• Anonym (Ung o dum)

    hur långt efter sex kan man plussa?

    Jag hade oskyddat sex måndag 23 januari ! Jag har inte haft mens på flera år och vet ej när ägglossning sker! När kan jag som tidigast plussa? Det är inte planerat nånting. Men har haft mensvärk till o från vissa dagar bara, men ingen mens kommer. Har ej andra gravid symptom , så det behöver inte vara nått, men vill testa för säkerhetens skull , så när skulle ni testat?

  • Svar på tråden hur långt efter sex kan man plussa?
  • Pimpinellan

    14 dagar efter för ganska säkert svar. Men ett plus kan dröja längre också, det beror ju på när man hade äl i förhållande till sexet. Spermier kan leva flera dar nämligen.

  • Anonym (Ung o dum)
    Pimpinellan skrev 2017-02-04 22:12:06 följande:

    14 dagar efter för ganska säkert svar. Men ett plus kan dröja längre också, det beror ju på när man hade äl i förhållande till sexet. Spermier kan leva flera dar nämligen.


    Ja det vet jag , men eftersom jag inte vet när jag har ägglossning så tänkte jag mer på hur långt efter just sexet det kan visa plus ? Kan jag testa på tisdag kanske ? Då är det dag 15? :)
  • Anonym (10 dagar)

    Ca 10-11 dagar efter tidigast. Varför använder du inget skydd?

  • Pimpinellan
    Anonym (Ung o dum) skrev 2017-02-04 22:15:53 följande:
    Ja det vet jag , men eftersom jag inte vet när jag har ägglossning så tänkte jag mer på hur långt efter just sexet det kan visa plus ? Kan jag testa på tisdag kanske ? Då är det dag 15? :)
    Om du t.e.x hade sex 4 dar före äl så kan det dröja 18 dar innan plus. Men testa du 15 dar efter och är det minus och du inte får mens och fortsätter ha mensvärk vänta några dar till och testa igen.
  • Anonym (Ung o dum)

    Jag tog denna nu i eftermiddag! Det syns ett litet streck bredvid! Men dom flesta säger att testlagret kan ge spökstreck! Vad tror ni?

  • Anonym (Ung o dum)
    Pimpinellan skrev 2017-02-08 20:37:50 följande:

    För otydligt för att vara äkta enligt mig. Vänta några dar till.


    Jag fick plus igår på clearblue .
Svar på tråden hur långt efter sex kan man plussa?