• Svar på tråden Kristallsjukan?
  • HippHipp

    Japp. Har haft. Gå till en balansläkare. Denne kan kolla i vilket öra (eller båda) det sitter samt visa vilka övningar man gör för att bli av med kristallerna.

    En läkare kan också kontrollera att yrseln inte beror på något annat som tex hjärntumör. Det visade sig att mina kristaller lossnade pga en hjärntumör.

  • Badskum

    Läkare ska kunna vinkla tillbaka dom rätt så se till att få komma till rätt sorts läkare och få det åtgärdat.

  • MrsMS

    Jag har haft det.. va en sjukgymnast som hjälpte mig komma till rätta med det. Ring och boka en tid så hjälper dem dig

  • Peter1962

    Jodå, några gånger men inte så svårt, för mig går det över på ett par veckor, mycket vila, och bara ta det lugnt.

  • Jill 79

    Stackars människa. Hemsk jobbigt. Har haft det två gånger. Var på akademiskas öron, näsa hals och de gjorde sitt bästa för att få bort det. Har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv.

    Men tillslut försvinner det ju av sig själv.

    Nu var det fyra år sen sist jag hade det men fick lite känningar för ågpn vecka sen och blev livrädd. Sov på tre kuddar ett par dagar och vågade knappt röra mig men det gick bort som tur var.

    Det bästa (men man mår ju förjävligt) är ju att utlösa den så mycket som möjligt. Genom avancerade övningar men även ligga på golver och rulla funkar.

    Då försvinner det fortare.

  • Kitty baby
    HippHipp skrev 2017-02-11 17:40:38 följande:

    Japp. Har haft. Gå till en balansläkare. Denne kan kolla i vilket öra (eller båda) det sitter samt visa vilka övningar man gör för att bli av med kristallerna.

    En läkare kan också kontrollera att yrseln inte beror på något annat som tex hjärntumör. Det visade sig att mina kristaller lossnade pga en hjärntumör.


    Beklagar verkligen din diagnos. Hur fastställde man att det var en tumör? Hur är din prognos? Allt gott.
Svar på tråden Kristallsjukan?