• Mojligtvisgravid

    Vi som plussade i januari 2017

    Hej alla glada!

    Stort grattis till plusset! Jag själv plussade svagt för ca 1,5 veckor sedan. Det tog lite snabbare än vad jag trodde och nu är det lite pirrigt för det är mitt första barn, några fler som plussade i januari 2017?

  • Svar på tråden Vi som plussade i januari 2017
  • Septemberbarn90

    Heej!

    Jag plussade också för ca 1,5-2 veckor sedan! :D Det är vårt första barn och det är superpirrigt! Jag mår inte så illa tack å lov, men har en väldig "mensverk" ibland och är extremt trött varje dag haha!

    Hur mår ni? :)

  • Anonym (Tvåskablitre)

    Plussade svagt svagt för en vecka sedan, och sen har strecken blivit betydligt mer starka. Enligt sista mensen är bf 6 oktober (samma bf-datum som min förstfödda dotter, men hon kom den 2:e). Detta är den sjätte graviditeten på tre år, varav två resulterat i 2 underbara flickor och tre missfall. Hoppas innerligt att denna graviditet ska gå vägen ????????

    Symtom; smått ömmande bröst, molvärk, järnsmak, starkare luktsinne och smått illamående om magen är för tom.

    Kul att denna tråd skapades ????

  • Anonym (Tvåskablitre)

    Tydligen funkade inte mina smileys, därav frågetecknen

  • Mojligtvisgravid

    Kul att vi är några som ska få barn samtidigt! :) Jag har svårt att klura ut när BF ska äga rum eftersom jag fick min hormonspiral uttagen i december och har inte fått någon mens innan mitt plus. Men enligt mina ÄL-stickor så hade jag ägglossning 13-15 januari och jag plussade redan svagt veckan efter(strax innan jag var 3 veckor).

    Mina symptomer än så länge:

    - extrem trötthet

    - väldigt ont i brösten, hårda bröst?

    - konstant kissnödig

    - rycker och drar i livmodern, nästan som ÄL eller mensvärk

    - väldigt varm

    - SVULLEN mage, ser ut som om jag är i 5-6 mån

    - ont i korsryggen/ländryggen

    - humörsvängningar

    - gråter nästan hela tiden, kan vara någon som sjunger fint eller när jag är för trött

    - huvudvärk rätt så ofta

    - illamående vid tom mage

    Kommer inte på några fler just nu, men detta är min första graviditet så jag tror jag vill känna mer än vad jag egentligen gör. Vi är väldigt glada och vi vill berätta för hela världen men det är lite för tidigt än så länge. :)

  • Frökenfräken24

    Hej jag plussade för 1 vecka sen bf 5 oktober : ) gravid med första barnet, men har ett missfall i bagaget. Symtom illamående från och till men inga kräkningar, svullna bröst och ömma bröstvårtor och växtvärk i magen.

  • Mojligtvisgravid

    Hur ska ni göra nu? Ska ni ringa till barnmorskan eller har ni redan gjort? Jag är livrädd för sprutor, hur många gånger måste man gå igenom det?

  • Frökenfräken24
    Mojligtvisgravid skrev 2017-02-02 14:31:21 följande:

    Hur ska ni göra nu? Ska ni ringa till barnmorskan eller har ni redan gjort? Jag är livrädd för sprutor, hur många gånger måste man gå igenom det?


    Hej jag ringde barnmorskan så fort jag hade plussat, äter dock levaxin (pga sköldkörteln) så var tvungen att få ta blodprov och kolla mina värden. Har min första tid hos BM i morgon är spänd och förväntansfull : ) ps är oxå sprut rädd men sjuksköterskorna är väldigt snälla och duktiga speciellt om du berättar om din fobi : )
  • Mojligtvisgravid
    Frökenfräken24 skrev 2017-02-02 15:04:01 följande:

    Hej jag ringde barnmorskan så fort jag hade plussat, äter dock levaxin (pga sköldkörteln) så var tvungen att få ta blodprov och kolla mina värden. Har min första tid hos BM i morgon är spänd och förväntansfull : ) ps är oxå sprut rädd men sjuksköterskorna är väldigt snälla och duktiga speciellt om du berättar om din fobi : )


    Hmm ok jag kanske får ringa till läkaren imorgon då. Usch fy jag fruktar sprutan.
  • LillaAJ

    Jag plussade idag läskigt men kul. Min första graviditet, blir 28 år iår så jag känner att det kanske börjar bli dags.

Svar på tråden Vi som plussade i januari 2017