• Äldre 6 Feb 16:11
    1608 visningar
    5 svar
    5
    1608

    Skåne ivf! vilken klinik valde ni och varför ?

    Jag väljer mellan nordic ivfcentrum i Malmö eller cura Öresund, hur tänkte ni?

  • Svar på tråden Skåne ivf! vilken klinik valde ni och varför ?
  • Äldre 10 Feb 21:16
    #1

    Jag hade en bekant som varit på "gamla" Öresund och pratade gott om det. Så för mig så ringde jag dem först- fick ett bra intryck och fick komma dit snabbt. Inga större väntetider. Nu är jag inne på första sprutomgången och det känns ff bra. Blev väl omhändertagna på möten där. Lycka till!

  • Äldre 13 Feb 15:48
    #2
    Jessa01 skrev 2017-02-10 21:16:01 följande:

    Jag hade en bekant som varit på "gamla" Öresund och pratade gott om det. Så för mig så ringde jag dem först- fick ett bra intryck och fick komma dit snabbt. Inga större väntetider. Nu är jag inne på första sprutomgången och det känns ff bra. Blev väl omhändertagna på möten där. Lycka till!


    tack snälla!

    lutar åt ivf Nordic för min del men det är priset som avgjorde främst!

    någon mer som kan dela med dig av sina tankar kring val av klinik?
  • Äldre 24 Feb 10:09
    #3
    mommylife skrev 2017-02-13 15:48:47 följande:

    tack snälla!

    lutar åt ivf Nordic för min del men det är priset som avgjorde främst!

    någon mer som kan dela med dig av sina tankar kring val av klinik?


    Vi gjorde vår utredning på Nordic 2015 och sa då att om det inte tar sig på våra tre försök på rmc så kommer vi att fortsätta privat på Nordic. Dom har jättetrevlig personal, är lätta att få tag i och hela atmosfären är så mycket lugnare än på exempelvis rmc där det känns som man blir inkallad till läkaren på löpande band.

    Om två veckor kommer vi ha vårt första ÄP på Nordic och upplever att dom inför denna behandlingen verkligen har lyssnat på oss och vågar testa ny behandlingsmetod, till skillnad från rmc som mer eller mindre har upprepat samma behandling alla tre försök.

    Än så länge är vi jättenöjda med nordic men cura är säkert också bra :) tror övrrlag att det är stor skillnad i bemötande, flexibilitet och upplevelse om man jämför med privata kliniker och landstingets.

    Lycka till :)
  • Äldre 24 Feb 23:05
    #4
    Niaa skrev 2017-02-24 10:09:49 följande:
    Vi gjorde vår utredning på Nordic 2015 och sa då att om det inte tar sig på våra tre försök på rmc så kommer vi att fortsätta privat på Nordic. Dom har jättetrevlig personal, är lätta att få tag i och hela atmosfären är så mycket lugnare än på exempelvis rmc där det känns som man blir inkallad till läkaren på löpande band.

    Om två veckor kommer vi ha vårt första ÄP på Nordic och upplever att dom inför denna behandlingen verkligen har lyssnat på oss och vågar testa ny behandlingsmetod, till skillnad från rmc som mer eller mindre har upprepat samma behandling alla tre försök.

    Än så länge är vi jättenöjda med nordic men cura är säkert också bra :) tror övrrlag att det är stor skillnad i bemötande, flexibilitet och upplevelse om man jämför med privata kliniker och landstingets.

    Lycka till :)
    Tack söta du
  • Äldre 4 Apr 19:39
    #5

    Vi valde curaöresund efter ett besök hos dem i höstas när de hade öppet hus. Kändes bra att se sig omkring på kliniken innan man gjorde sitt val. De har alltid varit trevliga och givit oss ett bra bemötande. Det faktum att de har personal som har kunskap om endometrios gjorde vårt val ännu enklare, då jag har detta elände. Startade behandling nu i mars och plussade på stickan nu i fredags efter många års försök.

Svar på tråden Skåne ivf! vilken klinik valde ni och varför ?