• Anonym (Undrar)

    Har män lättare att få orgasm i vissa ställningar?

    Har män olika lätt att få orgasm beroende på ställning man har sex i?

    Vi har oftast sex i missionären till att börja med men sen vill min man ofta (inte alltid) avsluta bakifrån för att då få orgasm. Är det så för många?

  • Svar på tråden Har män lättare att få orgasm i vissa ställningar?
  • Aquamarine

    Min älskare kommer lättare doggystyle, mycket pga det visuella. Men han har inga problem att komma i andra positioner. De allra flesta gånger avslutar vi på annat sätt än just bakifrån. Det är snarare så att han undviker doggy annat än kortare stunder, för att inte komma för fort. Din man kanske bara tycker det är skönast att avsluta så.

  • Anonym (lilli)

    Varför undrar du det här? Mäns orgasmer är ointressanta. Dom kommer ju ändå bara...varför skall vi behöva diskutera den?

  • Vaken
    Anonym (Undrar) skrev 2017-02-03 08:22:49 följande:

    Har män olika lätt att få orgasm beroende på ställning man har sex i?


    Har du olika lätt att få orgasm beroende på ställning?

    Givetvis är det samma sak för män. De är inga maskiner vilket vissa tycks tro här på FL. Olika vinklar och tryck ger naturligtvis olika mycket stimulering och njutning även för män. Min man kan inte heller köra jättelänge utan att komma när han tar mig bakifrån. Ju mer jag svankar desto snabbare kommer han.

    Och sedan spelar det visuella in väldigt mycket också. Vissa ställningar upplevs mer upphetsande än andra.
  • Anonym (Alltid)

    Jag vill alltid avsluta i doggy, det är så mycket skönare, man kommer fortare, sen har man en utsikt som hete duga ;)

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (lilli) skrev 2017-02-03 08:35:35 följande:

    Varför undrar du det här? Mäns orgasmer är ointressanta. Dom kommer ju ändå bara...varför skall vi behöva diskutera den?


    Öh va, hade du lite otur när du tänkte nu eller ser du hela världen som svartvit?
  • Anonym (Undrar)
    Vaken skrev 2017-02-03 09:18:45 följande:
    Har du olika lätt att få orgasm beroende på ställning?

    Givetvis är det samma sak för män. De är inga maskiner vilket vissa tycks tro här på FL. Olika vinklar och tryck ger naturligtvis olika mycket stimulering och njutning även för män. Min man kan inte heller köra jättelänge utan att komma när han tar mig bakifrån. Ju mer jag svankar desto snabbare kommer han.

    Och sedan spelar det visuella in väldigt mycket också. Vissa ställningar upplevs mer upphetsande än andra.
    Kan inte påstå att jag fått orgasm i mer än en ställning ihop med min man och det är för att det är den enda ställningen man kan smeka och ha samlag samtidigt (bakifrån)...

    Är inte jätteerfaren på sex och det är därför jag frågar.
  • Anonym (kille)

    Ja det är olika "svårt" att komma i olika ställningar. Jag brukar dock föredra variation med hur man avslutar, avslutar sällan på samma sätt två gånger i rad.

  • Anonym (En man)
    Anonym (lilli) skrev 2017-02-03 08:35:35 följande:

    Varför undrar du det här? Mäns orgasmer är ointressanta. Dom kommer ju ändå bara...varför skall vi behöva diskutera den?


    Du visar upp oceaner av okunskap.

    För min del kommer jag väldigt lätt när min nuvarande kvinna rider mig med ansiktet vänt mot mitt. Men det är med henne det. Det varierar alltså med vilken kvinna man har sex. Åtminstone är det så för mig. Det kan dessutom variera över tid med samma kvinna. Så frågan är tämligen komplex att besvara. Många faktorer samverkar liksom.
  • Anonym (Johanna)

    Min sambo kommer lättast när han tar mig bakifrån.

Svar på tråden Har män lättare att få orgasm i vissa ställningar?