• Sussies

    Ont av Ergobaby!

    Som rubriken lyder- jag tycker inte alls den lever upp till förväntningarna! Trodde jag skulle kunna bära i timmar utan minsta känning, o visst denr skönare än äldre modeller av baby Björn, men ont får jag! I svanken o i axlarn. Den är svår att ställa in tycker jag, att remmarna o allt sitter som de skammen jag tror gjort rätt. Höftbältet sitter typ i midjan o liksom tar stöd på höftbenets överkant.

    Hur upplever ni andra som prövat? Är der verkligen bara skönt?

  • Svar på tråden Ont av Ergobaby!
  • Viimsan

    Jag hade också höftbältet nere på höfterna. Får du barnets vikt för högt upp blir det jättejobbigt att bära. Jag var supernöjd med min, använde den enda till sonen var ca 2,5 år när vi gick på långpromenader med hundarna. Inga problem att promenera i 2-3 timmar. Sen blev man ju trött ändå av vikten när han började bli stor och tung men inga besvär av selen. Kommer garanterat använda den till nästa barn också!

  • linnéa001

    Jag har haft både Ergobaby och Manduca och jag gillade inte Ergobabyn. Tyckte också den var svår att ställa in, Manducan var lättare.

  • pollis

    Jag fick också ont av min, men har dålig rygg också och är rätt tunn, så kan ju bero på det.

  • Sussies

    Hm. Jag kanske måste flytta ner den till höften då. Hade där först men det kändes inte heller bra o han var onte i pusshöjd..

  • Aileen Allannah

    Alltså, vitsen med en ergonomisk sele är ju bland annat att vikten ska bäras av höfterna. Inte alls konstigt att du får ont om du bär selen på annat sätt än avsett.

  • Aileen Allannah

    Bebisen behöver inte vara precis nedanför din haka heller, är det ett nyfött barn har man ju spädbarnsinlägget, ett äldre barn sitter ofta lite längre ner. Du får kanske justera andra remmar något för att få till det. Sen är det inte säkert att just ergobaby passar din kropp, en manduca kanske skulle vara bättre till exempel.

    Men alltid höftbandet på höfterna!

  • Sussies

    Nu prövade kag att sätta bältet längre ner men då måste jag ju släppa efter på axelbanden o då åker han ner jättelångt, ser inte rätt ut. O spänner jag åt axelbanden hamnar tyngden där. Jag blir galen!! O i bruksanvisningen står bara hur det ska se ut, onte hur man gör. Bär en 7 veckors så han sitter så högt det går.

Svar på tråden Ont av Ergobaby!