• Pripps Vichy

    Dödfött att prata politik på FL?

    Det finns två ämne som alltid tenderar att väcka starka känslor. Politik och religion. Inte sällan utmynnar sådana diskussioner i ren pajkastning och personliga påhopp. Lär väl finnas en hel del här på FL som s.a.s. tillhört "fel" sida och som fått sina inlägg anmälda och raderade, ibland även när det inte funnits något direkt regelbrott, utan endast pga att någon känt sig provocerad eller kränkt.

    Därför föreslår jag att eftersom politik och religion är ämnen där det nästan krävs att det är högt i tak i debatten, då det väcker så pass starka känslor, så är det bäst att alla sådana diskussioner istället förs på sajter som t.ex. Flashback. Då slipper vi som står på "fel" sida i politiken att uppröras ännu mer av att få våra åsikter och tankar raderade. För ett irritationsmoment är det i allra högsta grad.

    Låt FL istället bli ett forum där endast barnafödande, barn, familj, psykologi och sex diskuteras. Jag tror det blir lugnast så och så slipper folk uppröras i onödan.

    Är det inte ett bra förslag?

  • Svar på tråden Dödfött att prata politik på FL?
  • Kritikerna

    Nej.Flashback är ett demokratiskt forum detta är inte de, FL hat mot demokrati oliktänaknde och frihet måste bekämpas med näbbar och klor. FL demokratihat ska INTE få stå oemotsagt även om deras moderatorer jobbar på högvarv för att stänga av alla som inte delar deras syn så kommer den nationalitiska kampen att fortsätta, vi ger oss inte, vi kaputilerar inte, nationalismen KOMMER att segra

  • Kritikerna
    Pripps Vichy skrev 2017-02-06 12:24:32 följande:

    Det finns två ämne som alltid tenderar att väcka starka känslor. Politik och religion. Inte sällan utmynnar sådana diskussioner i ren pajkastning och personliga påhopp. Lär väl finnas en hel del här på FL som s.a.s. tillhört "fel" sida och som fått sina inlägg anmälda och raderade, ibland även när det inte funnits något direkt regelbrott, utan endast pga att någon känt sig provocerad eller kränkt.

    Därför föreslår jag att eftersom politik och religion är ämnen där det nästan krävs att det är högt i tak i debatten, då det väcker så pass starka känslor, så är det bäst att alla sådana diskussioner istället förs på sajter som t.ex. Flashback. Då slipper vi som står på "fel" sida i politiken att uppröras ännu mer av att få våra åsikter och tankar raderade. För ett irritationsmoment är det i allra högsta grad.

    Låt FL istället bli ett forum där endast barnafödande, barn, familj, psykologi och sex diskuteras. Jag tror det blir lugnast så och så slipper folk uppröras i onödan.

    Är det inte ett bra förslag?


    Sen föreslår JAG, att om du har svårt för dmeokrati och nationlasim så bör du flytta omgående , kampen går starkt framåt vi KOMMER att segra och vi kommer aldrig att låta oss tystas
  • Pripps Vichy
    Kritikerna skrev 2017-02-06 13:19:34 följande:
    Sen föreslår JAG, att om du har svårt för dmeokrati och nationlasim så bör du flytta omgående , kampen går starkt framåt vi KOMMER att segra och vi kommer aldrig att låta oss tystas
    Tror du har missuppfattat mig ganska grovt. Jag menar att FL är ett tillhåll för i huvudsak vänstermänniskor och feminister, och att det inte går att föra politiska diskussioner här utan att åsikter censureras. Då GÅR det inte att föra sakliga politiska diskussioner. Eller hur reagerar du själv när något av dina inlägg tas bort trots att du inte gjort dig skyldig till regelbrott? På FL kommer det alltid att vara så, och därför är forumet meningslöst att föra politiska diskussioner på.

    Jag hoppas ju, precis som du, att vi som ser verkligheten, kommer att segra till slut. Men det verkar vara uppförsbacke än så länge..

  • Kritikerna
    Pripps Vichy skrev 2017-02-06 13:45:20 följande:
    Tror du har missuppfattat mig ganska grovt. Jag menar att FL är ett tillhåll för i huvudsak vänstermänniskor och feminister, och att det inte går att föra politiska diskussioner här utan att åsikter censureras. Då GÅR det inte att föra sakliga politiska diskussioner. Eller hur reagerar du själv när något av dina inlägg tas bort trots att du inte gjort dig skyldig till regelbrott? På FL kommer det alltid att vara så, och därför är forumet meningslöst att föra politiska diskussioner på.

    Jag hoppas ju, precis som du, att vi som ser verkligheten, kommer att segra till slut. Men det verkar vara uppförsbacke än så länge..
    Ok då ber jag om ursäkt

    Håller med dig fullständigt och därför måste vi slåss för vår överlevnads skull för vår frihet. Svenska folket kommer gå under om vi inte för kampen och här mot demokratihatande FL är det otroligt viktigt

    För varje inlägg eller tråd som tas bort för mig är de ett bevis att jag gör rätt , dom tar ju bort det av en anledningen. Förstår din point och absolut de kan verka helt värdelöst att starta nån tråd då den KOMMER raderas snabbt om deninnehåller icke pk åsikter, MEN folk läser folk SER antidemokraternas försök att tysta och därför ökar också sympatierna .

    Våra förfäder VÄGRADE att lägga sig ner och dö dom stog upp för sin existensrätt, för våran lilla plats på jorden deras kamp var hård och svår men dom gav sig aldrig . Även om sverige kryllar av otacksamma kräk som hatar sverige och vill henne illa så kommer många av oss aldrig glömma att vår frihet enbart existerar pga nationalism och att vi ALDRIG GER UPP, Karl den 12es kamp fortsätter


  • gammalslaskgubbe

    Familjeliv är för nykterister, kärringar, white trash och diverse vänsterpatrask. 

    Det finns inget som helst demokrattiskt med den här sidan. Inte ett jävla dugg. 

  • Pripps Vichy
    Kritikerna skrev 2017-02-06 14:00:43 följande:
    Ok då ber jag om ursäkt

    Håller med dig fullständigt och därför måste vi slåss för vår överlevnads skull för vår frihet. Svenska folket kommer gå under om vi inte för kampen och här mot demokratihatande FL är det otroligt viktigt

    För varje inlägg eller tråd som tas bort för mig är de ett bevis att jag gör rätt , dom tar ju bort det av en anledningen. Förstår din point och absolut de kan verka helt värdelöst att starta nån tråd då den KOMMER raderas snabbt om deninnehåller icke pk åsikter, MEN folk läser folk SER antidemokraternas försök att tysta och därför ökar också sympatierna .

    Våra förfäder VÄGRADE att lägga sig ner och dö dom stog upp för sin existensrätt, för våran lilla plats på jorden deras kamp var hård och svår men dom gav sig aldrig . Även om sverige kryllar av otacksamma kräk som hatar sverige och vill henne illa så kommer många av oss aldrig glömma att vår frihet enbart existerar pga nationalism och att vi ALDRIG GER UPP, Karl den 12es kamp fortsätter
    Jag har ofta försökt förstå och komma underfund med vad som egentligen driver dessa människor. Hur man kan vilja utplåna sitt eget lands befolkning på bekostnad av andra. Vissa menar att Sverige aldrig har varit tryggare, rikare och säkrare än idag. Läser dessa människor inte nyheterna? Självklart läser de inte alternativmedia eftersom de avfärdar det som rapporteras och skrivs där som bara "rasism" och "lögner". Men på senare tid har ju även etablerad media börjat rapportera mer frekvent vad som händer.

    De menar att vi som värnar om Sverige och svenskar, lever i en "filterbubbla" och att vi är "faktaresistenta", när det är just det som kan tillskrivas de själva. De om några läser väl nyheter selektivt, om de ens läser alls.

    Jag lovar att jag har länge försökt ha en ödmjuk inställning till vänstersidans folk, försökt förstå. Men det är som att när de ser att man är ödmjuk så blir de desto ändå hårdare i sin framfart mot oss, som att de ser minsta svaghetstecken hos oss som att vi kapitulerar mer eller mindre.

    Det är svårt att veta hur man ska bemöta dem för att bemötas med respekt. Det finns en och annan av dem som erkänner problemen men som menar att "SD är inte lösningen". Nej, men vad är då lösningen? Var är de egna förslagen? Hur ska vi komma tillrätta med allt elände?

    För 20 år sedan hade jag inte kunnat ana att det fanns en sådan stark polarisering mellan de som är för och emot frikostig invandringspolitik. Men sedan SD kom in i riksdagen har det visat sig att det är en ravin mellan "vi" och "dem", alltså de socialkonservativa/ nationella kontra vänster/MP/socialdemokrater. Det är som att vi lever i olika världar. Ändå är vi alla människor, med samma grundläggande behov av trygghet, säkerhet och frihet. Jag tror skillnaden ligger i att dessa människor inte har någon utvecklad känsla för vare sig nostalgi eller nationell identitet.

    Även om det på många sätt var bättre och tryggare förr, så väljer dessa människor att förneka och ignorera det.

    Ja jag är knappast någon psykolog så jag kan inte göra någon "på djupet"-bedömning. Men undra och ifrågasätta måste man få göra i en demokrati värd namnet.


  • äldreochklokare
    gammalslaskgubbe skrev 2017-02-06 15:55:46 följande:

    Familjeliv är för nykterister, kärringar, white trash och diverse vänsterpatrask. 

    Det finns inget som helst demokrattiskt med den här sidan. Inte ett jävla dugg. 


    Varför är du härinne då om det är så?
Svar på tråden Dödfött att prata politik på FL?