls som den satt just nu. (Har haft mens de senaste månaderna). Men nu är den sen.

    Våran högsta önskan är att få barn men självklart ett friskt sådant. Har nu sån ångest över att vara gravid och behöva göra en abort.

    Finns det några tidiga tester man  kan ta för att se att fostret är friskt om man skulle vara gravid?

  • Svar på tråden Göra abort pga medicin?
  • Anonym (jo)

    Liknande hände min syster och hennes make. Han hade varit utan dessa mediciner i 4,5 månad när hon blev gravid.

    Läkarnas dom: GÖR ABORT!

    Tyvärr finns det inga tester så tidigt, men det är i den allra tidigaste delen av graviditeten som dom svåra missbildningarna blir som orsakas av dessa mediciner.

    Dom gjorde abort och blev gravida igen ca 6 månader senare och då kom deras perfekta lilla son

    Så ni kommer rådas ta abort, det bör ni lyssna på.

Svar på tråden Göra abort pga medicin?