• Anonym (Minna)

    Folk tjatar om att vi ska skaffa ett "kärleksbarn"

    Jag har barn sen innan, pappan finns inte kvar i vårt liv, jag är strax över 40 och min nya likaså. Nu börjar det bli irriterande med vissa vänner och bekanta som förväntar sig att vi ska skaffa barn. För vi måste ju ha ett kärleksbarn och han vill såklart ha egna barn. Eller ja, vissa av hans vänner verkar tro det i alla fall. För det vill han inte, han är fullt nöjd med mina barn. 

    Men vad är det med vissa människor och deras oerhörda engagemang i hur andra människor väljer att ha sin familj?

  • Svar på tråden Folk tjatar om att vi ska skaffa ett "kärleksbarn"
  • Anonym (47)

    Usch,jag blir tokig när jag här om sånt där! För det första angår det ingen annan så man håller enbart tyst. För det andra vet man ju inte om den man pratar med försöker och sen hur länge så ämnet kan ju vara jobbigt. För det tredje skaffar man inte barn. Man får dom om man har en evig tur! Fräs ifrån nästa gång!

  • Anonym (Minna)
    Froken Lokens skrev 2017-02-04 22:50:42 följande:

    Jag fy för vänner som engagerar sig och ställer frågor.


    Jag vet inte om det är att bry sig när det frågas om vi inte är gravida ännu, två gånger i månaden dom senaste 2 åren och vi har sagt att vi inte vill ha barn. Då ler dom lite och säger att vi aldrig ska säga aldrig. Vi är inte 20 direkt.
  • HippHipp

    En oerhört privat och ofin fråga att ställa. Varför inte nästa gång svara med tårfyllda ögon:

    - Ja vi har försökt och försökt men det blir inget och det är så jobbigt.

    De lär bli hemskt pinsamt berörda och aldrig fråga igen.

    (Menar såklart inte att ni ska säga så på riktigt. Men ibland vill man bara att folk ska hålla....).

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Minna) skrev 2017-02-04 22:58:36 följande:

    Jag vet inte om det är att bry sig när det frågas om vi inte är gravida ännu, två gånger i månaden dom senaste 2 åren och vi har sagt att vi inte vill ha barn. Då ler dom lite och säger att vi aldrig ska säga aldrig. Vi är inte 20 direkt.


    Har lite samma problem. Vi fick barn i juni - han har en son sen tidigare som bor heltid hos oss. Och folk tjatar och tjatar om att vi "måste" ha fler. Att jag "kommer vilja" ha 2 biologiska barn. Nej fy! Vi VILL INTE! Då kommer argumentet att jag är så pass ung att jag kommer ångra mig. Men nej, det kommer jag inte!
  • Anonym (***)
    Anonym (Minna) skrev 2017-02-04 22:58:36 följande:
    Jag vet inte om det är att bry sig när det frågas om vi inte är gravida ännu, två gånger i månaden dom senaste 2 åren och vi har sagt att vi inte vill ha barn. Då ler dom lite och säger att vi aldrig ska säga aldrig. Vi är inte 20 direkt.
    Säg till på skarpen istället!
  • sextiotalist
    Froken Lokens skrev 2017-02-04 22:50:42 följande:

    Jag fy för vänner som engagerar sig och ställer frågor.


    Det är gränslöst och är inget som andra ska bry sig om eller lägga sig i
  • Anonym (J)

    Känner igen mig lite. Fick mina två barn ung och de var små när jag träffade min nya. Vi är båda under 30 än och han har inga egna barn så hans vilja att få egna barn och att vi måste skaffa gemensamma barn har varit aktuellt för kompisar och familj sedan vi träffades. Folk började liksom diskutera det innan vi själva pratat om det vilket var ganska obekvämt! Dock tror jag att man som partner ska vara beredd på att den som inte har egna barn kan ångra sig. Ganska naivt att vara säker på att ens egna barn kommer vara "tillräckligt" för alltid. Men det är ju en diskussion för paret, inte för någon annan.

  • Zadre
    Froken Lokens skrev 2017-02-04 22:50:42 följande:

    Jag fy för vänner som engagerar sig och ställer frågor.


    En sak att engagera sej och ställa frågor.
    En annan sak att tjata och tro att de vet bättre än TS själv vad de vill.
    Stor skillnad.
Svar på tråden Folk tjatar om att vi ska skaffa ett "kärleksbarn"