• Anonym (38)

    Ni som fick barn som unga, hur ser ni på de som blir föräldrar när de är närmare 40?

    Jag har funderat lite över hur yngre föräldrar ser på äldre, så jag passar nu på att ställa frågan här.

    Ni som blev föräldrar som unga, hur ser ni på oss som skaffar första barnet vid närmare 40?

    Själv var jag 37 när jag fick mitt första. Tänker ni nåt speciellt om det? Om ni träffade mig skulle ni då tro att jag hade haft svårt för att bli gravid? Eller träffade min man sent? Att jag satsat på karriären? Eller kanske något annat? Berätta. :)

  • Svar på tråden Ni som fick barn som unga, hur ser ni på de som blir föräldrar när de är närmare 40?
  • Anonym (Spillerill?)

    Tänker ingenting. Varför skulle jag? Varför undrar du så mycket vad folk tycker och tror om dig?

  • Anonym (Ndndnd)

    Hade inte brytt mig, det är upp till var och än! När jag är 45 har mina barn förhoppningsvis flyttat hemifrån och jag reser jorden runt.

  • Carambolan

    Fick själv första vid 24. Tänker inget särskilt om folk som får barn närmare 40.

    Däremot är det ett problem på mitt jobb, att många kvinnor som just börjar närma sig möjligheten till delägarskap (efter 15-20 år på byrån) plötsligt skaffar sena barn istället och då inte vill hårdsatsa på karriären samtidigt. Men det är väl bara positivt ur konkurrenshänseende för min del, att jag själv bara kommer ha tonårsbarn när den dagen kommer :)

  • Anonym (Spillerill?)
    Anonym (Ndndnd) skrev 2017-02-02 22:30:59 följande:
    Hade inte brytt mig, det är upp till var och än! När jag är 45 har mina barn förhoppningsvis flyttat hemifrån och jag reser jorden runt.

    Något sånt tänker jag med! När jag blir en snygg, vuxen kvinna, 40+ (som sägs vara det nya 20 ;)), då börjar jag leva igen! /Trött ensamstående småbarnsmamma
  • Anonym (Ganska ung mamma)

    Tänker inget särskilt, finns ju massor av anledningar till att man väljer ( eller inte väljer) att skaffa barn senare.... fast ibland tänker jag att jag är glad att jag inte har spädbarn i min ålder (40) för det hade jag nog inte orkat

  • anthle

    Fick min första som 22.

    Tänker inget utan helheten.

    Lär jag känna dig och märker att du har mycket gott ställt, fint jobb osv så kanske jag skulle dra kopplingen till karriären eller att du helt enkelt bara inte hittat den rätte.

    åsiktmässigt så tycker jag inte att det är sämre att skaffa barn vid den åldern så det skulle inte påverka mitt i tryck av dig ????

  • Anonym (Ndndnd)
    Anonym (Spillerill?) skrev 2017-02-02 22:33:09 följande:

    Något sånt tänker jag med! När jag blir en snygg, vuxen kvinna, 40+ (som sägs vara det nya 20 ;)), då börjar jag leva igen! /Trött ensamstående småbarnsmamma


    Gött! Vi ställer ungarna på trappen och slänger bort nycklarna och sen sticker 4 månader till Asien för att återhämta oss efter 25 års slit x)
  • Anonym (Spillerill?)
    Anonym (Ndndnd) skrev 2017-02-02 22:39:20 följande:
    Gött! Vi ställer ungarna på trappen och slänger bort nycklarna och sen sticker 4 månader till Asien för att återhämta oss efter 25 års slit x)

    Hahaha, jaaaa! Kunde inte sagt det bättre själv! :D också tänkt att jag ska resa! Och bara göra det JAG vill och NÄR jag vill :)))
  • Anonym Mamma1

    Var 17 när jag fick min första så räknas väl som ung mamma :)

    Tänker absolut ingenting.. borde ingen göra, åldern är ju bara en siffra . Finns inget som säger att man är mer/mindre lämpad som föräldrar vid en viss ålder. Finns för och nackdelar med att både vara ung/äldre förälder.

    Det är bara man själv som kan avgöra när och om man ska skaffa barn, bry dig inte om andras åsikter. 37 är väl ingen konstig/ onormal ålder att få första barnet?

  • Anonym (Icka)

    Jag var 18 med första och 36 med sista, nu är sladden myndig och jag lever loppan. Visst är jag 54 men vem bryr sig?

    Åldern är bara en siffra och man är inte äldre än man känner sig!

Svar på tråden Ni som fick barn som unga, hur ser ni på de som blir föräldrar när de är närmare 40?