• Lissu

    Är det farligt och cykla?

    Jag har egentligen aldrig cyklat. Fast jag cyklade nog lite som barn. Var dock lite rädd för att cykla så jag undvek det. Nu bara snön smälter så skulle jag vilja pröva om jag har övervunnit min räddsla för cykeln.

    Hur säkert är det att cykla? Är det farligt, kan det gå illa? 

    Något speciellt att tänka på?

  • Svar på tråden Är det farligt och cykla?
  • Lissu

    Jag är nog helt allvarlig, jag tycker det skulle kunna vara skönt att glida fram på cykeln med vinden i håret som man ser endel göra. 

    Kanske jag bara längtar till våren och det är lite för tidigt att tänka på detta nu.

    Och ja, jag är en liten räddhare.

  • Carambolan

    Cykeln i sig är inte farlig, men att ge sig ut i trafiken är alltid en risk. Använd hjälm, använd lampa och reflexer i mörkret, välj i första hand avgränsade cykelvägar och läs på om trafikregler om du behöver cykla i biltrafik.

  • Petter och jag

    Och snälla, cykla inte på trottoaren.

    Jag är ingen räddhare, men jag vågar ändå inte cykla på vissa vältrafikerade vägar. Bilar är hårda, cyklister är mjuka.

  • Wowwowow

    Det är farligt att leva,du kommer garanterat att dö och hela vår planet är i ständig fara för run aways stars neutronstars svartahål etc etc etc etc livet är farligt

  • snedtak

    Cykla på cykelbanor, se till att du syns med lampa och reflexer och var uppmärksam och cykla inte med lurar så ska det nog gå bra. 

Svar på tråden Är det farligt och cykla?