• Anonym (Lite orolig)

    Avbrutet samlag

    Jag har dejtat en kille några månader , allt känns toppen och jag tror det här kan bli något bra.

    Jag har två barn sen tidigare som är 11 och 8 i år . Min nya kille har inga barn , och har sagt sen vi börja ses att han vill ha , jag vet inte om jag vill . Men till punkten då , vi kör avbrutet samlag jag har gjort det i alla år och det har funkat bra för mig . Men nu kändes det som han kom i mig här om dagen, kände inte att det rann ut något när jag ställde mig upp sen men dock kände jag ett tickande i snoppen, får man det tickandet utan att komma? I tidigare relationer har jag bara känt det när mannen kommer.

    Sen även en kväll vi hade sex så kom han på mig ,torkade bort det och han la sig bakom mig och höll om mig och fingrade lite -vet inte hur vi låg men jag såg i allafall att han pillade på sig snopp och sen in i mig . Känns ju helt sjukt men kan man bli gravid av att stoppa in sperma i slidan?

    Kanske lite konstiga frågor men hoppas att nå kanske har något svar : )

  • Svar på tråden Avbrutet samlag
  • Cecese

    Självklart kan man bli gravid på avbrutet, även om killen drar ut den i tid. Det kommer oftast försats som innehåller spermier. Om du inte vill bli gravid är det dags att skydda dej.

  • Anonym (Lite orolig)
    Cecese skrev 2017-02-11 09:56:51 följande:

    Självklart kan man bli gravid på avbrutet, även om killen drar ut den i tid. Det kommer oftast försats som innehåller spermier. Om du inte vill bli gravid är det dags att skydda dej.


    Jo jag vet att chansen finns att blir gravid vid avbrutet , men chansen är ju inte jätte stor .

    Undrade mer om dom andra grejerna jag skrev, men tack för ditt svar: )
  • Anonym (Sperma)

    Skydda dig istället om du inte vill ha fler barn, då hade du inte behövt gå orolig och skälla på killen. Han gör inget fel, han vill ha barn och tar säkert ansvar om det blir så. Är ju mycket värre om du blir gravid och gör abort medan han står bredvid i tårar. Vuxna människor som beter sig som tonåringar.

  • Cecese
    Anonym (Lite orolig) skrev 2017-02-11 10:52:29 följande:
    Jo jag vet att chansen finns att blir gravid vid avbrutet , men chansen är ju inte jätte stor .
    Undrade mer om dom andra grejerna jag skrev, men tack för ditt svar: )
    Risken är ganska stor att man blir gravid om båda är normalfertila eller har hög fertilitet... 
    Ang det andra så visst finns risken att man blir gravid om man för in sperma med fingrarna... 
    Inte ens preventivmedel är 100 % säkert så självklart finns det risk att bli gravid om man inte använder något alls. 
  • Anonym (Lite orolig)
    Anonym (Sperma) skrev 2017-02-11 11:03:17 följande:

    Skydda dig istället om du inte vill ha fler barn, då hade du inte behövt gå orolig och skälla på killen. Han gör inget fel, han vill ha barn och tar säkert ansvar om det blir så. Är ju mycket värre om du blir gravid och gör abort medan han står bredvid i tårar. Vuxna människor som beter sig som tonåringar.


    Det är inte så att jag skäller på honom, och jag skrev inte att jag INTE vill ha barn jag skrev att jag inte vet om jag vill ha barn.

    Jag skulle heller inte göra abort om jag råkade bli gravid , känner dock att det kanske inte är ultimat att skaffa barn med någon man dejtat i några månader. Men återigen det var inte det här som var min fråga men tack för ditt svar.
  • Anonym (Lite orolig)
    Cecese skrev 2017-02-11 11:16:27 följande:

    Risken är ganska stor att man blir gravid om båda är normalfertila eller har hög fertilitet... 

    Ang det andra så visst finns risken att man blir gravid om man för in sperma med fingrarna... 

    Inte ens preventivmedel är 100 % säkert så självklart finns det risk att bli gravid om man inte använder något alls. 


    Okej jag har hört annat och inte blivit gravid under mina 15 år som aktiv sexuellt med avbrutet. Men förstår ju såklart att chansen finns.

    Okej funderade på om spermier kanske dör om dom är utanför sen måste dom väl liksom nå ända in ?

    Kanske dimma frågor folk blir ju gravida previd som du skriver när dom tom använder preventivmedel.
  • Anonym (Inte för mig)

    Blivit gravid 3 ggr genom avbrutet. Så inte säkert för mig i alla fall ;).

  • Anonym (Lite orolig)
    Anonym (Inte för mig) skrev 2017-02-11 11:54:50 följande:

    Blivit gravid 3 ggr genom avbrutet. Så inte säkert för mig i alla fall ;).


    Oj jisses nej det är väl säkert jätte olika för alla : )
  • Anonym (Komiskt)

    Jag har ett barn som är resultatet av avbrutet samlag, svägerskan hånade oss (på ett mycket skämtsamt och helt okej sätt i vår relation) att hon minsann kört avbrutet med hennes exman i 10 år utan att ha blivit gravid. Knappt en månad senare plussade hon efter avbrutet samlag - då med min sambos bror. Fick mig ett gott skratt !

  • Anonym (Lite orolig)
    Anonym (Komiskt) skrev 2017-02-11 12:08:36 följande:

    Jag har ett barn som är resultatet av avbrutet samlag, svägerskan hånade oss (på ett mycket skämtsamt och helt okej sätt i vår relation) att hon minsann kört avbrutet med hennes exman i 10 år utan att ha blivit gravid. Knappt en månad senare plussade hon efter avbrutet samlag - då med min sambos bror. Fick mig ett gott skratt !


    Haha okej jo det är väl så då, plötsligt händer det : )
  • Anonym (J)

    Men hur gammal är du? 30+ och frågar om "tickande" i snoppen? Har du aldrig lekt med snoppar tidigare? :)

    Men det låter ju rätt sjukt att killen för in sperma i dig trots att du inte vet om du vill ha barn.. Klart man kan bli gravid av det, men kanske inte lika lätt som av en full sats..

  • Cecese
    Anonym (Lite orolig) skrev 2017-02-11 11:29:48 följande:
    Okej jag har hört annat och inte blivit gravid under mina 15 år som aktiv sexuellt med avbrutet. Men förstår ju såklart att chansen finns.

    Okej funderade på om spermier kanske dör om dom är utanför sen måste dom väl liksom nå ända in ?

    Kanske dimma frågor folk blir ju gravida previd som du skriver när dom tom använder preventivmedel.
    Men du har väl inte haft sex med den här killen i 15 år? Jag vet par där de aktivt försökt få barn i flera år, fått hjälp av sjukvården och utan att lyckats. Finns ingen förklaring till varför de inte blir gravida men det är så. Så går paren skilda vägar och träffar nya partners och vips så får de barn med de nya de träffat. Jag säger inte att det behöver hända men om ni fortsätter med avbrutet får du nog räkna med att du är gravid inom ett år. Speciellt om han är den som vill ha barn för då är han nog inte lika noga med att dra ut i tid. 
  • Anonym (Lite orolig)
    Anonym (J) skrev 2017-02-11 13:10:14 följande:

    Men hur gammal är du? 30+ och frågar om "tickande" i snoppen? Har du aldrig lekt med snoppar tidigare? :)

    Men det låter ju rätt sjukt att killen för in sperma i dig trots att du inte vet om du vill ha barn.. Klart man kan bli gravid av det, men kanske inte lika lätt som av en full sats..


    Haha aa jag är 30 + ,och jag vet ju att det känts så när tidigare kommit därför jag undrar om man kan ha samma tickande om man inte kommer. Jag kanske är super oerfaren vad vet jag men jag undrar verkligen: )
  • Anonym (Lite orolig)
    Cecese skrev 2017-02-11 13:18:25 följande:

    Men du har väl inte haft sex med den här killen i 15 år? Jag vet par där de aktivt försökt få barn i flera år, fått hjälp av sjukvården och utan att lyckats. Finns ingen förklaring till varför de inte blir gravida men det är så. Så går paren skilda vägar och träffar nya partners och vips så får de barn med de nya de träffat. Jag säger inte att det behöver hända men om ni fortsätter med avbrutet får du nog räkna med att du är gravid inom ett år. Speciellt om han är den som vill ha barn för då är han nog inte lika noga med att dra ut i tid. 


    Sant, tack för ditt svar :)
  • Anonym (Lite orolig)
    Anonym (Lite orolig) skrev 2017-02-11 17:33:22 följande:

    Haha aa jag är 30 + ,och jag vet ju att det känts så när tidigare kommit därför jag undrar om man kan ha samma tickande om man inte kommer. Jag kanske är super oerfaren vad vet jag men jag undrar verkligen: )


    Och jag vet ju inte säkert om det var det han gjorde men tyckte det såg ut som det :/
  • Noname00
    Anonym (Lite orolig) skrev 2017-02-11 17:48:27 följande:
    Och jag vet ju inte säkert om det var det han gjorde men tyckte det såg ut som det :/
    Kände du ett "tickande" så var det nog just pulserandet du kände, och då kom han nog lite i dig.
    Och ja sperma på 2 fingrar upp i slidan kan göra dig gravid.
Svar på tråden Avbrutet samlag