• Noname00

    Hur varmt har ni hemma?

    Vi har något fel så det är drag och kalla golv, kallras vid fönstren.
    Det brukar ligga över 21--22 grader nu är det runt 19-20

  • Svar på tråden Hur varmt har ni hemma?
  • Monchichier

    Vi har 21 grader som varmast just nu. det är kallare på övervåningen där inte alla element är på och luftluften sitter på nedervåningen, i sovrummet är det typ 16 grader på kvällen. När och var är det 19 grader hos er? Nu kommer jag inte ihåg exakt var man ska mäta, har för mig att det är en meter över golvet mitt i rummet.

  • bastardized

    För mig är det 22 grader som gäller utom i sovrummet där temperaturen ligger på ca 20. Golvvärme är dessutom melodin.

  • Noname00

    Man ska mäta en meter över golvet.
    Det är troligtvis något fel eftersom jag aldrig behövde ha elementen på förra året, det var alltid 20 grader där oavsett temp ute.

    Jag måste ha runt 21 på termometern annars fryser jag.

  • Aniiee

    19-20 grader i alla rum förutom sovrumet, där det är 16-17-18 vid sängdags och 13-14 vid uppstigning.

    Alla element är av och några fönster är på glänt.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Femhenist

    Just omkring 0-sträcket har många värmesystem svårt att hålla rätt temperatur, så om ni har haft det omkring 0 ute så kan man ju hoppas att det rättar till sig.

    ...och man ska mäta temperaturen 1 meter från både golv och vägg.

  • Carambolan

    Vi har 21 grader mitt i lägenheten där det inte är något drag eller kallras. Aningen kallare i de rum som har många fönster.

  • Noname00
    Carambolan skrev 2017-02-12 07:53:07 följande:

    Vi har 21 grader mitt i lägenheten där det inte är något drag eller kallras. Aningen kallare i de rum som har många fönster.


    Jo det är ju runt där det ska ligga.
    Måste göra en felanmälan imorgon.
  • Nyfikna72

    Skulle vi ha över 20 grader så skulle man ju tuppa av.............men det är ju en vanesak. Är man van med 18 typ och kallare än så på nätter och morgnar så känns 18 ganska lagom på dagtid. Ibland kommer man ju hem till folk som har sådär 22-23 grader och det är ju som att gå in i en vägg av värme så att de fryser när det sjunker till 20-21 är ju ganska förståeligt. Men vi skulle aldrig kunna ha det så.

  • Noname00
    Nyfikna72 skrev 2017-02-12 11:08:07 följande:

    Skulle vi ha över 20 grader så skulle man ju tuppa av.............men det är ju en vanesak. Är man van med 18 typ och kallare än så på nätter och morgnar så känns 18 ganska lagom på dagtid. Ibland kommer man ju hem till folk som har sådär 22-23 grader och det är ju som att gå in i en vägg av värme så att de fryser när det sjunker till 20-21 är ju ganska förståeligt. Men vi skulle aldrig kunna ha det så.


    I sovrummet ska det vara runt 18-18 grader men det är en helt annan sak där har man täcke på sig när man sover.
    Man ska utan problem kunna få straxt över 21 grader det ska systemet kunna leverera när det står på max om inte så är något fel, sen är det valfritt att vrida ned om man vill ha lägre temp.
  • Meriall

    18 grader och det är iskallt. Har jämt två tröjor, kofta, två par byxor och tjocksockor på mig. Ibland mössa :/

Svar på tråden Hur varmt har ni hemma?